Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 1963

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Hoi Rik,

Tuurlijk mag je dat vragen. De machine valt nog wel mee : 1300 euro. Maar dan komt er nog een he-le-boel bij als machineklem (duur, al snel een paar honderd euro!), diverse meetklokjes/kantentasters/poupietaster (ca 70 euro), olie, frezen (tja...hoeveel je maar wilt), onderkast (200 euro), parallelset (100-140 euro), freeskop (want er zit een matige boorkop bij) 100 euro, kottelkop (100 euro), snelspankop (70 euro), spantangen (70 euro?) en nog kleine rommeltjes. Dus nog een keer de prijs van de machine zeg maar. En dan is hij nog niet omgebouwd tot cnc. Ik schat uiteindelijk (omgebouwd) op 4000 uit te komen, mogelijk meer.
    Geez, dat is best wat geld. Maarja dan kun je wel wat.
    Als ik later groot ben móet ik een draaibank en móet ik een freesbank . Op mn bijproject van mn studie frees en draai ik veel. O.a. een bladhoek-verstelmechanisme voor een turbine. Ontwerp niet het mijne overigens. Intussen ben ik erg gesteld op metaalbewerking.

Steeds vaker betrap ik mezelf erop deze technieken en machines ook bij gitaarbouw toe te willen passen. Allerlei mallen en jigs heb ik in CAD getekend, klaar voor productie. Daarnaast komt er binnenkort een met de hand gefreesde brug voor de bas die ik nu aan 't maken ben.

Wat is jou reden om zo'n ding te hebben eigenlijk?

@ stijn, mooie bril!

Laatst gewijzigd door RS-Rik; 24 maart 2013 om 03:12
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten