Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 54
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb 0,0 ervaring met originele Pafs, maar huidige Paf-achtigen, waar ik wel enige ervaring mee heb, doen het meer dan prima met high gain en zijn dan ook erg goed gewaxpot, zo ook Gibson BB's. En daar ging het immers over, huidige paf-achtigen.
    Nog maar even iets feitelijks:
    Net als de originele PAF's, zijn de Gibsoon BB's niet wax-potted (afgezien van de BB-pro serie) . De SD Seth Lover is dat trouwens ook niet. En zo zijn er nog 'n paar.

Senior Member

Standaard

Oh nou, kijk aan, dus het gaat ook prima met niet gewaxpotte Pafjes. Burstbuckers ken ik dan weer wel, ook in combinatie met high gain. Ik wist niet dat ze niet gewaxpot zijn, maar ze doen het dus prima met een flinke dosis gain. Persoonlijk lijkt me een gewaxpotte Paf humbucker alleen maar een voordeel, maar het is dus geen pre blijkt. Toch leuk, die feitjes.

Senior Member

Standaard

Wijze woorden van degene die stelde dat ik onterecht schreef dat sommige pickups niet erg klinken als de originele PAF's. Op basis van ruime ervaring met welgeteld 0 (nul) PAF's.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GretschGuy Bekijk bericht
    Yep. En 'n Les Paul is geen echte Les Paul als de hals niet is geschuurd met hetzelfde stukje schuurpapier dat ze in 1952 gebruikten om de hals van de eerste te schuren. Details als houtsoorten, afmetingen, fretten, halspen, hoek van de kop, bla-di-bla brengen je mischien wel 'n eind op weg. Maar zonder dat originele stukje schuurpapier is 't natuurlijk geen echte Les Paul.
    heerlijk cynisch, maar je mist mijn punt. het gaat erom dat een 'echte paf' een hoop features, faccetten en factoren kent. Laat ik het anders zeggen. Ik heb een auto, hij is zilver en heeft een pittige motor, maar het is geen boxer model, heeft 4 deuren, motor voorin en een automaat in plaats van schakelbak. MAARRRRRR hij wordt in duitsland gemaakt door Volkswagen, en omdat daar de 'eerste' porsche vandaan kwam is dit meer porsche, terwijl Porsche spullen gebruikt die wel kloppen bij wat er hoort op of in een porsche. welke is dan juist?

Precies... Het gaat niet om dat schuurpapiertje of de leesona winder, het gaat om het totaalplaatje.

en high gain op low output PAF style pickups niet kunnen? zeg dat effe tegen John Sykes, randy rhoads, slash, Billy Gibbons, etc etc. beroerd joh.

Senior Member

Standaard

Porsche: als je claimt in 'n 'vintage style Porsche' te rijden, zijn geen van beiden 'juist'. Want ze hebben allebei geen onderdeel gemeen met 'n Porsche uit de jaren '50. Ze klinken, rijden, sturen, accelereren en remmen dan ook heel anders als 'n vintage Porsche.

Geen van de gitaristen die je noemt, speelt / speelde in de verste verte over 'n amp / met 'n sound die tegenwoordig als 'hi-gain' zou worden geclassificeerd. John Sykes gebruikte altijd Gibson Dirty Fingers. Niet bepaald 'n pickup die veel gemeen heeft met de originele PAF's. Rhoads gebruikte meest Gibson 'T-tops' en DiMarzio Super Distortion. Dito.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

sykes dirty fingers zijn al heeeeel lang geleden gesneuveld en er zitten 57's in zijn custom (en hij speelt behoorlijk high gain op zijn jcm 800)
    life sucks and then you die

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GretschGuy Bekijk bericht
    Porsche: als je claimt in 'n 'vintage style Porsche' te rijden, zijn geen van beiden 'juist'. Want ze hebben allebei geen onderdeel gemeen met 'n Porsche uit de jaren '50. Ze klinken, rijden, sturen, accelereren en remmen dan ook heel anders als 'n vintage Porsche.

Geen van de gitaristen die je noemt, speelt / speelde in de verste verte over 'n amp / met 'n sound die tegenwoordig als 'hi-gain' zou worden geclassificeerd. John Sykes gebruikte altijd Gibson Dirty Fingers. Niet bepaald 'n pickup die veel gemeen heeft met de originele PAF's. Rhoads gebruikte meest Gibson 'T-tops' en DiMarzio Super Distortion. Dito.
    Zie fred. En rhoads had t tops in zijn LP en wat zijn t tops? Paf klonen. Trek ze eens open en kijk.

Senior Member

Standaard

aantal van die gasten hadden ook opgevoerde amps, echt wel wat meer gain dan 'n '68 plexi/etc.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    aantal van die gasten hadden ook opgevoerde amps, echt wel wat meer gain dan 'n '68 plexi/etc.
    uhu dat bedoel ik. redeljk low output pickups. het ging erom dat low output pickups, paf achtigen, niet met high gain konden samengaan.

Oh, en wat te denken van Ad Vandenberg? Ook high gain met pafs!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Zie fred. En rhoads had t tops in zijn LP en wat zijn t tops? Paf klonen. Trek ze eens open en kijk.
    T-tops zijn PAF klonen... Uh-huh. Daarom kreeg Tim Shaw, toen T-tops de standaard LP pickups waren, van Gibson de opdracht om 'n pickup te ontwerpen die klonk als de oude PAF's. Omdat... eh, ze er nog één wilden die precies hetzelfde klonk. Ofzo.

Sykes heeft overigens gedurende heel z'n jaren tachtig carriëre die Dirty Fingers gebruikt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    uhu dat bedoel ik. redeljk low output pickups. het ging erom dat low output pickups, paf achtigen, niet met high gain konden samengaan.
    Nee, 't ging over PAF's. Niet over PAF-achtigen. De Seymour Duncan JB is ook 'n PAF-achtige. In de zin dat 't ontwerp is gebaseerd op 'n PAF. Toch hebben z'n sonische eigenschappen verdomd weinig gemeen met de gemiddelde Gibson humbucker uit de jaren '50.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten