Mede dankzij jullie tips en suggesties is-ie eindelijk af: de Clownbarf Cabronita.
![]()
Weet alleen niet of er een slagplaat op moet of niet.
Dus dank voor alle input, op naar de volgende build.
Mede dankzij jullie tips en suggesties is-ie eindelijk af: de Clownbarf Cabronita.
![]()
Weet alleen niet of er een slagplaat op moet of niet.
Dus dank voor alle input, op naar de volgende build.
Wat een gave finish! is dat behang of heb je dat zelf gemaakt?
Thanks! Was lapje stof van de markt. Zocht iets dat net zo lelijk was als m'n roze Paisley Tele. Is goed gelukt, geloof ik.
Gebruiksaanwijzing gevolgd van http://www.projectguitar.com/tut/mat.htm. Afgelakt met DD lak (polyester), en daarna zijdeglans gepolijst.
fantastisch!
In mijn achterhoofd ben ik alweer met een danelectroachtig projectje bezig en zo'n soort finish is echt wel leuk daarvoor. Binnenkort toch maar eens met een schaar naar de miss etam![]()
Wat. Een. Enorm. Gave. Finish!
Proficiat met je nieuwe aanwinst.
edit; ik heb nog helemaal niet op je vraag gereageerd. Het behang hield ik niet schoon, het was de bedoeling de gitaar eerst een beetje groezelig te laten worden en daarna te lakken in clear. Helaas (hoewel?) mocht het zo niet zijn. Ik was niet helemaal tevreden over de constructie van de body en heb er inmiddels een nieuwe voor in de maak. Uit een tafelblad waar ik al een andere tele uithaalde heb ik een extra dikke body (50mm) gehaald die ik ga 'thinlinen'. De top wordt dan weer hardboard wat ik wit lak en met het behang als stempel ga decoreren.
Ik sloot indertijd de pup rechtstreeks op de Killpot aan en die aan de jack. Zo'n killpot gebruik ik in de nieuwe misschien wel weer.
Dank voor je compliment.
Laatst gewijzigd door Ukeloeder; 1 april 2013 om 20:57
vriendelijke groet, Olav
Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
www.makeyoursongcount.com
Je hebt zo te zien, geheel volgens tutorial, Titebond gebruikt om de stof te verlijmen? Klopt dat?
vriendelijke groet, Olav
Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
www.makeyoursongcount.com
Favorieten/bladwijzers