Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    dunlops werken erg fijn als locks, maar vind ze heel irritant doordat er zoveel ruimte komt tussen de strap en de gitaar. Vreemd gevoel vind ik dat.
    Je hebt er tegenwoordig die in de gitaar locken, dus je kan er ook nooit meer een gewone strap aanhangen, maar dan vind ik ze inderdaad ook mooier.
    De originele zien er zo raar uit !

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Hoe het eruit ziet boeit me niet eens. Maar zoals gezegd, ik hoef niet moeilijk meer te doen. De enige gitaar die nog wel eens laag hangt is de Jackson, maar die heeft al grote knoppen. Daar rubbers omheen en alle gevaar is geweken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    5 graden staat op de gibson site, dus 18 was idd wel erg overdreven

Er is mij wel eens verteld dat tokai 1 graden verschil van gibson heeft vanwege dat octrooi: het gaat dus (na even op,de gibson site gekeken te hebben) over de hoek van de kop en niet de neck tov de body (sorry my bad). Bij gibson is dit 17 graden en tokai dan dus 18.

Verder weet ik niet of de 52 en 53'er goldtops dan geen angle zouden hebben vanwege het ontbreken van een tom beug? Lijkt mij niet want een es-175 zonder tom heeft die zelfde neck angle ( oke oke oke 4 graden in dat geval).
    Goed mogelijk dat die oude goldtops helemaal geen halshoek nodig hadden, de 'brug' lag daarbij plat op de body.
    Ik zal het wat algemener stellen en niet zo fixeren op de TOM-bruggen: de halshoek hangt (onder andere) af van de hoogte van de brug. De ES-175 die jij aanhaalt, heeft geen TOM, maar wel een hoge brug, waardoor er weer die halshoek nodig is, tenminste als je voorbij de vijfde fret geen torenhoge actie wil
    De brug van een strat en een tele zijn ongeveer een halve centimeter lager dan de TOM-brug of de brug van een archtop (wat in sé een 'oudere' versie is van de TOM, maar wel met zijn eigen ontwikkelingen) en daardoor is er op die modellen (de strat en tele dus) geen halshoek nodig.
    Over het algemeen
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Afgaande op het verhaal en de foto (lastig op een telefoon) zeg ik dat de brug aan 1 kant van de stud is. Wel knap als alles op spanning stond.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Kijk ook eens of je scheurtjes ziet waar de hals aan de body gelijmd is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Kijk ook eens of je scheurtjes ziet waar de hals aan de body gelijmd is.
    Ookm even gedacht aan een verschoven jeckjoint door de klap maar doordat het aan een kant van de snaren lager is en niet aan de andere kant lijkt dat niet waarschijnlijk.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Zonder betere foto's en uitleg wat er nu precies aan de hand is blijven we lekker gissen met zn allen, gezellig allerlei verschillende soorten straplocks bespreken, maar daar wordt het verhaal niet beter van. En die Epi ook niet.
    FOTOs, FOTOs !!
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Standaard

Ben gisteren even naar de gitaarreparateur geweest, bij Dirk Witte.
    Hij kon geen zichtbare schade constateren wat betreft scheurtjes e.d. Hij zegt verder geen schade te kunnen constateren zonder dat de gitaar goed afgesteld is. Ik ga één dezer dagen dus weer even langs, daar ik geen 41 euro handje-contantje of op de PIN bij me had.
    Verder zei hij wel dat het leek alsof er een lichte helling ( niet omlaag of omhoog, maar opzij ) in de hals zat, maar dat dat ook optisch bedrog zou kunnen zijn i.v.m. een verschoven brug, zoals velen van jullie al zeiden.
    Overigens bedankt voor de vele behulpzame reacties ! Ik durf echter niet zelf aan de halspen te draaien, omdat ik de situatie daarmee ook erger kan maken met een beetje pech.
    Strap-locks ga ik z.s.m. halen, dit mag niet nog een keer gebeuren.

Senior Member

Standaard

Kijk eens naar de studs van je brug. Hang je brug daar aan beide kanten gelijk in? Is een van de studs dieper in de body dan de ander? Misschien door de klap verder in een te diep gat gedrukt? Zet de studs op de juiste hoogte en stem je gitaar eens. De afstelling was voor de klap toch gewoon prima? Dan moet er iets verschoven zijn. Als de reparateur geen schade ziet, dan zou ik zelf eerst ff naar de brug kijken. Zie je zelf iets vreemds?
    147-c Guitars

Standaard

Wat precies zijn de studs ?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten