Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 46 van 142 EersteEerste ... 3644454647485696 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 460 van 1411
    Senior Member

Standaard

Ik vind het er niet uitzien als een EBX bas. Terwijl de echte EB bassen juist zo mooi zijn. Jammer, jammer. Deze bassen hebben wel "prachtige graan-geweven nitrocellulose lak afwerking, elk gecompenseerd door een stijlvol swept-back rode schildpad slagplaat"...dat wel... alsof ik een MP advertentie lees van iemand uit Griekenland
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

En toch vind ik het opmerkelijk stil worden rondom het, overduidelijk, gejat ontwerp van die basgitaar. Gezien een eerdere discussie omtrent Warmoth z'n vermeende jatterij en de actie van Gibson daartegen, zou je ook hier wat meer stelligheid verwachten, zoals ook in dat topic. Kom op, er is, op de kop na, echt niets aan deze bagitaar wat ook maar enigszins uit de ideeën van Gibson komt. Waar ik overigens op zich geen moeite mee heb hoor, maar de acties naar andere bedrijven vanuit Gibson maakt ze er bij mij niet sympathieker op.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Mooi he, Gibson die kleine bedrijfjes die groot dreigen te worden, sommeert om bepaalde modellen maar beter niet meer te maken en dan zelf keihard jatten van een Fender P-bass!
    Omdat hij 4 snaren en 2 cutaways heeft?

Senior Member

Standaard

Ah kom op Harold... Dat had dan ook gezegd kunnen worden in het topic wat ik net aanhaalde. 'Omdat hij 6 snaren en 1 cutaway heeft?' Zo moeilijk is het niet om te zien dat hier nogal leentjebuur is gedaan. Vind ik niet erg hoor, het wiel is toch al tig keer uitgevonden. Maar mensen waren toen best stellig in hun mening omtrent jatten en vonden het derhalve ook geen probleem dat Gibson daar wat tegen deed middels dreigen met rechtzaken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ah kom op Harold... Dat had dan ook gezegd kunnen worden in het topic wat ik net aanhaalde. 'Omdat hij 6 snaren en 1 cutaway heeft?' Zo moeilijk is het niet om te zien dat hier nogal leentjebuur is gedaan.
    Nee, ik zie het niet. Elementconfigutratie, lengte van de hoorns, vorm van de body, kop, plaats van de brug, alles is anders en niet zoals Warmoss een op de mm nauwkeurige 1-op-1 kopie.

Senior Member

Standaard

Ik vind ze inderdaad niet veel weg hebben van de Fenders.
    Ze hebben wel wat weg van de Kalamazoo basjes die Gibson in de jaren 60 maakte.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat heeft weinig met een 330 te maken, dan zou die toch op zijn minst true hollow moeten zijn.
    Eerder iets Epiphone Riviera-achtig
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

of de zin erna "Het ziet er geweldig in het proces, ook in uw keuze uit vier prachtige graan-geweven nitrocellulose lak afwerking"?

Is gewoon door een vertaal machine gehaald
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Haha, met pareltjes als "Of je nu in-the-pocket funk, warme en zwoele jazz, of woedt rots, wordt de EB Bass geprepareerd om het op."

Senior Member

Standaard

het basje heeft iets Fenderigs, meer door de kleurstelling en faux Mustang/Precision vibe maar die pickups zijn helemaal Musicman.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Komt door t slagplaatje dat onderaan omhoog loopt denk ik. Verder zie ik eigenlijk weinig nieuws, wat tweaks meer niet.
    Maar dat waren we ook wel gewend, echt wat nieuws zoals die firebird x valt ook niet in de smaak.. achja de paultjes verkopen wel
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten