Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 9 van 17 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 161
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Man, breek me de bek niet open. Ik kwam acht jaar geleden toevallig op zo'n forum terecht toen ik struikelde over een discussie over microfoons waarin iets werd beweerd dat volstrekt onwaar was. Ik registreerde me en reageerde daar op. Ik kwam in een wereld terecht die mij totaal onbekend was, waar mensen op zaterdagmiddag bij elkaar komen en tweakjes gaat uitproberen. Waar claims worden gelanceerd die een rationeel denkend mens met enige kennis van de natuurwetten doen steigeren.

Een gitarist kiest een versterker die beslist anti hi fi is, kleurt als een bezetene en 100% vervormt. Hi fi is een andere wereld en ik kwam op websites van fabrikanten die in hun broek schijten van het lachen als iemand weer eens in die poeha verhalen van ze is getrapt en een kabeltje koopt van een meter met vier tulpstekkertjes voor 13.400 euro. Of acht meter speakerkabel voor 54.000 euro. Een Kanzy buizenversterker met vier EL34's kost 60.000 euro. Daar schrikt een gitarist zich een stuip door.

Ik werd als snel gevraagd als moderator omdat ik een studio drijf, nuchter ben en de benen op de grond plant. En we ondernamen veel testen. Een medemoderator is ingenieur electronica met twee patenten op zijn naam en die nam meetapparatuur mee waar we nano eenheden mee kunnen meten. Zo hebben we CD spelers van 10.000 euro vergeleken met een instappertje van 100 euro en niemand kon het verschil blind duiden.

We hebben goedkope kabels en snoeren met elkaar vergeleken, zelfde verhaal, geen verschillen tussen een Action snoertje van 49 cent en een exoot van 1200 euro. Ik heb persoonlijk een interlinkje 1000 uur laten 'inspelen' in een verzegelde box met voorruit, nadat we van de fabrikant twee dure interlinks ter beschikking hadden gekregen. En weer een man of 30 in de studio die geen enkel verschil konden horen.

En nog altijd hebben we flinke discussies over ons gehoororgaan, een orgaan dat door audiofielen als het ultieme meetinstrument wordt ervaren, maar zo onbetrouwbaar is als maar kan. De meeste dieren zouden smakelijk om ons lachen als het om waarnemen gaat. Mijn hond hoort de ambulance al twee minuten voordat ik hem hoor. Een bloedhond ruikt een paar moluculen op een kilometer afstand en de adelaar ziet een muis lopen in het gras op 150 meter hoogte.

En wij maar denken dat we een superieur gehoororgaan hebben. Nu is er weer iemand die verschillen hoort als hij zijn luidsprekerstand helemaal vult met zand en als hij hem voor de helft vult, je blijft je verbazen. Autosuggestie.

Maar wel leuk.
    Autosuggestie, ze zijn er allemaal groot mee geworden.
    Dat van die kabels geloof ik ook allemaal wel maar toch is er verschil in kabels en ik ken maar twee echt verschillende. Goeie en slechte

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    .. beste van het beste is de term voor de consument, duurste van het duurste is van de producent.
    Miele.... Er zijn weldegelijk betere.

Moderator

Standaard

Een gitaarsnoer is een ander verhaal. Je hebt een hoogohmig gitaarelement waar een heel klein spanninkje uit komt. Een CD speler levert soms meer dan twee volt en dat gaat naar een voorversterker met een weerstand van zeker 50 kOhm op de ingang, dus die belemmert dat stroompje in het geheel niet.

Heb je een slechte gitaarkabel dan ga je dat zeker horen. Een CD speler doet het zelfs met twee stukken installatiedraad prima, al zal je een brommetje horen door het ontbreken van afscherming.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Dat er voor kwaliteit betaald moet worden, is niet vreemd. Een Miele is idd duur, maar gaat ook errug lang mee. Net als Asko, ook duur, maar ook duurzaam. Maar je hebt een verschil tussen betalen voor kwaliteit en betalen voor mythe. En gek genoeg is men eerder bereid te betalen voor mythe dan voor echte kwaliteit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Bosch Homeprofessional >>>>>> Miele
    De laatste 1750 Euro Miele van ma en pa was na 6 jaar kaduuk, op mijn stel Homeprofessionals heb ik 10 jaar... En dat geluid is véél zuiverder

Ontopic ben ik volledig met Han mee.

MS

Moderator

Standaard

Wij hebben een Siemens wasautomaat, simpel ding en indertijd redelijk goedkoop. Doet het na dik 25 jaar nog gewoon, al maakt het hoofdlager nu wel lawaai.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Bosch Homeprofessional >>>>>> Miele
    De laatste 1750 Euro Miele van ma en pa was na 6 jaar kaduuk, op mijn stel Homeprofessionals heb ik 10 jaar... En dat geluid is véél zuiverder
    Das makkelijk praten jij hebt Belgisch stroom en daarbij een andere aarde connector (ook zilver toevallig!)

Senior Member

Standaard

Ja alles is hier puur zilver in de muren man....

MS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    ... Zo hebben we CD spelers van 10.000 euro vergeleken met een instappertje van 100 euro en niemand kon het verschil blind duiden.
    Toch is er ten minste één eigenschap van de digitaal analoog converters in die CD-spelers die wel degelijk invloed heeft op wat er uiteindelijk uit de speler komt: clock jitter (stabiliteit van de clockpulsen). Om geen fout te maken in de laatste bit (least significant bit) in een 16 bits 44.1 kHz ADC converter moet die jitter namelijk lager zijn dan 0.1 nanoseconde (!). In héél goedkope CD spelers zitten soms klokjes met tot wel 2 nanoseconde jitter! Dan houd je effectief een 12 bits converter over, en zijn de 4 minst belangrijke bits zo'n beetje random. Ik zou er niet gek van op kijken als je dat nog zou kunnen horen in een dubbelblinde test.

Senior Member

Standaard

Toch denk ik dat deze elementen belletjes in het hoog en een oempf in het laag hebben,verder zal het geheel totaal niet fizzy klinken.
    [zo lijkt het net of Orpheo even terug is]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten