Wat een enorm handige tips allemaal! Heel erg bedankt en voor mijn eerste project heb ik al veel gelezen en tips die ik ga gebruiken voor het lakken van mijn eerste brouwsel. Bedankt allemaal!

Wel heb ik nog een laatste vraag voordat ik begin. Ik lees overal (ook op de nitrocellulose lak bus) dat je in een goed geventileerde, droge ruimte moet spuiten waar het niet lager is dan een graad of 15. Nou is het met dit weer wat lastig. Het is vrij vochtig en nogal kouder dan die 15 graden. Wel is het goed geventileerd ;-)

Nu heb ik twee opties:
1. Tuinhuisje helemaal afplakken en met een warmte kacheltje opwarmen tot een graad of 17 en een tijd zo laten zodat het een droge ruimte is. Zorgen dat de boel geventileerd is en spuiten maar. (Kachel tijdens het spuiten natuurlijk uit!)
2. Gewoon buiten in de open lucht spuiten met het feit dat het kouder en "natter" is.

Heeft iemand tips hoe ik het nu het best kan aanpakken? Binnenshuis is geen optie omdat het nogal stuift heb ik gelezen en je er alles onder hebt zitten als je het niet goed afplakt. En slapen in een ruimte met die nitro stank is niet gezond lijkt me. Ik heb trouwens de nitrocellulose lak van Tonefactory (van Boston dacht ik), iemand nog tips voor het gebruik van die lak specifiek? Waar moet ik op letten etcetera.

Nou toch nog wat vragen, maar ik ben een aantal van jullie al heel dankbaar voor alle tips die ik sowieso kan en ga meenemen :-)