Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 302 van 866 EersteEerste ... 202252292300301302303304312352402802 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.011 t/m 3.020 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Of je neemt gewoon een multieffect.

Maar serieus... Misschien is het een idee om al dan niet als aanvulling voor een multieffect te gaan. Je kan dan in ieder geval bepaalde presets gebruiken en als het maar voor 1 nummer is zet je dat ding in je effects loop zodat je die in en uit kan schakelen. voor het geld van die loope heb je ook een 2dehands ook al bijna een multieffect pedaal.
    Ook dat is een overweging, maar in dit geval maak ik gebruik van pedalen die ik allemaal erg lekker vind klinken. Het enige geluid wat in die zin inwisselbaar is, is het geluid van twee delays die enorm met elkaar botsen, en dat lijkt me nou net iets wat de meeste multi-effecten niet kunnen doen.

Denk dat een looper dan een betere optie zou zijn, maar die krengen zijn dus echt duur.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Denk dat een looper dan een betere optie zou zijn, maar die krengen zijn dus echt duur.
    €98 (+ extra kabels) lijkt me een schijntje voor zo'n pedaal.

Senior Member

Standaard

Maar de vraag is hoeveel ik er werkelijk mee opschiet. Zo heb ik voor dit nummer al 5 'presets' nodig (tuner niet meegerekend), en dat heeft die Harley Benton al niet - althans niet in één bank. Daarbij zie ik het ook gebeuren dat ik snel tegen de absolute beperking van zo'n ding aanloop, waardoor ik uiterst calculatief te werk zou moeten gaan in het programmeren.

En precies wat je zegt: €100 is niet veel voor zoiets. Betekent dat als ik een fatsoenlijke versie wil (want ik zou dan niet alleen naar HB kijken) ik vermoedelijk een paar honderd euro kwijt ben, voor iets waar ik waarschijnlijk helemaal niet blij mee ben. Nog los van dat de kans aanwezig is dat ik dan een hele nieuwe plank moet maken of kopen.

Ik waardeer de input zeer, maar hoe meer ik erover nadenk nu, hoe meer ik denk dat ik maar moet leren tapdansen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik waardeer de input zeer, maar hoe meer ik erover nadenk nu, hoe meer ik denk dat ik maar moet leren tapdansen
    ... of minder schakelen.

Senior Member

Standaard

Ik speel in dienst van de muziek, de muziek die ik maak staat niet in dienst van mijn luiheid om pedaaltjes in te drukken.

Senior Member

Standaard

Ik zeg Boss Line Selector. Lang niet zo'n ingewikkelde oplossing en wel zo goedkoop. Zeker tweedehands. Trap je in één keer 300 pedalen mee aan als het moet. Nou ja, bij wijze van dan.

Senior Member

Standaard

Zo, met wat kleine aanpassingen, m'n pedalboard anno december 2012. Heb eindelijk een (goeie) tuner gekocht en een goeie voeding, met de 18volt klinkt de Fulldrive een stuk "rijker".

Edit: En inderdaad, de kabel vanaf de DT-10 is niet aangesloten, moet nog een langere voor komen. Morgen maar ff naar de plaatselijke gitaarboer...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik zeg Boss Line Selector. Lang niet zo'n ingewikkelde oplossing en wel zo goedkoop. Zeker tweedehands. Trap je in één keer 300 pedalen mee aan als het moet. Nou ja, bij wijze van dan.
    Gaat niet werken voor wat hij ermee wil
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Waarom niet? Je kunt zoveel pedalen in een loop zetten als je maar wilt. Tenminste, de mijne wel. Is me niet te doen om betweterig te zijn hoor, maar ik zie serieus niet waarom het niet zou werken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten