Toooooooooooooooone!!!
Aan een programmeerbare looper ofzo ontkom je denk ik niet. Of je moet speciaal voor die pedalen een loopertje hebben maar dan kun je ze weer niet fijn schakelen in andere nummers.
Een Joyo PLX-8 bijvoorbeeld is wat goedkoper dan de eerder genoemde varianten.
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Hmmm ... lijkt we verdacht veel op deze: http://www.palmer-germany.com/mi/en/...cher-PEOCT.htm
![]()
Het ding is vooral: clean is het gewoon erg lekker met een galmpje en memory boy, en ik heb gister een fucking vet geluid ontdekt met 2 delays (heb er 3 momenteel) die bijna hetzelfde staan afgesteld. Ik ga niet een stapje terug doen qua sound om het allemaal makkelijker te maken.
Ik ga in elk geval oefenen met het timen, eventueel met de hulp van onze bassist. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om aan de looper te gaan, maar ben er bang voor.
Overigens, ik moet ook écht iets doen aan mijn tuner en boost. Gister trapte ik letterlijk de helft van de tijd de tuner (ook) in als ik m'n sound wilde boosten. Dat werkt niet echt.
Niettemin:
intro + couplet: holy grail + memory boy
couplet pt2: Mudhoney + behringer + DD7 (Holy Grail is ok)
refrein: Mudhoney + LPB1
interlude: Mudhoney + behringer + DD7 + Holy Grail
couplet pt1: Mudhoney + Holy Grail + Memory Boy
couplet pt2: Mudhoney + behringer + DD7 (evt HG)
refrein: Mudhoney + LPB1
brug: geen gitaar
einde: mudhoney + LPB1 + Holy Grail
edit: ik vraag me af of een looper wel iets voor mij is, aangezien ik erg vaak switch met pedalen. Ben nu wel redelijk te tevreden, maar zal ongetwijfeld nog wel wat wisselen de komende tijd...
Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 18 december 2012 om 13:57
Als je niet aan de looper wil zou ik ten eerste een paar mooie tapdansschoenen kopen en vervolgens eens goed nadenken over de plaatsing van je pedalen zodat je gemakkelijk meerder pedalen snel achter elkaar kan aan-en uitzetten.
2 pedalen langs elkaar zijn makkelijk samen uit/aan te zetten. 2 pedalen boven elkaar ook (hiel/teen-beweging).
Of je neemt gewoon een multieffect.![]()
Maar serieus... Misschien is het een idee om al dan niet als aanvulling voor een multieffect te gaan. Je kan dan in ieder geval bepaalde presets gebruiken en als het maar voor 1 nummer is zet je dat ding in je effects loop zodat je die in en uit kan schakelen. voor het geld van die loope heb je ook een 2dehands ook al bijna een multieffect pedaal.
" Great minds think alike"
Hoof erbij!Nu van rechts naar links: Korg Pitchblack tuner, Ibanez TS90 30th ann, Earthquaker Devices Hoof fuzz, Suhr Riot, MXR Carbon Copy & Harley Benton Powerplant jr
Als je een voorkeur hebt voor deze pedaal combi's en soundwise geen stap terug wilt doen, denk ik haast van wel...
Looper hoef je niet bang voor te zijn, maar het betekent wel van te voren plannen 'wat je waar' wilt gebruiken, dus je moet ook dingen onthouden. Maar als je daar een eigen systeem in aanbrengt ben je er zo aan gewend. Hoe dan ook, je geeft wat vrijheid prijs op voorhand, maar je wint aan vrijheid tijdens het switchen.
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Favorieten/bladwijzers