Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 71 van 197 EersteEerste ... 2161697071727381121171 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 701 t/m 710 van 1963
    Senior Member

Standaard

Dikke vette hollowbody die een normale ES 335 wiring krijgt in plaats van wat er eerst in zat (midden altijd aan, 1 tone en 3 volume) Middenelement wordt een dummie.

Wat een k#twerk om alles er netjes in en uit te krijgen.

147-c Guitars

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

touwtjes vastmaken aan de asjes van de potmeter, die via het F-gat in de gitaar brengen, en dan de respectievelijke touwtjes langs de respectievelijke gaatjes terug naar buiten. Voor montage moet je dan gewoon aan de touwtjes trekken, en de pots trekken zichzelf op de juiste plaats. Vraagt wat behendigheid in het begin, maar je bent er vrij snel mee weg.
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Mooi ding Tabula!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Het ziet er redelijk eenvoudig uit, en na wat filmpjes bekeken te hebben, denk ik dat wij als gitaarbouwers toch wel wat handiger zijn dan de mensen die het in de filmpjes laten zien ...

Ok, zij hebben de machines en ondertussen de handigheden, maar toch ... ?et een plannetje getekend, misschien straks al even mallen maken !

s.
    Nou Stij, dat willen we natuurlijk wel even zien
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    touwtjes vastmaken aan de asjes van de potmeter, die via het F-gat in de gitaar brengen, en dan de respectievelijke touwtjes langs de respectievelijke gaatjes terug naar buiten. Voor montage moet je dan gewoon aan de touwtjes trekken, en de pots trekken zichzelf op de juiste plaats. Vraagt wat behendigheid in het begin, maar je bent er vrij snel mee weg.
    Zo doe ik het inderdaad ook. Is doe eerst een stuk ijzergaren door een lang stuk krimpkous, en die steek ik van buitenaf door de gaten rochting de f-sleuf. Die krimpkous trek ik makkelijk op met een pincet en heb dan gelijk het touwtje te pakken. Dubbele mastworp om de as en de boel doortrekken. Maar het is wel allemaal redelijk krap vind ik.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Voor montage moet je dan gewoon aan de touwtjes trekken, en de pots trekken zichzelf op de juiste plaats.
    Nu moet ik toch zeggen dat het niet gewoon aan de touwtjes trekken is ...

Er is een bepaalde volgorde, je moet ook zien dat de bedrading goed gesoldeerd is, alles net lang genoeg, in de juiste richting enz.

Er is niets hatelijker dan de laatste pot niet op z'n plaats krijgen, omdat die ergens achter haakt, en je hem niet meer voor of achteruit krijgt

Ik gebruik alleen touwtjes voor de pots en jack die te ver weg zitten. Voor de rest gebruik ik m'n vingers, pincet en engelen geduld.

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Het ging allemaal vrij eenvoudig met de touwtjes toe ik doorhad dat je steeds een touwtje moet aanbrengen en niet vooraf door ieder gat alvast een lus moet leggen. Dan maak je onbedoeld een breiwerk.
    147-c Guitars

Standaard

Een Gibson Nighthawk uit 2011. Apart ding, geen halshoek, kleine en platte body (te klein en plat naar mijn smaak); met twee humbuckers en een single coil, de lange mensuur, een vijfstandenschakelaar plus een push/pull op de toonregeling die één spoel van de humbuckers uitschakelt wel absoluut een gitaar die de geluiden van Fender en Gibson combineert. Degelijk, fraai afgewerkt en uitstekend af te stellen; daarvoor is ze hier. Maar toch een beetje een gek ding dat niet helemaal het mijne is; gelukkig is de eigenaar er erg blij mee.

Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

@ Coco

Metaal is wel anders dan hout maar ook weer niet zo veel anders. Je moet gewoon minder weghalen in 1x en de krachten op de werkstuk etc zijn veel en veel groter.

Wat is de prijs voor zo'n conventioneel bankje ongeveer als ik zo brutaal mag zijn? Ik heb zitten kijken op internet en ik kom zo rond de 2000 a 3000 euro, maar van alleen een vage foto zie je niet goed hoe goed ie echt is, of de draaihendels lekker soepel en strak draaien, en of er geen speling zit op de spindel en omlooplagers etc.

Oja hopelijk een GS ding frezen morgen,
    You know who you are!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member

Standaard

Hoi Rik,

Tuurlijk mag je dat vragen. De machine valt nog wel mee : 1300 euro. Maar dan komt er nog een he-le-boel bij als machineklem (duur, al snel een paar honderd euro!), diverse meetklokjes/kantentasters/poupietaster (ca 70 euro), olie, frezen (tja...hoeveel je maar wilt), onderkast (200 euro), parallelset (100-140 euro), freeskop (want er zit een matige boorkop bij) 100 euro, kottelkop (100 euro), snelspankop (70 euro), spantangen (70 euro?) en nog kleine rommeltjes. Dus nog een keer de prijs van de machine zeg maar. En dan is hij nog niet omgebouwd tot cnc. Ik schat uiteindelijk (omgebouwd) op 4000 uit te komen, mogelijk meer.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

1 jazz , 2 precisions, 2 jaguars en een tele, uit de jaren 70 ...

En dit:

macassar ebben aan de binnenkant en esdoorn langs buiten.
    Prototype 1 !

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten