Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Die moderne Widebucker vind ik maar een muffig ding. Ik ben een keer met een enorme dot GAS een testruimte ingegaan met een hele geile Roadworn met die widebuckers en tja... erg gewoontjes, beetje aan de doffe kant zelfs.
    Wat raar, man! Ik heb hiervoor ook een Tele Deluxe MiM gehad en daar viel me dus ook op dat de Wide Range wèl zeer degelijk meer top end heeft in het hoog. Misschien lag het aan de afstelling? De originele is in de neck netjuist wolliger, naar mijn mening, dan de RI (in absoluut geen slechte manier).
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

De Japanse WR klonk, in mijn oren, in ieder geval redelijk schel en enorme output. De Mex WR had meer een generic humbucky geluid.
    Beiden hadden weinig te maken met het originele warm heldere soundje.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Moderator

Standaard

Kan zijn dat ze zowel 500k als 1Meg hebben gebruikt in deze of gene gitaar... Ik herinner me nu met die Roadworn dat -ie met volume voluit inderdaad iets puntiger was maar zodra je maar naar de tone- of volumeknop knipperde met je ogen, het meteen dof klonk. Gebrek aan sweet spot, had mijn CIJ Jazzmaster destijds ook last van. Sjonge, wat knapte die op met een simpele 250k pot zeg
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Ik heb ook een originele Seth Lover en ik ben het absoluut met je eens dat de originele een unieke klank hebben, maar de Fender RI, al dan niet zo bijzonder als de Seth Lover CuNiFe, heeft ook zeer zeker zijn eigen klank die - nogmaals naar mijn mening - niet klinkt zoals een standaard humbucker.
    toegegeven, ik ken eigenlijk weinig van humbuckers. ik heb onlangs een deluxe 72 gebouwd met die ri WRHB's (ik veronderstel japan): ik vond ze klinken als pafs maar idd wel meer hoog, minder wollig en vooral hot. de eigenaar van de gitaar was er heel blij mee (ik geloof dat ie veel foo fighters speelt)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De Japanse WR klonk, in mijn oren, in ieder geval redelijk schel en enorme output. De Mex WR had meer een generic humbucky geluid.
    Beiden hadden weinig te maken met het originele warm heldere soundje.
    Ja-Ja, zover zijn we. Ik ben het ook niet met je oneens (kan dus meepraten omdat ik het origineel ook heb), maar het enige wat ik wilde aankaarten was dat de WR RI dus wel degelijk opener klinkt dan waar ik aan denk bij een humbucker.
    - facebook

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    toegegeven, ik ken eigenlijk weinig van humbuckers. ik heb onlangs een deluxe 72 gebouwd met die ri WRHB's (ik veronderstel japan): ik vond ze klinken als pafs maar idd wel meer hoog, minder wollig en vooral hot. de eigenaar van de gitaar was er heel blij mee (ik geloof dat ie veel foo fighters speelt)
    Ik zou ze niet echt omschrijven als waanzinnig hot, maar wimperig zijn ze ook niet, nee.
    Mijn punt dus, inderdaad. Meer hoog, minder wollig - gedefineerder, naar mijn mening.
    - facebook

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Ik zou ze niet echt omschrijven als waanzinnig hot, maar wimperig zijn ze ook niet, nee.
    Mijn punt dus, inderdaad. Meer hoog, minder wollig - gedefineerder, naar mijn mening.
    dat jij het tegenovergestelde van hot omschrijft als wimperig, zegt ook veel
    geef mij gemiddeld maar een underwound scoiltje

Senior Member

Standaard

Hangt ook erg af in welke preamp je dan prikt en wat je er tussen hangt..... toch (open deur?)...??
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten