Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 54
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Alnico IV bedoel je denk ik. Tenminste, als je authentieke PAF humbuckers bedoelt. Ik denk dat een SD '59 overigens meer overeenkomsten heeft met de originele PAF humbuckers dan die van huidige Gibsons. BK The Mule komt ook aardig in de buurt naar mijn weten.
    Ten tijde van de "authentieke" PAFs, namen ze gewoon wat magneten uit een doosje, AlNiCo, dat wel. Maar een authentieke PAF kan net zo goed een AlNiCo II, III, IV, of V hebben. Het is pas later (vanaf de zestiger jaren) dat men bij Gibson op de sterkte van de magneten is beginnen letten.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Volgens Seth Lover voornamelijk Alnico IV, van wat ik er van heb gelezen. Maar het klopt wel wat je zegt, er is wel meer gebruikt inderdaad. Alnico II is in ieder geval zeker niet per definitie authentiek, of meer vintage.

Senior Member

Standaard

Volgens Seth Lover voornamelijk Alnico IV, van wat ik er van heb gelezen. Maar het klopt wel wat je zegt, er is wel meer gebruikt inderdaad. Alnico II is in ieder geval zeker niet per definitie authentiek, of meer vintage.
    Zoals zo vaak, zegt iemand anders dat Seth Lover dit heeft gezegd. Hij zegt nu niets meer wegens dood. Dus dat treft. En die iemand anders heeft toevallig 'n mooie pickup te koop. Officiëel goedgekeurd door Seth Lover, met z'n laatste adem.

Senior Member

Standaard

Ik denk an een pearly gates
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Alnico IV bedoel je denk ik. Tenminste, als je authentieke PAF humbuckers bedoelt. Ik denk dat een SD '59 overigens meer overeenkomsten heeft met de originele PAF humbuckers dan die van huidige Gibsons. BK The Mule komt ook aardig in de buurt naar mijn weten.
    Seymour Duncan '59 en seth lover komen het meest in de buurt. Ever. en waarom?

gewonden op de ouwe Leesona winders die Gibson ook gebruikte voor zijn PAF. Precies díe machines. Seymour kocht die namelijk van gibson over in hun Norlin periode. Dingen als butyrate bobbins, plain enamel 42 awg draad, maple spacer, nickel silver baseplate yada yada yada komt al een heel eind, maar de Leesona winder is wat IMHO 'erbij' hoort als je een echte PAF wilt namaken.

Aan de andere kant, de Joe Bonamassa, Greenie, Whole lotta humbucker en de Jimmy Page set worden óók op de Leesona gewonden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Seymour Duncan '59 en seth lover komen het meest in de buurt. Ever. en waarom?

gewonden op de ouwe Leesona winders die Gibson ook gebruikte voor zijn PAF. Precies díe machines. Seymour kocht die namelijk van gibson over in hun Norlin periode. Dingen als butyrate bobbins, plain enamel 42 awg draad, maple spacer, nickel silver baseplate yada yada yada komt al een heel eind, maar de Leesona winder is wat IMHO 'erbij' hoort als je een echte PAF wilt namaken.

Aan de andere kant, de Joe Bonamassa, Greenie, Whole lotta humbucker en de Jimmy Page set worden óók op de Leesona gewonden.
    Yep. En 'n Les Paul is geen echte Les Paul als de hals niet is geschuurd met hetzelfde stukje schuurpapier dat ze in 1952 gebruikten om de hals van de eerste te schuren. Details als houtsoorten, afmetingen, fretten, halspen, hoek van de kop, bla-di-bla brengen je mischien wel 'n eind op weg. Maar zonder dat originele stukje schuurpapier is 't natuurlijk geen echte Les Paul.

Senior Member

Standaard

Je posts in dit topic worden er qua aanvullende waarde niet beter op. Je hebt al wat stellingen gedeponeerd, zonder ze te kunnen onderbouwen en bepaalde vlakken lijkt het dat je er niet veel kaas van hebt gegeten. Ik ga er geen ellenlange discussie aan wijten, maar een aantal stellingen van je kloppen simpelweg niet en je cynische posts maakt het niet sterker. Pafs die geen high gain aan kunnen... bepaalde merken, anders dan Gibson, die lang niet zo in de buurt komen van authentieke pafs; niet waar.

Standaard

Hi
    Wat leuk toch eigenlijk. En wat zijn we toch een geweldige hoop wijzer geworden in al die eeuwen. Natuurlijk is mojo een deel van de lol. Maar waarom geloven we toch zo vreselijk in de mojo als we gewoon op onze oren af kunnen gaan.

Als de dingest in de puddig is, vind ik nog altijd een mooi klinkende gitaar veruit belangrijker dan de mecano winder die ik ooit heb gebruikt om mijn eigen pups te winden.

Eén keer raden waarom ik dat nu niet meer doe.

Op de markt spuugden ze (ja, net als of hoor) op het eerst verdiende geld. Waarom zeg ik nog altijd hals en beinbruch tegen gasten als ze opgaan? 't Hoort er allemaal bij, maar stiekum is het allemaal een beetje bijgeloof.

Je oren. Die gaan het je vertellen. En de rest is allemaal leuke verhalen voor bij het open haardvuur. Voor in het open haardvuur misschien.
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Je posts in dit topic worden er qua aanvullende waarde niet beter op. Je hebt al wat stellingen gedeponeerd, zonder ze te kunnen onderbouwen en bepaalde vlakken lijkt het dat je er niet veel kaas van hebt gegeten. Ik ga er geen ellenlange discussie aan wijten, maar een aantal stellingen van je kloppen simpelweg niet en je cynische posts maakt het niet sterker. Pafs die geen high gain aan kunnen... bepaalde merken, anders dan Gibson, die lang niet zo in de buurt komen van authentieke pafs; niet waar.
    Zelf heb je onderbouwingen van gewapend beton voor je eigen stellingen. Gelukkig maar. Anders zou 't nog wel eens wat potsierlijk kunnen lijken.

Hoeveel originele PAF's heb je precies als vergelijkingsmateriaal? En hoe krijg je ze zo goed klinked over 'n moderne hi-gain amp? Het wollige laag van de meeste jaren '50 PAF's klinkt meestal toch niet zo best over dergelijke amps. Nog afgezien van 't feit dat je ongeveer 'n kilometer van je speaker moet staan om oncontroleerbare feedback te voorkomen.

Senior Member

Standaard

Ik heb 0,0 ervaring met originele Pafs, maar huidige Paf-achtigen, waar ik wel enige ervaring mee heb, doen het meer dan prima met high gain en zijn dan ook erg goed gewaxpot, zo ook Gibson BB's. En daar ging het immers over, huidige paf-achtigen.

Je richt je peilen nu op mij, maar ik was het niet he, die tegen BB's of Gibson elementen was. Ik zeg alleen dat je stelling niet klopt wat betreft Pafjes van andere merken en je high gain idee met Pafjes. Ik denk ook dat je niet heel veel ervaring hebt met high gain, omdat daar duidelijk jouw voorkeur niet ligt. Maar je doet er wel een uitspraak over.

En hierbij vind ik de discussie weer leuk geweest. De topicstarter heeft hoop ik wat alternatieven nu en helaas ook een hoop ruis in z'n topic, waarvoor excuses.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten