Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 100
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    is niet helemaal hetzelfde... deep switch en resonance is een actief circuit wat gebruik maakt van een mosfet
    Op mijn TSL werkte de deep switch als "bass boost". Hoog temmen uit de negatieve feedback ook. Same difference

Senior Member

Standaard

het idee is hetzelfde, alleen is de "Q" van de deepswitch en resonance veel steiler, dan zo'n simpele mod op de negatieve feedback...
    dat de DSL en JVM veel meer negatieve feedback hebben dan een 2204/2203 helpt ook nog eens mee... heb daarom een pot geplaatst in de negatieve feedbackloop om deze te kunnen varieren... van stock JVM tot aan vrijwel niks zoals bij een vox AC30

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    het idee is hetzelfde, alleen is de "Q" van de deepswitch en resonance veel steiler, dan zo'n simpele mod op de negatieve feedback...
    dat de DSL en JVM veel meer negatieve feedback hebben dan een 2204/2203 helpt ook nog eens mee... heb daarom een pot geplaatst in de negatieve feedbackloop om deze te kunnen varieren... van stock JVM tot aan vrijwel niks zoals bij een vox AC30
    Wat doet dan nou, zo'n negatieve feedbackloop? Kan iemand mij die uitersten dan beschrijven, tussen een Marshall en een AC30.

Senior Member

Standaard

in jip en janneke taal:

een negatieve feedbackloop werkt als een soort rem op de eindtrap... er wordt een signaal afgetapt van een van de outputs in dit wordt in tegengestelde fase naar de fasedraaier gevoerd, waardoor deze minder snel overstuurd en de eindtrap dus langer clean blijft... hierdoor krijgt alles een strakker geheel... de JVM heeft vrij veel feedback, waardoor deze wat stijf is... een vox heeft helemaal geen feedback en is daardoor veel losser
    zaken als presence resonance en deep switch dirigeren een gedeelte van het signaal in een bepaald frequentiegebied naar aarde, waardoor deze frequenties in de fasedraaier niet afgeremd worden... daardoor kun je meer hoog of (sub)laag in het signaal draaien... de pot die ik geplaatst heb zorgt er wel voor dat resonance en presence minder effectief worden...
    in mijn woorden noem ik het "rudeness"
    hoe meer je de pot open draait (en dus minder negatieve feedback hebt), hoe onbeschofter de versterker wordt... in high gain kanalen met de pot vol open, lijkt net of je met je auto een berg afrijdt terwijl de remmen het begeven

Senior Member

Standaard

Okay, helder verhaal. Thanks Big Dooley!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat wel natuurlijk. Maar het formaat is wel gelijk.
    Niet helemaal waar: mijn 1987x is een "small box"-head. Toch snel een aantal liters kleiner en kilo's lichter!

Overigens weegt mijn Sovtek Mig 50 helemaal niets en is nog kleiner.

Standaard

Kan een dsl ook goed crunchy klinken, dat schemer gebied tussen clean en beetje drive, a jeff beck of angus..., maar dan echt een beetje drive..
    is dat vet? of moet je dan meer richting plexy kijken?

Senior Member

Standaard

foto voor de liefhebber

Standaard

nachtmerrie

Senior Member

Standaard

dan vind je de 6100 30th anniversary vast helemaal geweldig:

of de ouwe DSL:
    Laatst gewijzigd door big dooley; 16 oktober 2012 om 10:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers