Champje kopen?
Want hoe trots ik ook ben op mn zilverfeestje, voor dat geld mag ie weg!![]()
Champje kopen?
Want hoe trots ik ook ben op mn zilverfeestje, voor dat geld mag ie weg!![]()
ah, een bumper zilvergezicht prijzenkampioen
![]()
het blijft een mafkezenvraagprijs.
Maar toch blijken deze kleine herrieschoppertjes uitermate crisisbestendig, getuige een ebaytje van gisteren. een waar kampioeneke!
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Dat weet ik allemaal wel, en ik heb er zelf zeker vier of vijf gehad en nog steeds een..
( en heb er zelfs ooit een splinternieuw gekocht, in 79 of 80..)
en okee, de champ is kampioen onder de vintage oefenampjes
Maar er zijn zeker alternatieven, voor minder geld..
Heee ja goed idee Geert! Gat in de markt!Toch nog een tip dus:
een modeling champje met de keuze uit TV-Narrow-Wide-Black-Brown-Silver-Vibro-Super-XD-600
(maakt niet uit dat het niet bestaat of hetzelfde klinkt, het verkoopt toch wel)
en natuurlijk met een Oxford-Weber-Jensen speakersim en een ingebouwde tuner.
Kaching!
"In God we trust, all others pay cash."
Hahaha.. ik ben zo vintageminded, ik weet niet eens wat fx ampjes zijn!
Maar eerlijk gezegd.. ik plug hier in huis vaker in mijn ouwe Italiaanse tralala spaghetti ampje ( GEM)dan in mijn champ - die toch ook uitstekend is. De Italiaan klinkt wat groter en volwassener, ook op huiskamervolumes. En zo'n maffiaversterker kost een schijntje van wat een Fender moet kosten. Ik had ooit een uistekende Dynacord ( Jazz) die zich ook moeiteloos staande hield naast Leo's kleine rakker. Er zijn zeker alternatieven, als je effe geen 400 euro hebt voor een thuisampje. De Champ klinkt wezenloos goed en ik zou de mijne niet willen missen. Maar de beperkingen - alleen thuis te gebruiken,en ondanks dat bescheiden vermogen eigenlijk altijd te hard voor de buren- zijn behoorlijk en de prijzen worden nu toch wel een beetje van de dolle.
Maar toegegeven: ik doe de mijne pas weg als ik doof wordt, of seniel, of de prijs echt in de buurt komt van die 700..
Champ is leuk, de pro junior is leuk, uiteindelijk heb ik de meeste lol van de champ 600, de goedkoopste van het stel. Wat helderder dan een Epi Valve en wat warmer dan een Champ.
Soms zet ik de Princeton in de huiskamer maar na een paar dagen haal ik de 600 weer onder het aanrechtkastje vandaan, ik ben echt gehecht aan dat ding.
Favorieten/bladwijzers