Wat eraf, wat erop, de Timeline is geweldig! Zo was het voorheen
DIY compressor -> DIY booster -> Rat -> DIY Fuzz Factory -> Big Muff -> Volume pedaal -> DD6 -> Timeline -> Bluesky -> Holy Grail.
Wat eraf, wat erop, de Timeline is geweldig! Zo was het voorheen
DIY compressor -> DIY booster -> Rat -> DIY Fuzz Factory -> Big Muff -> Volume pedaal -> DD6 -> Timeline -> Bluesky -> Holy Grail.
Hele gave plank. Maar dan bezuinigen op de tuner.
Van de zomer heb ik door D_H mijn keuze aan meest te gebruiken pedalen laten rehousen om de nodige ruimte te besparen en mijn plankje achter in mijn 1x12 combootje zou passen. Vandaag eindelijk eens een fotootje gemaakt.
chiwahwah - xotic bb plus - tb loop (=turbo tuner-byoc trem-byoc phaser-coolcat chorus) - tc flashback
Het past allemaal maar nét, en dan ook pas nadat ik het bovenste dwarsplankje op de amp verhoogde. Anders ging het board wel de hoek om, maar niet meer terug...
Verder ben ik juist heel blij dat mijn switches erg dicht op elkaar zitten. Voor de race kenners: je kunt dan ook een soort van 'heel 'n toe' switchen!
En voor de absolute kenners -en dan ben je ook echt DIE HARD GN-: links boven zie je als steun onder het pedaal dat in de loop hangt idd een oud byoc-nocki-pedaal.![]()
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Rehousen? WTF How cool is that? Dat scheelt nogal een paar centimeters. Ik mis alleen wel een custom paint job.
" Great minds think alike"
Laatst gewijzigd door guitarkid; 17 december 2012 om 16:09
hey, heb jij ook een standback?
@Braindead: ja leuk he!Ik heb al eerder byoc en andere diy pedalen in een zulke behuizingen gestopt en het geeft vooral voordelen wat mij betreft. Meer ruimte, minder patchkabels, minder stroombusjes. Paintjob, hmm ik vind het wel ok zo voorlopig, mss later eens als ik al achter de gladiolen zit.
@Guitarkid: ja flexibiliteit geef je in zekere zin op, maar dat risico heb ik enigszins gespreid. Het 'hoofd pedaal' bestaat uit slechts twee verschillende pedalen bb+ en flashback, met daartussen in een tb-looper.
Wat betreft verbindingen is het nog niet zo heel simpel. In de doosjes die ikzelf eerder heb gemaakt heb ik op basis van de byoc handleidingen de boel aan elkaar gedraad maar dat was behoorlijk uitzoeken. Het probleem zat hem in de aarde punten en/op de voedingsbus. Weet het ook niet meer zo goed eigenlijk, maar daarom ben ik ook bij D_H langsgeweest. Vooral ook omdat het goed moest en met name de flashback heel wat lastiger is over te pompen.
Verder was naast de ruimtebesparing ook het zoveel mogelijk willen uitsluiten van patchkabels een belangrijk argument. Je moet het hoofdpedaal eigenlijk ook zien als een tb-strip met 4 loops. Intern zitten dan in de eerste 2 loops de beide bb+ kanten en in de laatste de flashback, en in de loop ertussenin zitten de externe pedalen, tuner en modulatie box.
@FruscianteFan: ja standback is te gek, maar past helaas niet achter in mijn versterker.![]()
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
ik heb een probleem. Vanavond hebben we aan een nummer gewerkt. En ik heb nu een partij waarbij ik 6 pedalen allemaal meerdere keren aan en uit moet zetten (paar tegelijk ook steeds).
Favorieten/bladwijzers