Alle waar is naar zijn geld Nico en dat gaat zeker op als je over gereedschap praat. Kan me voorstellen als je hele serie's ampjes zit te bouwen maar die enkele keer dat ik een draadje moet strippen is deze goed bruikbaar. Gebruik het ding al jaren met plezier en heb zelfs nog een nieuwe reserve liggen.
Ik zie dat je al een voorraad teflon wire hebt (zilver coated toevallig?) en goede caps enzo wilt hebben, maar my 2cents.. neig aub niet te veel naar Audiofilie en 'wat duurder is is ook automatisch beter'. Wellicht wordt het een klein tikkie anders, maar 'beter' is nog maar zeer de vraag.
Analogie. Op ampgarage, test.. Highend express, plus een pcb express met el cheapo parts, zelfde trafo's. blind onderzoek... El Cheapo werd vaker verkozen als 'best klinkende'.
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Erg interessant project om te volgen, zou graag zelf ook een soortgelijke amp maken - ik heb alleen nog geen goed idee waar ik zou moeten beginnen. Heb wel enige (weinig) kennis van electronica, maar een amp maken... Zijn er aanbevolen boeken of sites die in de benodigde basis kunnen voorzien?
DA - doet je goed!
Bovenaf is mijn favoriet... je kunt de lipjes naar binnen drukken en de gloeidraad stevig twisten tot op de buisvoet aan toe. Zo zijn ze ook zo veraf mogelijk t.o.v. de rest van de draden en ze kruizen niet. Voor de preamp kun je iets dunner draad gebruiken als voor de eindtrap. Twist nog gemakkelijker. http://www.diyaudio.com/forums/tubes...-bad-ugly.html
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Cool project! Ga ik volgen! Heb je ook al in de amp-sectie van TDPRI gekeken? (tdpri.com) Daar zijn ook al heel wat DRs gemaakt, altijd goed om even de kunst af te kijken toch? Deze bijvoorbeeld: http://www.tdpri.com/forum/shock-bro...erb-ab763.html
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Favorieten/bladwijzers