Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 100

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik geloof het direct van je, maar om bij een DSL te blijven, da's dan weer een goed voorbeeld van niet echt high end trafo's. Staat dan tegenover dat de DSL ook niet echt een high end versterker is, waar ik verder geen waarde oordeel over heb.

Ik heb een vintage Modern gehad. Het verschil was behoorlijk met het toevoegen van een extra choke en een betere trafo, believe me. Ik ben niet zo overtuigd van het er simpelweg niet in plaatsen, daar waar het niet nodig zou zijn volgens Marshall. Het zou kunnen, maar ik denk ook wel degelijk kostenbesparing.
    Kom op joh, een dsl is een prima ding, niet alleen mijn mening, maar ook van heel veel pros.
    Het mag dan wel geen boutique ding zijn, maar qua klank doet hij er niet oor onder, kwaliteit misschien een beetje, maar als je een scheurtje in de grill cloth of tolex van je two rock of tone king hebt piep je wel anders, bij een marshall, beetje lijm en voila!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lespaulnmarshall Bekijk bericht
    Ik dacht dat ie in india gemaakt zou worden ofzo. Ben ook geen fan van vietnam.
    Oei... Lesje topografie zou niet verkeerd zijn... India en het midden-oosten, ik zou het fietsende niet willen doen eigenlijk.

Waarom geen 'fan van Vietnam'?

Senior Member

Standaard

Kom op joh, een dsl is een prima ding, niet alleen mijn mening, maar ook van heel veel pros.
    Het mag dan wel geen boutique ding zijn, maar qua klank doet hij er niet oor onder, kwaliteit misschien een beetje, maar als je een scheurtje in de grill cloth of tolex van je two rock of tone king hebt piep je wel anders, bij een marshall, beetje lijm en voila!
    Waar ik verder geen waarde oordeel over heb, het staat er echt. Ergo, ik heb helemaal geen mening uitgesproken over het geluid uit een DSL.

Ik zou wel even op de verpakking kijken of het niet uit Azie komt, die lijm. Ik ben er geen fan van!

Standaard

Oei... Lesje topografie zou niet verkeerd zijn... India en het midden-oosten, ik zou het fietsende niet willen doen eigenlijk.

Waarom geen 'fan van Vietnam'?
    Was ook maar net wakker... Er zijn trouwens ook wel bedrijven die hun amps in iraq en iran laten maken volgens mij.

Waarom geen fan van spullen die in vietnam gemaakt worden? Wel is een documentaire over werknemers van fabrieken gezien in dat soort landen? Er was ernpas een bij apple. Er hingen netten om de fabriek zodat werknemers geen zelfmoord konden plegen op het werk door van het gebouw te springen, ze moeten belachelijk lang werken (5 am tot 8 pm bijvoorbeeld) als ze niet goed of snel genoeg werken krijgen ze een pak slaag etc... Ga jij het maar is doen....

Senior Member

Standaard

'In dat soort landen' is wel heel breed hoor, ik denk dat Azië een heeeel klein beetje groter is dan Europa.

Als je dit nu gelijk zegt, dat je moeite hebt met de behandeling van werknemers in Azie, dan krijg je niet gelijk mensen over je heen. Zoals het er stond leek het namelijk erg veel op een waarde oordeel over deze Marshalls.

Overigens weten we geen van allen onder wat van omstandigheden deze versterkers gemaakt gaan worden.

@big dooley:

Je hebt gelijk wat betreft het technische verhaal over het wel of niet ontbreken van een extra choke, het verschil is niet enorm. Desondanks denk ik dat het Marshall niet heel verkeerd uitkomt om de extra choke achterwege te laten.

Senior Member

Standaard

Er was ernpas een bij apple. Er hingen netten om de fabriek zodat werknemers geen zelfmoord konden plegen op het werk door van het gebouw te springen, ze moeten belachelijk lang werken (5 am tot 8 pm bijvoorbeeld) als ze niet goed of snel genoeg werken krijgen ze een pak slaag etc... Ga jij het maar is doen....
    Was dat in Vietnam?!? Ik dacht dat dat in Taiwan bij Foxconn was?

Standaard

'In dat soort landen' is wel heel breed hoor, ik denk dat Azië een heeeel klein beetje groter is dan Europa.

Als je dit nu gelijk zegt, dat je moeite hebt met de behandeling van werknemers in Azie, dan krijg je niet gelijk mensen over je heen. Zoals het er stond leek het namelijk erg veel op een waarde oordeel over deze Marshalls.

Overigens weten we geen van allen onder wat van omstandigheden deze versterkers gemaakt gaan worden.

@big dooley:

Je hebt gelijk wat betreft het technische verhaal over het wel of niet ontbreken van een extra choke, het verschil is niet enorm. Desondanks denk ik dat het Marshall niet heel verkeerd uitkomt om de extra choke achterwege te laten.
    Nee hoor, nou moet ik zeggen, ik ben geen marshall ma en andere marshall producten uit azie fan. Als deze dsl een beetje klinkt zal het voor het geld vast een leuk dingetje zijn, maar ja, de behandeling van werknemers laat nog aardig wat te wensen ook, als of het werktuigen zijn.

Waar precies, door wie en hoe ze worden gemaakt weten we iid niet, maar alsnog, die mij maar de 'echte' dsl.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Was dat in Vietnam?!? Ik dacht dat dat in Taiwan bij Foxconn was?
    Dat zal vast kloppen, maar foxconn is echt niet de enige die dat doet.

Senior Member

Standaard

Nee hoor, nou moet ik zeggen, ik ben geen marshall ma en andere marshall producten uit azie fan. Als deze dsl een beetje klinkt zal het voor het geld vast een leuk dingetje zijn, maar ja, de behandeling van werknemers laat nog aardig wat te wensen ook, als of het werktuigen zijn.

Waar precies, door wie en hoe ze worden gemaakt weten we iid niet, maar alsnog, die mij maar de 'echte' dsl.
    Die MA was denk ik gewoon een slecht design ofzo. Aziaten kunnen heus wel amps maken hoor , kijk Bugera, die dingen klinken echt heel goed. En dan in verband met Irak en Iran, dat zijn geen lageloonlanden ofzo hoor. Olie enzo, dat brengt veel op hè

Senior Member

Standaard

@big dooley:

wat denk je dat een choke voor hun kost, als die in grote hoeveelheden afgenomen worden van hun fabrikant? (dagnall in malta)
    ik denk dat ie er voor hooguit een tientje inzit... verschil met arbeidskosten is er ook niet veel, aangezien die dikke weerstanden die ze normaal gebruiken er ook met de hand inzetten

met de AFD YJM en recent ook de JVM410HJS is er weer een choke in het circuit geplaatst, maar hiervoor gingen ze wel terug naar elko's met lagere capaciteit...

de meest noemenswaardige verandering met een choke was een simpele kleine reductie in preampgain voor mij...
    de negatieve feeddbackmod die ik ook gedaan heb, maakt veel meer uit voor het geluid

er zou trouwens iemand gutshots gaan posten op een ander forum, dus die houden we nog ff tegoed

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten