Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 11 van 17 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 161

Standaard

Platte kabels geven, hoewel je het tegengestelde zou verwachten, uiteraard een "voller" klankbeeld.

Wel eens opgevallen dat tweaks aan de installatie, wat deze dan ook is, altijd resulteren in een verbetering? Interessanter zou zijn als men eens wat vaker expirimenten postte die een verslechtering gaven. Vaak beter hoorbaar en dus veel leerzamer.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Daarmee betekenen hele dure materialen dus niet automatisch een betere klank om de simpele reden dat er geen "beter" is. Alleen maar "anders". En het vervolgens aan de speler is om te bepalen of dat "anders" voor hem/haar "beter" is.
    Amen! Hiermee is eigenlijk al het geneuzel al niet meer relevant.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Wel eens opgevallen dat tweaks aan de installatie, wat deze dan ook is, altijd resulteren in een verbetering?
    Je hoort wat je wil horen.

Vraag het in zelfbouw aan iedere willekeurige bouwer: Wat vond je van je gitaar toen ie net af was? Waat vond je van dezelfde gitaar enkele maanden later?

Je hoort wat je wil horen.

zelfde als: "denk NIET aan groene appels".
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

helemaal waar!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Amen! Hiermee is eigenlijk al het geneuzel al niet meer relevant.
    Welnee, dat argument werkt twee kanten op. Als beter alleen in the ear of the beholder bestaat, dan is het totaal relevant en legitiem, dan is er geen wetenschappelijke verklaring nodig.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Welnee, dat argument werkt twee kanten op. Als beter alleen in the ear of the beholder bestaat, dan is het totaal relevant en legitiem, dan is er geen wetenschappelijke verklaring nodig.
    Absoluut: maar dan is discussie ook gelijk overbodig.

Aangezien ik geen verschillen hoor, en hoor wat ik wil horen, en een groot deel daarvan met mijn ogen hoor, heb ik mijn epi's maar ff aangepast zodat ze wat meer op oude P.A.F.'s lijken.

dan heb ik het idee dat ze lekkerder klinken, dus ga ik dat ook beleven.

147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Absoluut: maar dan is discussie ook gelijk overbodig.
    Dat valt reuze mee, dit forum doet niks anders.

Als je goed, beter en best kon meten waren we snel uitgeluld allemaal.

Ik zie Orpheo's zilveren pupjes niet anders dan een zeldzaam chippie voor een tubescreamer. Dat het wat meer weerstand oproept heeft misschien meer te maken met de prijs en de non discussable stelligheid waarmee het gepresenteerd wordt?

Ik denk dat wannneer een Duncan disciple/payroller zich opener opstelt hij eerder en meer waardering en respect krijgt. Maar dat soort inzichten heeft bij de een wat meer tijd nodig om te landen dan bij de ander.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 januari 2013 om 21:25

Moderator

Standaard

Ja, dat je hoort wat je wil horen is een zeer, zeer belangrijk punt. Verwachtingspatroon, maar ook referentiekader. We hebben allemaal meerdere keren stukjes gear gehad waar we wild enthousiast van waren, maar later niet warm of koud van konden worden. Of dat later, toen we verwend waren met andere gear, ineens slechter vonden klinken.
    Maar goed, die preconcepties: persoonlijk is dat wat mij volledig laat afknappen. Mijn eigen custom gitaar klonk en klinkt ook weer anders dan ik had bedacht. Het blijft een bijzonder ding, maar er zaten andere klankeigenschappen in dan ik had verwacht. Ben ik de enige? Welnee, dat lees ja om de haverklap. Als ik dan anderen zie die bij herhaling "precies" de klankeigenschappen vinden in een net samengestelde gitaar, "precies" dat brullende laag en belletjes hoog en mooie, niet nasale mid en geen bonkerig laag-mid, dan kan ik niet anders dan van mening zijn dat dat is op basis van preconcepties. Dus als daarna hetzelfde zich voordoet met pickups of amps, dan zie ik een patroon. Een patroon waar ik niks op tegen heb, maar waar ik ook niks mee kan als er items worden beschreven en beoordeeld.
    Sowieso hoor... er is een relatief klein groepje mensen hier die ik heb ontmoet op meetings, die ik heb horen spelen over hun eigen gear, over mijn gear of dat van andere forumbuddies. Als die jongens een mening geven hier op het forum, weet ik 'm op waarde te schatten. De meeste hier ken ik niet persoonlijk en daar zitten slechts enkelingen tussen die duidelijk hun gear beschrijven, context, noem het maar op. Als die een mening geven kan ik daar ook nog wel iets mee. Maar verder vind ik dit forum gewoon leuk om rond te hangen en te lezen, ik ga echt niet pickup A of kabel B kopen omdat een mij onbekend persoon dat aanraadt. of diegene nou als expert wordt gezien of niet. Ik bedoel dat niet onaardig hoor. Vermoed ook wel dat ik daar niet de enige in ben.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Lang verhaal...
    Ik zal zeker niet de laatste zijn die toegeeft dat na verloop van tijd bepaalde configuraties (waar je in het begin (heel erg) blij mee bent) je tegen kunnen gaan staan. Andersom is ook zeker waar.

En er zijn er die je na verloop van tijd nog steeds blijven verbazen omdat ze zo lekker blijven klinken.

Voorbeeld: Heb m'n blauwe G&L opgeruimd omdat het geluid me net niet lag. Nu heb ik m'n rode klaar (die ik gebouwd heb om net wel in de smaak te vallen/aan te vullen wat ik in mijn blauwe miste) en het is goed maar toch net niet wat ik er van gehoopt had. Het is nu zelfs zo dat ik, bij het bekijken van de Tele-meeting, het geluid van de blauwe mij toch beter ligt dan ik toen dacht! M'n Sunburst G&L daarentegen...

Het was voor mij een gok of het überhaupt een beetje naar mijn zin zou zijn maar da's vanaf het eerste moment gewoon dikke liefde, zo lekker als dat gekke ding klinkt! En alhoewel ik momenteel best wel erg krap zit (baan kwijt, lang verhaal > daarom rode te koop staan) is dat wel de aller, allerlaatste gitaar die ik zou verkopen. Dan moet de nood heel erg hoog zijn en echt geen andere oplossing meer voor handen hebben.

Wat ik al eerder zei: Het gaat om de klank die jij in je hoofd hebt en de rest is bullshit/bijzaak! Daarnaast geeft bovenstaande ook perfect aan dat je eigen smaak qua geluid aan verandering onderhevig is. Iets wat ik al langer wist uit mijn tijd in het licht/geluid-wereldje....
    Laatst gewijzigd door Outline; 4 januari 2013 om 23:13
    Who needs a signature?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @Hoofd leuk hoor, trollen e me in diskrediet proberen te brengen maar je vergeet wel dat ik gevraagd ben om voor Duncan te werken, dat ze mijn ontwerpen in de customshop maken en ze behoorlijk verkopen. Dat ik naar namm ga en de fabriek om nog meer te ontwikkelen en te praten over eej fulltime baan in santa barbara bij hen.

Zou iemand met een slecht gehoor dat toebedeeld krijgen? Lijkt me niet, zeker niet boor zo'n grote speler als duncan in dat gebied.
    Orpheo, even debattechnisch. Je voert alleen drogredenen aan. En die tellen niet. Wat ik zoal langs zie komen is het ontduiken van bewijsbaar, beroep op autoriteit of argumentum ad verecundiam, het gerelateerde bewijs door subsidie ('ze zouden toch niet betalen voor...?'), 'onbekendheid met de weerlegging' of ignoratio elenchi, anekdotische argumentatie, bewijs door intimidatie (bijv. door boos te worden) en als afsluiter dit keer een fijn argument uit het ongerijmde.

Ik zie geen enkel echt argument ter onderbouwing van je beweringen. Amerikanen vatten de conclusie dan weleens puntig samen: you lose.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten