Ga je mond wassen!
Sorry, ik was onduidelijk. Ik bedoelde tongen, niet beffen..
Ga je mond wassen!
Sorry, ik was onduidelijk. Ik bedoelde tongen, niet beffen..
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Ik dacht aan bekken.
ALLES IS VERKOCHT!
Ik zit nog niet heel lang in het gitaarwereldje, maar ik geloof dat dit geen verkeerde prijs in voor deze gitaar
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Deze is ook niet verkeerd
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Prima ding, daar niet van..
Maar twee aantekeningetjes bij zijn verhaal: yamaha gebruikte uitstekend hout, maar ik betwijfel of het honduras mahonie is geweest. Daarnaast kan ik me nog goed herinneren dat ik overwoog dit medel te kopen -zal rond 1987 zijn geweest. Het prijskaartje was aanzienlijk lager dan de genoemde 3000, deze modellen werden gedumpt voor een bedrag onder de 1000 gulden.
En punt 3: geïntegreerde hals..deze heeft zo te zien geen doorlopende hals a la SG 2000..
Maar het blijft n prima ding. Ik kocht destijds iets anders omdat het wit wel heeel erg wit was. Dat is prima bijgetrokken in de loop der jaren..
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Daar heb ik een beetje doorheen gekeken. Per slot van rekening veronderstel ik dat de verkoper een oudere muzikant is die zijn yamaha in de hoogtijdagen van de SG-reeks kocht. En toen geloofden - nee: wisten- we allemaal dat ze beter waren dan Gibson. En dat was ook zo, min of meer, want gibbo maakte toen voornamelijk rommel...
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
De Yamaha SG's zitten doordacht in elkaar en vanuit een engineering oogpunt beter dan een G Les Paul met oa. een neck die doorloopt, een koperen sustainblok onder de brug, goede afscherming, treblebleeds, vinyl om de trusrod om trilling te voorkomen, ebben toets enz
Of het daarmee een betere gitaar wordt is een heel ander verhaal.
Het koperen sustainblok zit volgens mij alleen in de SG2000 (correct me if I'm wrong)
Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)
Favorieten/bladwijzers