Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 96 van 107 EersteEerste ... 46869495969798106 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 951 t/m 960 van 1063
    Senior Member

Standaard

Dat dacht ik eerst ook, da's gewoon heel duur, maar deze lijkt echt onbespeeld. Als dat niet zo is, dan vind ik 'm inderdaad ook veel te duur. Mocht het nou de versie zijn met G12-65's, dan ga ik m'n eega extra lief aankijken en een hele week voeten masseren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ze hebben overigens ook nog een Marshall JCM800 buikkast staan voor nog geen €500,- Het is dat ik dat eigenlijk niet kan uitgeven, maar anders... Het lijkt op de foto's of ie nooit gebruikt is, echt volledig strakke tolex nog.
    Die heb ik ook nog 2 staan (A en B), zelfs met spierwit Marshall logo!

Als je interesse hebt: PM!

Senior Member

Standaard

JCM800 kast in nette staat met 4x G12-65 is 500 euro toch niet zo gek duur?

Die randall kast zit een G12-T75 en V30 combi in als ik me niet vergis toch?
    Zo te zien de kast bij gitaardump die je bedoeld. Lijkt mij een goede prijs. 250 euro.. dan zijn de speakers in de kast al meer waard.

Overigens die marshall kast is een 1960 lead kast. Op het plaatje staat geen JCM800. Dus zijn gewoon de G12-T75 speakers. no way dat die 500 euro waard is.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 1 februari 2013 om 11:17
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Ik moet toch nog even in deze topic nogmaals melden dat ik super blij ben met mijn Kool & Elfring kasten. Ik heb de 2x12 lightweight (met Tayden True Brits) en de 1x12 (eerst met V30, later voorzien van Tayden High Brit).

De 1x12 met V30 klinkt strak, vol en groter dan 'ie is. Ideaal voor thuis, (kleine/compacte) gigs en de oefenruimte. De V30 klonk met mijn amp (Egnater Tweaker) wat minder met crunch en clean, hi-gain was wel lekker. Later vervangen door een Tayden High Brit (zeg maar een H30 clone) en dat is echt een goede match. Clean en crunch klinken sprankelend maar niet te hard en fel. Ook high gain klinkt lekker, wat smoother. Voor metal zou je wel wat felheid missen maar daar heb ik bij (hard)rock geen last van.

Dan de 2x12: die staat nu in de oefenruimte. Deze is voorzien van Tayden True Brits (Greenbacks). Man, wat een lekkere kast is dat. Een maatje van mij heeft een ouwe Marshall kast met Scumbacks (ook greenback clones) en die klinkt fenomenaal, echt instant classic rock sound met een Plexi. De 2x12 klinkt natuurlijk niet exact hetzelfde (heb ze overigens niet naast elkaar gehad), maar damn, die heeft zeker datzelfde karakter. Je mist iets aan spreiding/geluidsdruk van een 4x12, maar hij klinkt zo fijn. Clean en crunch zijn levendig, niet te schel, niet te dof, en meer gain: heerlijk. Smooth maar wel met een lekker randje.

Deze kasten zijn echt ondergewaardeerd, te zien aan de tweedehands prijzen. Mensen, ga ze proberen, die gasten bij K&E weten wat ze doen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht

Die randall kast zit een G12-T75 en V30 combi in als ik me niet vergis toch?
    Zo te zien de kast bij gitaardump die je bedoeld. Lijkt mij een goede prijs. 250 euro.. dan zijn de speakers in de kast al meer waard.

Overigens die marshall kast is een 1960 lead kast. Op het plaatje staat geen JCM800. Dus zijn gewoon de G12-T75 speakers. no way dat die 500 euro waard is.
    Die kast bedoel ik inderdaad. Lijkt me wel een aardige kast, ik geloof alleen de nieuwwaarde niet zo wat ze er bij hebben gezet. Ze hebben ook de gewone XL kast staan en daar zie ik toch veel lovende meningen over als ik er zo een beetje op rond Google. Die ga ik ook zeker even proberen. Vanmiddag toch maar 's naar Tilburg afreizen, ik heb al toestemming.

T75's vind ik persoonlijk helemaal niet verkeerd en ik denk dat ze best goed combineren met m'n 2210. Misschien kan ik nog aardig wat af lullen van die Marshall cab. Beetje lief kijken en zo, zielig verhaal erbij...

@Harold: Ik neem het in overweging. Mocht ik die Randall kasten niks vinden, dan neem ik zeker even contact met je op. Sowieso bedankt voor het aanbod.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Zeker niet, die speakers doen los al €100/stuk.

Overigens vermoed ik dat de eerste serie T75's veel op de 65's lijken... De 65's heeft zo'n gat in z'n magneet met een gaasje, de eerste T75's hebben die volgens mij ook.

Senior Member

Standaard

@ brum. Het is ook afhankelijk wat voor muziek je speelt. Randall met V30 en G12-T75 zijn gave kasten voor metal. Waar een marshall kast misschien weer wat lekkerder klinkt voor rock. Ik ben naar marshall kasten gegaan omdat ze meer resoneren door een 'slappere' kast en dat geef een wat lossere sound. Dat is onder mijn strakke engl amp lekkerder dan de K&E met V30's die ik had, toen was het echt een metal bak. Gewoon uitproberne die handel en als het bevalt kopen

@MjS. De K&E kasten zijn inderdaad lekker van sound. Ik heb een 2x12 met V30's gehad. Prima dingetje en ze geven ook zeer goed advies over speakerkeuzes. De afwerking van mijn kast was wel wat minder. Aan de onderkant waar de tolex koud tegen elkaar geplakt is tot een naad ging het bij mij al vrij snel loslaten.
    Gaaf dat je taydens hebt trouwens. Wat voor muziek speel je precies en kun je wat uitgebreider de speaker reviewen? Daar zit ik over te twijfelen. Daarom stelde ik eigenlijk de vraag of er mensen waren die de nieuwe celestion creamback al geprobeerd hadden. Ik zit te twijfelen tussen creambacks of tayden high/great brit. Ook zitten kijken naar scumbacks en wgs maar die zijn weer lastiger te verkrijgen hier in nederland.

Senior Member

Standaard

Randall RS412KHX Review: http://www.ultimate-guitar.com/revie...khx/index.html

Ik heb ooit een goedkopere Randall kast gehad (4 x 75's), heb er toen €200,- voor betaald, en ook weer voor €200,- verkocht, maar dat was eigenlijk puur omdat ik het niet mooi vond staan bij mijn Marshall amps.
    De bouwkwaliteit van de kast op zich liet wel te wensen over, want de hoekbeschermers lieten bij het minste of geringste los.
    Dat zal met deze wellicht meevallen.

Senior Member

Standaard

@Thiez: Echt metal speel ik niet eigenlijk, maar een strak geluid heb ik wel baat bij. Onze andere gitarist speelt over een eerste serie Bogner XTC, met een ouwe Marshall kast met G12-65's. Da's op zich een combinatie voor een vrij warm geluid, met redelijk veel laag. Ik speel over een JCM800 2210, wat een wat strakkere bak is, met minder laag. Ik denk dat ook een vrij strak klinkende kast wel goed combineert in de band. Die Randalls heb ik echt nul ervaring mee, maar schijnen veel gebruikt te worden in de metalwereld, waar ze toch wel bij enige strakheid gebaat zijn, dus dat zou wel 's heel goed kunnen uitpakken voor mij. Ik ga sowieso straks even naar Tilburg die kasten testen. Ben heel benieuwd! Misschien dat ik wel een flinke hap van die Marshall kast kan afdingen, wie weet. Mocht die bevallen natuurlijk.

@Henri: Als ik het mag geloven van het internet, zouden deze kasten wel wat beter moeten zijn dan de oudere kasten van Randall. Het is wel iets wat ik o.a. ook even ga bekijken. Ik laat het vanmiddag/vanavond wel even weten wat het geworden is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    @Thiez: Echt metal speel ik niet eigenlijk, maar een strak geluid heb ik wel baat bij. Onze andere gitarist speelt over een eerste serie Bogner XTC, met een ouwe Marshall kast met G12-65's. Da's op zich een combinatie voor een vrij warm geluid, met redelijk veel laag. Ik speel over een JCM800 2210, wat een wat strakkere bak is, met minder laag. Ik denk dat ook een vrij strak klinkende kast wel goed combineert in de band. Die Randalls heb ik echt nul ervaring mee, maar schijnen veel gebruikt te worden in de metalwereld, waar ze toch wel bij enige strakheid gebaat zijn, dus dat zou wel 's heel goed kunnen uitpakken voor mij. Ik ga sowieso straks even naar Tilburg die kasten testen. Ben heel benieuwd! Misschien dat ik wel een flinke hap van die Marshall kast kan afdingen, wie weet. Mocht die bevallen natuurlijk.

@Henri: Als ik het mag geloven van het internet, zouden deze kasten wel wat beter moeten zijn dan de oudere kasten van Randall. Het is wel iets wat ik o.a. ook even ga bekijken. Ik laat het vanmiddag/vanavond wel even weten wat het geworden is.
    Precies. gewoon uitproberen. alles wat je kan vinden moet je proberen en het beste moet je kopen (mits het binnen je prijs valt natuurlijk).
    XTC met G12-65 is mooi setje. Hoewel het voor mij wat te wollig zou worden denk ik. Vind de XTC al redelijk rond, warm en vol van sound (waar niks mis mee is natuurlijk) maar met dan ook nog G12-65 speakers eronder zou het voor mij wat te rond worden. Dan mis je redelijk wat bite volgens mij. Maar het is idd maar net wat je zoekt.
    Mocht je die randall kast nemen moet je voor de gein ook eens wisselen met je andere gitarist. Denk dat dat een beter evenwicht zou geven in sounds. De ronde XTC op een wat strakkere kast, gecombineerd met de wat strakkere fellere marshall op de rondere G12-65 cab.

Edit: die marshall zou ik niet bij hem meenemen tenzij er veel af gaat. die kun je vaak voor 300 euro al kopen. Zoiets bijvoorbeeld http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=167532

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten