Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41

Discussie: Opknappen Strat

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.781

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ik moet gelijk aan de strat plus denken met LC elementen en een rollernut.
    Strat plus was ook mijn eerste gedachte. Batterijvak is idd niet fraai, maar wat dondert het onder een slagplaat?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2010
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    501

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht

    Er zit wel even wat werk in.

    2. Het batterij-gat wordt opgeknapt.
    Dus als ik het goed begrijp gaat het een 'knap' gat worden
    Maar even serieus, ik zou een gat zonder functie ook opvullen
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Met die kleur, sensors en clapton-boost gok ik dat de vorige eigenaar wel een fan was :P Had zo een signature kunnen zijn, als dat stukje hakwerk iets rechter was :P

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickenbender Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp gaat het een 'knap' gat worden
    Maar even serieus, ik zou een gat zonder functie ook opvullen
    Mijn eerste insteek was om een klepje in de slagplaat te maken zodat hij een mooie ruimte heeft om z'n plectrums te bewaren. Dat plan werd echter van tafel geveegd.

    Tweede plan was een kleine F-hole in de slagplaat precies boven het gat. Ook dat werd niet gewaardeerd.

    Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Eerst maar eens "knap" maken door het even netjes uit te frezen.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.759

    Standaard

    Is een strat plus , rollernut , geen stringtree. Elementen : noiseless?

    edit: Lace Sensor pu's.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Eerst het gat maar eens even "knap" gefreesd.
    Malletje gemaakt en vastgezet met dubbelzijdig tape.



    De zaak gefreesd en dan blijft er een acceptabel gat over



    Waarschijnlijk zal ik de put nog wel eens dempen maar dan moet ik wel eerst het goede hout hebben. Ik vermoed dat de body van elzen is en dat heb ik niet liggen. Dus dat moet nog maar even wachten. Voorlopig zie je er niks van als de slagplaat erop zit.




    En anders kan ik er altijd nog een "Pussy Riot Signature" van maken (o.i.d.)


    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    En anders kan ik er altijd nog een "Pussy Riot Signature" van maken (o.i.d.)


    Hilarisch! Maar inderdaad het gat is er een stuk beter op geworden, alleen dan niet in bovenstaande foto . Kun je het gat niet met een ander stuk hout opvullen? Of denk je dat dat de klank zou beinvloeden? De oorspronkelijke kleur is toch dekkend dus lijkt het me geen probleem als je de lak laag ook zou bijwerken in ieder geval.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2010
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    162

    Standaard

    Zon gat beïnvloed de sound echt niet snap niet waar mensen die wijsheid vandaan halen dat is echt wel de kleinste invloed mogelijk op de sound van je gitaar.

    Ik zou zelf gewoon misschien een mooi malletje pakken waar de batterij precies inpast dat ie niet al te veel gaar rammelen ... dat rammelen lijkt me juist het irritantste als je het gapende gat niet zou opvullen

    Voor de rest lekker gitaartje
    Belastingdienst, leuker kunnen we je niet naaien wel makkelijker

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Locatie
    Aalten (GLD)
    Berichten
    241

    Standaard

    Volgensmij is het juist de bedoeling dat de originele setup weer geinstalleerd wordt, dus zonder batterij. Ik zou het gat gewoon opvullen met een afvalstukje hout en netjes opnieuw (laten) lakken.

    Jorik.
    Groet,

    Jorik.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Inderdaad, de originele setup wordt weer geïnstalleerd. Het gat laat ik gewoon zitten want, zoals VanDiekum terecht opmerkt, dat zal geen invloed hebben op de sound.

    Ik ben bang dat ik nu toch even de kennis van de electronicaspecialisten nodig heb want ik kom niet uit het schema v.w.b. de 5-standen schakelaar.

    De situatie is deze (hopelijk heb ik het een beetje duidelijk weergegeven):

    Dit is het schema dat ik wil gaan gebruiken om de TBX-pot te blijven gebruiken aangezien deze ook in de originele setup van de strat plus hoort:



    De 5-standenschakelaar was behoorlijk brak dus deze ga ik vervangen door een nieuwe. Hieronder heb ik de oude en de nieuwe naast elkaar gefotografeerd:



    De oude was als volgt aangesloten:
    A - nek
    B - mid
    C - brug
    D - TBX tone pot



    Volgens het nieuwe schema gaat er, vanaf de schakelaar, één naar de volumepot, één naar de middelste tone pot en één (?) naar de TBX pot. (klopt dit?)



    Ik weet niet hoe ik de aansluitpunten van de schakelaar in het schema moet vergelijken met de aansluitpunten op de nieuwe schakelaar. Kan iemand me dit vertellen?
    Bijv:
    Schema A = schakelaar ?
    Schema B = schakelaar ?
    etc.



    En, wat gebeurt hieronder? Die draad die van de schakelaar naar de TBX pot loopt kruist die een draad van de aarde van de schakelaar of splitst hij zich daar?



    Ik hoop dat iemand eruit komt. Solderen zal wel lukken maar ik heb geen idee hoe dat werkt met die schakelaar.

    Alvast bedankt!
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top