Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 25 van 64 EersteEerste ... 15232425262735 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 250 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zijn er nog mensen die batterijen gebruiken?

De afstand tussen knoppen en footswitch is voor mij vele malen belangrijker dan of ik 'm open kan schroeven en er een veel te dure batterij in kan stoppen die altijd leeg is als je 'm nodig hebt.
    Eensch! Ik vind die afstand ook belangrijker, en nu gaat het om een Vibe, maar diverse Fuzz puristen zweren bij 9V blokkies.
    Het is in sommige gevallen wel wat veelzijdigheid die je mist; toen ik m'n FA-1 clones maakte, hield ik de grootte van de originele Boss PCB aan, ook aangezien ik niet 'pussed out' met een TL072 design (om de HA1457W IC's te vervangen), waardoor er geen batterij meer inpaste. "Ja maar, in een originele FA-1 past ook een batterij?" zegt de semi-nadenkende lezer misschien. Dat klopt, alleen daar zit geen 3PDT footswitch in.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Eensch! Ik vind die afstand ook belangrijker, en nu gaat het om een Vibe, maar diverse Fuzz puristen zweren bij 9V blokkies.
    Het is in sommige gevallen wel wat veelzijdigheid die je mist; toen ik m'n FA-1 clones maakte, hield ik de grootte van de originele Boss PCB aan, ook aangezien ik niet 'pussed out' met een TL072 design (om de HA1457W IC's te vervangen), waardoor er geen batterij meer inpaste. "Ja maar, in een originele FA-1 past ook een batterij?" zegt de semi-nadenkende lezer misschien. Dat klopt, alleen daar zit geen 3PDT footswitch in.
    ... en als je er al een batterij in zet, zet die dan vast met een clip op de deskel. Dan kan hij overal in de behuizing zonder de "afstand tussen knoppen en footswitch" te verliezen.

Senior Member

Standaard

... en als je er al een batterij in zet, zet die dan vast met een clip op de deskel. Dan kan hij overal in de behuizing zonder de "afstand tussen knoppen en footswitch" te verliezen.
    In een 1590B gaat dat feest niet door.
    Gezocht:
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    In een 1590B gaat dat feest niet door.
    Wellus.

Overigens zijn hier gisteren 10 125B's bezorgd. Nice!

Senior Member

Standaard

Wellus.
    Leg mij dan maar eens uit hoe een 9V met clip op de bodemplaat in een 1590B fysiek meer winst oplevert dan hem tussen de footswitch en de korte zijde frotten? Die batterij blijft fysiek evenveel ruimte innemen, en de behuizing is dermate ondiep dat je hem ook niet boven de PCB kan doen, want die moet op zijn beurt weer een x afstand hebben ivm componenthoogte en potmeter-behuizingen.
    Gezocht:

Senior Member

Standaard

.. alleen dan met deze clip en in een B ipc BC-behuizing.

Maximale "afstand tussen knoppen en footswitch"!

Edit: volgens mij heb ik ook wel eens een batterij geklemd tussen de footswitch en gesloten jacks ...

Senior Member
    Blog Entries
    243

Standaard

Hoe bevestig je zo'n clip eigenlijk in een doosje? Verlijmen?
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Hoe bevestig je zo'n clip eigenlijk in een doosje? Verlijmen?
    Ja, is altijd klote. Vorige keer heb ik kleine (3mm?) popnagels gebruikt. Plastic clips kun je volgens mij nog wel redelijk verlijmen, maar deze "blikken" niet.

Senior Member
    Blog Entries
    243

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nagramoth Bekijk bericht
    Kijk uit met de classificatie "Vibe". Tenminste, als je een Jimi H / Robin T -achtige vibe verwacht, dat is het namelijk niet!
    Zoals ik al zei: een tremolo, maar dan faseverschuivend.

Idee:
    (skip naar 2:36 voor de sound)

Layout: http://revolutiondeux.blogspot.nl/20...avibe.html?m=1
    Ik kreeg het beste resultaat met een transparante rode LED, en speed 50k lin i.p.v. 25k
    Thanks, deze staat al geruime tijd op mijn to-do liistje. Deze layout vond ik al; http://tagboardeffects.blogspot.nl/2...magnavibe.html
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

Senior Member

Standaard

Gisteren mijn eerste stapjes gezet in het zelf maken van een effecten pedaal. Ik heb de zen clone van das musikding besteld en deze in een witte b-behuizing gefrot, was krap maar het is wel gelukt. De originele zendrive zit ook in een b behuizing.
    Pcb solderen heb ik ervaring mee,
    offboard wiring met de daarbij behorende logica niet, ik voel een verbeterpuntje. Qua draden is het ook een puinhoopje.
    In 1 avond behuizing geboort, grapics gemaakt en alles gesoldeerd en ingebouwd.
    Graphics heb ik geen moeite in gestoken omdat ik eerst het resultaat wilde horen. Dit komt later wel. De volgorde van werken was achteraf gezien ook niet slim van me. Ik heb eerst de watertransfer geplaatst en toen gaan boren. Graphics dus beschadigd.

Vandaag aangesloten op thuisversterkertje...True bypass werkt . Toen de switch ingedrukt en een hele mooie volle overdrive kwam rr tevoorschijn. Ik was serieus onder de indruk.
    Enige minpuntje is dat de gain omgekeerd werkt. Draai ik met de klok mee wordt de gain minder. Even twee draadjes omsolderen en klaar.
    Dit smaakt naar meer

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten