De laatste twee blokjes geplakt, zoals aangeraden op de uiteinden van de barst:

Misschien dat het niet helemaal nodig was geweest; de barst liep uiteindelijk van het ene naar het andere balkje. Dus in feite zitten er al blokjes op de uiteinden, en de barst is door de balkjes gestopt. Maar goed, ze zitten er nu, better safe than sorry...

Terwijl dat aan het drogen was, heb ik nog het een en ander aan de hals gedaan. De hals heeft nu een hoek van min twee graden:

En nu wordt het de kunst om de toets er netjes op te krijgen, en dat hij ook op het bovenblad netjes aansluit. Dat is al eerder niet helemaal goed gelukt, dus dat is deze keer een extra aandachtspuntje.
Nou lijkt het allemaal een beetje vreemd te lopen, dat bovenblad, en de toets, en de hals, dus het leek me het handigst om de toets eerst maar eens vast te plakken, en dan passend te maken. Als alles nog los ligt, zit er toch nog allerlei beweging in, waardoor je nog steeds niet goed ziet waar nog iets van af moet.

En het bovenblad ziet er nu zo uit:

Je ziet het nog wel, als je het weet, maar ik heb goede hoop dat er nog minder van overblijft als er eenmaal lak overheen zit.