Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 104
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht
    Kennen jullie die clown die waarschinlijk dacht dat een fender mensuur 628mm is ipv 648mm, en daarom zen brug 2cm verkeerd heeft gezet en zo een onintoneerbaar instrument heeft gemaakt? ..... Ik wel!

F*ck

oh nee.....628 is natuurlijk een bekend getal (=24.75inch=Gibson) dus helemaal raar is het niet...

Ik zie maar 1 mooie oplossing (naast alles verbouwen en hopen dat je het mooi krijgt)
    - deze hals gebruiken op een nieuw project met 648mm/25.5 inch mensuur
    - nieuwe hals maken met 24.75inch mensuur
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 20 januari 2013 om 19:27
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht
    Kennen jullie die clown die waarschinlijk dacht dat een fender mensuur 628mm is ipv 648mm, en daarom zen brug 2cm verkeerd heeft gezet en zo een onintoneerbaar instrument heeft gemaakt? ..... Ik wel!

F*ck

Crap, alles lijkt mooi te passen zo, maar je hebt natuurlijk de toets zelf gezaagd, dan valt het niet direct op. Balen!!!
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    oh nee.....628 is natuurlijk een bekend getal (=24.75inch=Gibson) dus helemaal raar is het niet...

Ik zie maar 1 mooie oplossing (naast alles verbouwen en hopen dat je het mooi krijgt)
    - deze hals gebruiken op een nieuw project met 648mm/25.5 inch mensuur
    - nieuwe hals maken met 24.75inch mensuur
    ...mocht je deze dus toch willen verbouwen en niet een nieuwe hals en/of nieuwe body maken :

De brugzadels moeten dus 2cm naar voren.
    - gehele brug 1 cm naar voren schuiven (zonder dat de schroefgaten zichtbaar worden).
    - slagplaat dus iets verder inzagen op dat punt en uiteraard de pickup cavity iets verschuiven
    - vervolgens langere boutjes in de 3 brugzadels, waardoor je die ook 1 cm naar voren kunt zetten

Dan zou je er zijn. Ik denk dat het niet eens hoeft op te vallen.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    ...mocht je deze dus toch willen verbouwen en niet een nieuwe hals en/of nieuwe body maken :

De brugzadels moeten dus 2cm naar voren.
    - gehele brug 1 cm naar voren schuiven (zonder dat de schroefgaten zichtbaar worden).
    - slagplaat dus iets verder inzagen op dat punt en uiteraard de pickup cavity iets verschuiven
    - vervolgens langere boutjes in de 3 brugzadels, waardoor je die ook 1 cm naar voren kunt zetten

Dan zou je er zijn. Ik denk dat het niet eens hoeft op te vallen.
    Hals pluggen en en de pocket 5 mm verder infrezen, hals stukkie verder richting body plaatsen en je smokkelt 5 mm vanaf de andere kant.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Volgens mij zit de brug juist 2 cm te dicht op de hals, of begrijp ik het nu verkeerd?

Senior Member

Standaard

Nee martin, je hebt gelijk, denk ik ...

Niet aan die body f*cken, laat die zoals hij is, en maak inderdaad een nieuwe hals.

Het ziet er te goed uit om aan te prutsen !

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Stijn en Martin hebben het juist voor. Als de zadels meer richting hals gemoeten was het met langere schroeven opgelost. Ik laat het nog even bezinken voor ik beslis wat te doen. Ik kan ook de brug verzetten, de slagplaat mooi laten aansluiten met de brug om het gat te bedekken.

Grtz

Senior Member

Standaard

En wat heb je nu verkeerd gedaan?
    Fretafstanden verkeerd? Of de brug locatie?

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

poeh, da's een moeilijke. Als je echte tele wil, moet ie full scale zijn. Anderzijds, ik zou ook niet meer aan de body gaan prutsen met halve oplossingen en dus een nieuw halsje maken (met zwarte dots).

Wel klote als je plots je hele mindset moet rebooten... we've all been there

Senior Member

Standaard

Fretafstanden zijn correct, brug staat verkeerd. Vorige 4 allemaal gibsonscale, te snel geweest? I don't know

Grtz

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten