Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 41 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 410
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aikara Bekijk bericht
    Hoppakee! Ik heb zojuist een Axe Fx 2 en MFC101 besteld! Ben benieuwd wanneer ze binnen gaan komen. Ik kan in ieder geval niet meer wachten tot ze binnen zijn. Ik heb volgende week een paar dagen vrij gepakt om eens flink te gaan experimenteren.
    http://wiki.fractalaudio.com/axefx2/...x_II_Wiki_Home

http://wiki.fractalaudio.com/index.p...1_How-Tos_page

:-)
    Alexander van Engelen

Standaard

Thanks, maar die had ik natuurlijk allang bestudeerd . Heb ook de handleiding doorgelezen en houd het forum in de gaten. Ben benieuwd hoe 'overwhelmed' ik ga worden .
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

Standaard

Helaas is geduld niet mijn sterkste kant. Axe-Fx is verstuurd met UPS, maar die bezorgen schijnbaar niet op zaterdag. Pakket komt dan ook pas op maandag, maar ben dan niet thuis vanwege werk. Dinsdag wordt ivm omstandigheden ook niks, dus ik denk dat ik de Axe-Fx pas woensdag in handen heb. Zucht...
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

Super Moderator

Standaard

Daarbij zie ik de Axe meer als 'amp-modeler', de effecten zijn meer bijzaak. Niet dat ze niet van goede qualiteit zijn, hoor, maar het zijn andere benaderingen dan de benadering van het modelen van de amps.
    Grappig, ik hoor dat voor de live rig Steve Vai juist de Fractal gebruikt voor effecten en niet de amps.
    http://www.youtube.com/watch?v=raxhgWqS2eU
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Grappig, ik hoor dat voor de live rig Steve Vai juist de Fractal gebruikt voor effecten en niet de amps.
    http://www.youtube.com/watch?v=raxhgWqS2eU
    Dit was volgens mij al heel lang bekend....Vai heeft een carvin endorsement dus........het feit dat hij het al voor FX gebruikt , net als Petrucci , zegt mij best veel : die gasten hebben ijskasten vol met de duurste gear gehad voor FX en dan nu een AXE-FX.........

En toch wil ik nog eens een Eventide H3000 of een van de anderen ervan.....ze hebben gewoon een bepaalde karakter wat mij er aanspreekt terwijl de AXE-FX een `neutrale` karakter heeft.........

zelfde geldt voor de TC2290 : superdelay met een eigen karakter , hetgeen niet 100% door de Axe na geboost kan worden maar voor mij wel goed genoeg om de TC2290 weg te doen....

Super Moderator

Standaard

Vai kan voor alles een endorsment krijgen. Ik merk uit zijn woorden dat het vooral andersom is, hij blijft bij zijn carvin buizenversterkers omdat hij ze goed vind klinken.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Vai kan voor alles een endorsment krijgen. Ik merk uit zijn woorden dat het vooral andersom is, hij blijft bij zijn carvin buizenversterkers omdat hij ze goed vind klinken.
    Ach ja , het boeit me ook helemaal niet hahahaha , belangrijk voor mij is wat IK goed vind passen bij hetgeen ik nodig heb.............en daar is de AXE na bijna 30 jaar gitaarspelen en racks vol met de duurste gear , de overwinnaar want das het enige wat ik gebruik...

Grtzzzzzzzz

Standaard

Inmiddels is de Axe Fx binnen!

Gaaf ding! Ben er echt heel erg blij mee. Ik ben nog wel wat geimponeerd door de talloze mogelijkheden, maar dat is denk ik vooral een kwestie van veel aan de knoppen draaien.

Uiteraard heb ik al wel een vraagje: Een heel aantal presets (zowel factory presets als van Axe change) zijn of een beetje dof, of hebben een beetje nasale, blikken klank. Dit is niet bij alle presets zo, en ik heb inmiddels ook zelf al een paar presets gemaakt waar ik erg tevreden over ben. Hoe kan het dan dat een heel aantal presets niet optimaal klinken? Ligt dit aan de monitoren? Aan het feit dat die presets onder een oudere firmware gemaakt zijn, of Ligt het aan de global eq? Of misschien is er wel een andere oorzaak?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aikara Bekijk bericht
    Inmiddels is de Axe Fx binnen!

Gaaf ding! Ben er echt heel erg blij mee. Ik ben nog wel wat geimponeerd door de talloze mogelijkheden, maar dat is denk ik vooral een kwestie van veel aan de knoppen draaien.

Uiteraard heb ik al wel een vraagje: Een heel aantal presets (zowel factory presets als van Axe change) zijn of een beetje dof, of hebben een beetje nasale, blikken klank. Dit is niet bij alle presets zo, en ik heb inmiddels ook zelf al een paar presets gemaakt waar ik erg tevreden over ben. Hoe kan het dan dat een heel aantal presets niet optimaal klinken? Ligt dit aan de monitoren? Aan het feit dat die presets onder een oudere firmware gemaakt zijn, of Ligt het aan de global eq? Of misschien is er wel een andere oorzaak?
    Die presets klinken wel optimaal alleen over andere monitoring....kwestie van simpel aanpassen aan jou monitoring systeem

ADVIES : probeer juist je geluid te maken door zo WEINIG mogelijk aan al die knopjes te draaien...........

Senior Member

Standaard

Sinds een paar weekjes speel ik nu ook over een Ultra in combi met een rocktron velocity en een Zilla stereo-cab. Als voetcontroller gebruik ik een midimate maar zou graag meer functionaliteiten hebben, zoals ook de tuner display. Ook op de computer editen van de instellingen zie ik meer zitten. Nou ben ik in de markt voor een MFC-101 maar ik zit met een scheef oog naar de Gordius LG2 te kijken, een stuk goedkoper, compacter, erg functioneel. Enige reden waarom ik bedenken heb: zowat iedereen koopt er (uiteindelijk) een MFC101 bij en als je tutorials bekijkt gaan ze bijna allemaal over de MFC101 (ik ben een nOOb hierin, dus filmpjes helpen goed ;-) Ik kan me herinneren dat 1 iemand hier (Yek1?) ook een gordius heeft? Nog steeds of toch geswithed? Ik heb het forum reeds gevonden, ik heb nog geen oude axe-edit dus ik wacht wel erg op de nieuwe... Lijkt me net wat overzichtelijker editten van de presets.
    Laatst gewijzigd door J-P; 5 februari 2013 om 00:25

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten