Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31

Standaard

Gompie.

Zoveel ervaringen, zoveel meningen.

Het lijkt er bijvoorbeeld op dat ik echt de enige ben die rustig, na reiniging met isopropyl pot-koolbaantjes in de ultrasoonreiniger gooit. En daarna (inclusief drogen dus) met de 390 inspuiten idd.

Maar goed, zo zijn er ook zeer ervaren elektrotechnici die nog steeds WD40 als reiniger aanraden. Dat gaat er bij mij dus al jaren niet in.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Gompie.

Zoveel ervaringen, zoveel meningen.

Het lijkt er bijvoorbeeld op dat ik echt de enige ben die rustig, na reiniging met isopropyl pot-koolbaantjes in de ultrasoonreiniger gooit. En daarna (inclusief drogen dus) met de 390 inspuiten idd.

Maar goed, zo zijn er ook zeer ervaren elektrotechnici die nog steeds WD40 als reiniger en smeermiddel aanraden. Dat gaat er bij mij dus al jaren niet in.
    Ik gebruik wd -40 wel voor mijn scheerapparaat!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ik gebruik wd -40 wel voor mijn scheerapparaat!
    Geeft denk ik wel een aparte 'after shave' lucht
    "Meten is weten, gissen is missen"

Standaard

Valt wel mee, na het scheren een beetje wd-40 op de bladen en de volgende dag is het altijd weer weg

Standaard

Bump,
    Dit schrijven lijkt absurd, idioot en niet de tijde en energie waard.

Maar klaarblijkelijk zijn er nog steeds mensen die service aan apparatuur leveren die denken dat de eerste stap voor een klacht is om dte beginnen met contactspray. In het geval van een krakende pot, brakke fader of stuiterende schakelaar kan ik me dat voorstellen. Op dit moment zit ik echter te kijken naar een Line6 doos met een ruisprobleem (constant, op de achtergrond, heel stabiel). Dat wijst op een defect. En een defect dat niet gaat worden opgelost met contactspray. En toch is de hele print, voor en achter, zeik en zeiknat van de contactspray. Welke overigens ook nog eens heerlijk vuil vasthoudt en waardoor de eerste soldeerpads al wat groenig beginnen uit te slaan. Wat me meteen doed denken aan een Digitech doos die ik een jaar terug zag. Ding had een dooie DRAM die zich uitte in een een enorme bak ruis (want corrupte samples). Ook dat apparaat was inwendig van boven tot onder natgespoten met contactspray. Welke het probleem uiteraard niet oplost(t)e.

Senior Member

Standaard

Doet me denken aan een man die enkele decennia geleden met een autoradio-cassettespeler bij de balie van een technische dienst stond.

"Hij kraakt alleen maar een beetje, kunt u er niet wat contactspray inspuiten? Moet ie daarvoor open? Kan dat niet gewoon door het cassetteklepje, dat spul vind z'n weg toch wel?"

Hou je gezicht dan maar eens in de plooi . En probeer zo'n man, die hoopt voor een koopje of liefst gratis klaar te zijn, maar te overtuigen dat 'dat spul weliswaar een weg vind' (overal waar je het niet wilt hebben) maar het probleem niet oplost.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    ...... dat spul vind z'n weg toch wel?"
    En toch heeft die man helemaal gelijk, jullie techneuten doen alleen maar moeilijk terwijl er toch een spray voor is. Je moet alleen genoeg willen gebruiken dan stop hij vanzelf met ruisen.

Tsssss, ik wordt hier zo moe van he
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Trouwens deze is ook legendarisch:

Komt een man met zijn TV aan de balie waarvan het beeldformaat te groot is geworden. De ondertiteling was niet meer zichtbaar en een technische neef (werkte bij PTT dus die kon het weten) zei dat het nooit veel kon kosten omdat het waarschijnlijk een zekering was. Vanaf die tijd was de zekering van de ondertiteling regelmatig onderwerp van gesprek. Ik snap het....niet leuk, je moet het ook meegemaakt hebben. Dat overtuigende gezicht dat het nooit veel kon kosten. Is al tientallen jaren geleden maar heb me tranen gelachen en vergeet het nooit meer.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    . Vanaf die tijd was de zekering van de ondertiteling regelmatig onderwerp van gesprek.
    Dank! Ik vrees dat dit voorbeeld nog lang in m'n geheugen gaat jeuken! Briljant!

Doet me overigens ook denken aan een Blackstar pedaal wat ik overnam van een forumlid (nee. Ik noem geen namen). Werkte niet meer en ook z'n vader, die technisch onderlegd was, had de fout niet kunnen vinden. Pedaal arriveerde dus per post en ik hoefde het niet eens open te schroeven om de fout te zien. Een buis, netjes onder z'n raampje, waarvan alle getter wit uitgeslagen was.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Een buis, netjes onder z'n raampje, waarvan alle getter wit uitgeslagen was.
    Geniaal....dat kan het nooit zijn want zo heeft hij altijd gewerkt....

Zo ken ik HTSer sollicitanten die niet wisten hoe een differentiaal versterkertrapje werkt. Sterker nog, ze wisten ook niet wat voor spanningen op de transistoraansluitingen te verwachten en toch zjn ze aangenomen.

Of een collega die al een jaar in dienst was ineens blij uitroept dat hij de fout heeft gevonden .....kortsluiting in de zekering..... Is echt gebeurd hoor. Ik probeer dat ook te verdringen.

Dussssss....... wat is technisch.

Misschien leuk idee voor een subforum.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten