-
3 februari 2013, 16:04
#18
Pfff...
ii-V en ii-V-I progressies klinken gewoon goed en logisch, en worden door componisten dan ook volop gebruikt.Zoals Gesualdo het zegt BTW....
Net zo een klassiek gegeven als I-IV-V progressies in blues.
Niemand vraagt toch welke akkoorden gebruikt gaan worden als men hem vraagt : Spelen we een 'Bluesje' ?
ii-V en ii-V-I, dito.
Nog klassiekers : I-VI-II-V ( C-Am-Dm-G) of I-VI-IV-V ( C-Am-F-G). Komt voor in duizenden songs.
Laatst gewijzigd door terrasbeest; 3 februari 2013 om 16:10
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forum Rules
Favorieten/bladwijzers