Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 300 van 341 EersteEerste ... 200250290298299300301302310 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.991 t/m 3.000 van 3402
    Senior Member

Standaard

Daimn! Die staan hoog op mijn verlanglijstje! Hoe speelt zo'n telebration cabronita?
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Daimn! Die staan hoog op mijn verlanglijstje! Hoe speelt zo'n telebration cabronita?
    Hij speelt echt geweldig , lekkere hals , satin back en gloss toets . Klinkt met de TV Jones ook niet verkeerd , zijn zelfs wat tele-achtige geluiden mee te krijgen , wel wat meer vlees erop .
    Gitaar is ook gewoon goed afgewerkt , wel jammer van de gebruikte moderne hardware , maar begrijp wel waarom Fender deze narrow spaced brug heeft gebruikt , de snaren lopen precies over de pole pieces . Wat ook opvalt is de lak , deze is echt heel dun , de gitaar is eigenlijk in nieuwstaat ,maar heeft 2 kleine butsjes opgelopen en daar zie je geen grondlak . Hij is wel goed resonant , mischien heeft dat met die dunne lak te maken.

Senior Member

Standaard

Veel plezier met je aankoop. Ik heb liefde voor pittige telecasters
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Wat maakt een tele nu echt een tele.

Zware mods in vorm en contour, maar eigenlijk is het diep vanbinnen toch een lekker ding: Zeer hete brug pup met AWG43 en alnico 5.
    En omdat ik nergens alnico 3 vond, heb ik het voor de nek maar met nr2 gedaan, en ook AWG 43.
    Nek komt uit de SK Stal.
    Body is een SK modified warmoth: Armrest, belly cut. Swamp ash chambred body met flamed maple top. Rear routed.

incl Modified calaham zadels, maar op een gotoh brugplaat.

Lak = schellak, incl toets.

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinne Bekijk bericht
    tering. TERING. ik zou héél erg in verleiding zijn om 'm zo te laten als ie nu is! welk jaar etc?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik zou inderdaad die body ook zo laten als hij nu is, en dan een body van een CIJ Tele '62 Bigsby kopen (ze bestaan). Dan heb je ineens ook een gave achterkant (nu ga je die 6 gaatjes van de stringthrough blijven hebben).
    Hi,

Het is een Fender Tele 62 MIJ....welk jaar geen idee,volgens mij 2010. De pickups heb ik al laten vervangen door Bob's 4 seasons custom pickups. Klinken niet zo iel als de originelen,eigen geluid maar toch echt Tele.
    De switch en de pots zijn vervangen door Fender USA onderdelen.

Omdat ik zelf de gitaar ook niet wil vernaggelen,heb ik gekozen voor een Bigsby met Vibromate.
    Hiermee kan ik hem altijd terug laten bouwen naar origineel zonder later die gaten te hebben in de body,als ik het niks vind.Tot op heden hebben de mods die ik heb laten doen,de gitaar alleen maar beter gemaakt.Qua afwerking is die gewoon perfect,maar ja logisch die Japanners die kijken nogal nauw...

Groet,
    Marco
    Veni, Vidi, Vagina..., hij kwam en zag dat het kut was

Senior Member

Standaard

@ Hendriks

Had je zelf niet al eens zoiets in elkaar gedraaid en de deur uit gedaan; meen ik me te herinneren namelijk ?
    Ben nieuwsgierig wat je erop ingeruild hebt en of de TV jones je wel bevallen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    @ Hendriks

Had je zelf niet al eens zoiets in elkaar gedraaid en de deur uit gedaan; meen ik me te herinneren namelijk ?
    Ben nieuwsgierig wat je erop ingeruild hebt en of de TV jones je wel bevallen.
    Klopt , ik heb zelf ook al eens zoiets inelkaar geschroefd , maar deze is toch van een geheel andere orde.
    Die had een zware Poplar bodie en Gretsch filtertrons , was stug en weinig resonant . Deze is best licht en super resonant , ik heb hem alleen nog op huiskamerniveau geprobeerd en durf er nog niet teveel over te zeggen ,maar het is veelbelovend , vrijdag mag hij met de repetitie helemaal los.
    Laatst gewijzigd door Hendriks; 8 april 2013 om 20:58

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri92 Bekijk bericht
    Zal m'n Tele ook eens plaatsen!
    Doet me denken aan de Gigliotti tele van Joe.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Wat maakt een tele nu echt een tele.

Zware mods in vorm en contour, maar eigenlijk is het diep vanbinnen toch een lekker ding: Zeer hete brug pup met AWG43 en alnico 5.
    En omdat ik nergens alnico 3 vond, heb ik het voor de nek maar met nr2 gedaan, en ook AWG 43.
    Nek komt uit de SK Stal.
    Body is een SK modified warmoth: Armrest, belly cut. Swamp ash chambred body met flamed maple top. Rear routed.

incl Modified calaham zadels, maar op een gotoh brugplaat.

Lak = schellak, incl toets.

s.
    Zeer vet! Lijkt wel wat op de nieuwe signature gitaar van Rob Chapman:

http://1.bp.blogspot.com/-JOsxa0pgQr...59971397_n.jpg

trouwens: die nek, heeft ie fanned frets of lijkt dat maar zo door de lichinval?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timotio Bekijk bericht
    trouwens: die nek, heeft ie fanned frets of lijkt dat maar zo door de lichinval?

Ehhhh stand van de brugzadels verraad ook al wat. En als het vertekening in de foto is, dan kan Stijn beter op zoek naar een andere camera.
    147-c Guitars

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten