Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 16 EersteEerste ... 513141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 160

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ruim 6000 keer bekeken!! Wat is de buzz waarover men praat bij het koffiezetapparaat ;-0

De link naar het nummer werkt niet meer??

http://youtu.be/LJ3IcmjW6Ww

De eerste versies zijn allang uit beeld en ik had ook liever gezien dat ze dit topic gewoon op zichzelf hadden gelaten.

Senior Member

Standaard

Nou nou nou heb dan eindelijk t desbetreffende liedje gevonden (link uit openingspost is dood) en geluisterd. Ik had me op t ergste voorbereid, maar t valt mee

Ik denk dat de 2 heren achter t liedje heel hard proberen een hit neer te zetten, en ze komen een eind op weg, maar het is t nog net niet. De mix knalt en vonkt niet, wat mede door de veel te wollige gitaarsound en de beetje fletse drums komt. De zang is wel goed opgenomen en gemixt. De rap (ik luister al ca 27 jaar hip hop en tevens groot fan van popmuziek) is op zich niet slecht maar past echt totaal niet bij t liedje. Het klinkt enorm geforceerd "hee we willen een hitje dus laten we n rap bruggetje erin verwerken!".

Is er ook goed nieuws? Ja hoor! De zang zoals gezegd klinkt goed, en ik vind de compositie qua zanglijnen en akkoorden wel van hit niveau. Alleen t arrangement en de mix benen dat niveau niet bij.

Ik stel voor dat we allemaal samen een virtueel kopje kamillethee drinken, onze virtuele ego's welke vaak n beetje een extensie van onze 'echte' ego's zijn weer in de kast doen en een grote group virtuele group hug doen.

Zonder verder partij te kiezen voor wie dan ook, ik begreep dat er wat onenigheid tussen Tristan en Gert-Jan was, en een soort van uitdaging. Ik heb net "Snow ruffmix master2" geluisterd van zijn band, en das toch wel erg klasse hoor! Ook commercieel, maar minder poprocky. Dus ik zou zeggen, Bibi, gaan in zee met Tristan en co. GJ en Tristan, begraaf die virtuele strijdbijl, het leven is te kort voor negatieve energie, ook op t internet. Leer van elkaar, leer van jezelf, en ga lekker door met muziek maken! Zo.

Moderator

Standaard

Kijk, daar hebben we wat aan, mooie post Fusion!
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Of werkt de zoekmachine bij jou niet zoals bij mij?

Nu open je het topic omdat het op de eerste pagina staat en word je verplicht eerst door 10 pagina's oude koeien en dode links te graven om ergens halverwege op goed geluk de youtube link te vinden.......waar het in dit topic uitendelijk om gaat. Dat vind ik dus vreemd en zoals blijkt uit de reactie The Lo lands ik niet alleen daarin.......

Moderator

Standaard

Maar kun je die link in je eerste post niet aanpassen? Zo niet, dat wil ik dat met alle plezier even voor je doen. U roept maar.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik kan er prima tegen hoor GJ. Maar kun je die link in je eerste post niet aanpassen? Zo niet, dat wil ik dat met alle plezier even voor je doen. U roept maar.
    Is wel een goed plan denk ik. Ik kan de post niet meer editen.

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert-Jan Bekijk bericht
    Dat komt omdat een van de mods in zijn onmetelijke wijsheid heeft besloten om drie topics (waarvan de eerste al een jaar geleden is gestart?!!?) samen te voegen omdat het alle drie over hetzelfde liedje ging. De eerste keer de concept versie, de tweede keer een teaser van de studio opname en nu dan de complete promo.

http://youtu.be/LJ3IcmjW6Ww

De eerste versies zijn allang uit beeld en ik had ook liever gezien dat ze dit topic gewoon op zichzelf hadden gelaten.
    Dank voor de url naar de JouwTube clip! Jammer dat het verloop van concept tot eindversie niet meer terug te horen is.

Inhoudelijk. Mooi nummer en productie, en zoals er tekstueel even in de clip voorbij komt 'Bibi is met haar 18 jaar een ruwe diamant' daar kan ik mij geheel bij aansluiten. Als ze de juiste keuzes en mogelijkheden aanpakt zullen we misschien nog veel van haar horen. Met dit nummer en al grote namen die hieraan meegewerkt hebben bewijst ze toch al dat ze hier gehoor aan gegeven heeft. Complimenten!!

Wat mij betreft een hit maar misschien voor Bibi en haar ontwikkeling nog even beter van niet ;-)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou nou nou heb dan eindelijk t desbetreffende liedje gevonden (link uit openingspost is dood) en geluisterd. Ik had me op t ergste voorbereid, maar t valt mee

Ik denk dat de 2 heren achter t liedje heel hard proberen een hit neer te zetten, en ze komen een eind op weg, maar het is t nog net niet. De mix knalt en vonkt niet, wat mede door de veel te wollige gitaarsound en de beetje fletse drums komt. De zang is wel goed opgenomen en gemixt. De rap (ik luister al ca 27 jaar hip hop en tevens groot fan van popmuziek) is op zich niet slecht maar past echt totaal niet bij t liedje. Het klinkt enorm geforceerd "hee we willen een hitje dus laten we n rap bruggetje erin verwerken!".

Is er ook goed nieuws? Ja hoor! De zang zoals gezegd klinkt goed, en ik vind de compositie qua zanglijnen en akkoorden wel van hit niveau. Alleen t arrangement en de mix benen dat niveau niet bij.

Ik stel voor dat we allemaal samen een virtueel kopje kamillethee drinken, onze virtuele ego's welke vaak n beetje een extensie van onze 'echte' ego's zijn weer in de kast doen en een grote group virtuele group hug doen.

Zonder verder partij te kiezen voor wie dan ook, ik begreep dat er wat onenigheid tussen Tristan en Gert-Jan was, en een soort van uitdaging. Ik heb net "Snow ruffmix master2" geluisterd van zijn band, en das toch wel erg klasse hoor! Ook commercieel, maar minder poprocky. Dus ik zou zeggen, Bibi, gaan in zee met Tristan en co. GJ en Tristan, begraaf die virtuele strijdbijl, het leven is te kort voor negatieve energie, ook op t internet. Leer van elkaar, leer van jezelf, en ga lekker door met muziek maken! Zo.

Fu en zijn kopjes kamillethee, je zou verwachten dat de kamille binnenkort aan het rijtje uitgestorven planten wordt toegevoegd. Denk ook eens aan de kamille Fu! Maar ik ben het alweer met je eens. Ik vind het een beetje eng eerlijk gezegd. Waarom heeft iedereen het steeds over die goeie mix/productie? Zeker als je mikt op een hit vind ik die echt niet wat het moet zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Waarom heeft iedereen het steeds over die goeie mix/productie? Zeker als je mikt op een hit vind ik die echt niet wat het moet zijn.
    lang niet iedereen heeft het over een goede mix/productie hoor, er wordt uiteenlopend gereageerd en dat is geheel volgens verwachting. Iedereen beleeft muziek op zijn eigen manier en als het om mooi-lelijk-goed-slecht-pakkend-saai whatever gaat...dan heb je het over beleving.

Wat voor de een een 'lekkere' gitaarsound is, vindt een ander weer wollig.....

Wat de een onder een 'rap' verstaat, wordt door een ander gezien als zang in een reggae stijl (ik schrijf het geloof ik niet goed).....zoveel mensen zoveel smaken zoveel opvattingen......gelukkig maar

Senior Member

Standaard

Het lijkt haast wel alsof je alle kritiek steeds naast je neerlegt met een soort "ieder zijn mening". Ik snap dat blijkbaar de gemoederen n beetje hoog opliepen hier etc, en dat t ook niet leuk is om kritiek te krijgen als je denkt hitmateriaal te posten, maar je bent bijna net zo eigenwijs als ik man :-p Je kan wel roepen 'kwestie van smaak', maar als je een hit wilt scoren dan is opeens de maatstaf de norm van wat er aan hitmateriaal gedraaid wordt op de radio. En dan is de gitaar opeens echt te wollig vergeleken met de high end sounds die je op de radio hoort, en dan klinkt de drums opeens echt te oefenruimte met wat onwennige compressie. Ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat je ook gewoon de goedbedoelde kritiek zou kunnen meenemen. Je vraagt er immers om (letterlijk he). Nogmaals, de compositie en de zanglijnen zijn zeker oke, maar er moet echt nog meer gebeuren en laat de rap lekker achterwege (past net als een kopje kamillethee bij Guhlenn ;-) ). Mijn mening, maar wel degelijk van iemand die zeer analytisch al jarenlang 'hits' volgt. Doe er wat mee. Of niet haha.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten