-
16 november 2012, 21:16
Ik heb met deze G90 nog niet zo veel ervaring, maar ik heb hem eigenlijk gekocht vanwege de goede ervaringen die ik had met mijn pedalboard-mounted wireless, de Line 6 G50, die in de basis hetzelfde is.
De line 6 wireless bevalt me erg goed. De allernieuwste lichting Sennheisers ken ik niet, maar de vorige generatie vond ik verschrikkelijk en/of gecompressed klinken.
Nu hoor ik bij de Line 6 ook wel verschil tussen kabel of wireless, maar ik vind het in dit geval niet negatief, maar dus wel iets anders. Iets helderder eigenlijk.
Heb ook nog nooit last van storingen gehad, en merk ook geen vertraging oid.
De kabellengte-compensatie functie die in de Line6 zit vind ik overigens waardeloos, en staat bij mij helemaal uit. Als ik die aan zet, vind ik dat er wel degelijk een geprocessed randje aan je geluid komt te zitten.
Sommige wireless systemen hadden/hebben moeite met basgitaar (veel laag missen). Heb niet heel veel ervaring met Line6 wireless + bas, maar wat ik ervan gehoord heb is dat dit ook prima ging.
En dat ie gewoon op 2 penlites werkt is ook wel lekker, in plaats van een of andere accu die altijd leeg is als je dat niet wilt, omdat je hem weer vergeten bent op te laden.
Ik vond wel het standaard gitaar-naar-zender-kabeltje te kort, te stug, en niet degelijk genoeg, dus daarvoor heb ik een ander kabeltje met een degelijke neutrik plug gekocht, die ook meteen iets langer is. Voor een stratgebruiker zal het niet zo'n probleem zijn, maar voor een Les Paul of andere gitaren die de outputjack op die plek hebben zitten, vond ik het kabeltje net te kort, waardoor je nogal eens met de zender tegen je gitaar aan butst.
Overigens, ik heb ook geen zender nodig, ben sowieso al helemaal geen podium-spring-beest (heb het druk genoeg met het gitaarspelen zelf eigenlijk), maar het feit dat je zanger niet met jou in de knoop zit, is toch wel erg fijn!
Laatst gewijzigd door D3nnis; 16 november 2012 om 21:18
Tags for this Thread
Regels voor berichten