Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Standaard fender clone ( ohmvraag). Alleen 2 ohm en 8 ohm uitgang, maar geen matchende cab

Oke ik heb dus een fender clone op de kop getikt voor een paar honderd euro. Specificaties zijn 6l6 buizen 135 watt en reverb. Enige probleem dat ik heb. Ik heb alleen een 16 ohm cabinet. Nu is even kort de vraag. Is er een soort dummy load ( of hoe dat ook heet) die mijn 2 of 8 ohm uitgang kan verbinden met mijn 16 ohm ingang op mijn cabinet. Of ziet het er naar uit dat ik op zoek moet gaan naar een cabinet?

Standaard

Misschien zitten er op de uitgangstrafo meerdere aftakkingen, mogelijk 4 en 16 ohm. Andere oplossing zou kunnen zijn de speakers in de cab anders (parallel) solderen.

Standaard

aftakkingen nee, helaas. Speakercab solderen is een optie, maar liever niet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    aftakkingen nee, helaas. Speakercab solderen is een optie, maar liever niet
    Wel de mooiste oplossing.

Wat ook kan is een Y kabeltje (of twee aansluitingen in de amp) maken en twee 16 Ohm cabs parallel gebruiken.

Het is trouwens geen probleem om een 8 ohm uitgang te belasten met 16 ohm. Je levert iets vermogen in maar who give's a shit met 135 Watt.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Wel de mooiste oplossing.

Wat ook kan is een Y kabeltje (of twee aansluitingen in de amp) maken en twee 16 Ohm cabs parallel gebruiken.

Het is trouwens geen probleem om een 8 ohm uitgang te belasten met 16 ohm. Je levert iets vermogen in maar who give's a shit met 135 Watt.
    Kijk! dat hoor ik graag

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten