Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 100
    Senior Member

Standaard nieuwe asian-made marshall DSL-serie

ter vervanging van de MA-serie komt marshall nu uit met hun oude vertrouwde DSL voor mensen met een budget:

http://www.marshallamps.com/product_...4&pageNumber=1

zoals te zien met enkele upgrades, zoals een resonance control ipv de deep switch
    en een triode mode om het vermogen terug te brengen naar 50 watt (wat echter ook een ander geluid geeft wat minder scherp is)
    de reverbveer is vervangen voor een digitaal unit, wat schijnbaar dezelfde unit is als die uit de JVM/YJM100/VM

verkrijgbaar als 100watt head, 40 watt combo en 15watt head en combo... zou nog best wel eens een populair model kunnen worden, mijns inziens
    Laatst gewijzigd door big dooley; 3 september 2012 om 10:44

Standaard

He bah, zonder hem nog gehoord te hebben, geef mij de oude engelse dsl maar....
    Die reverb lijkt me niet echt een upgrade, de reverb in de vm en yjm zijn niets om over aar huis te schrijven, doe mij dan maar spring reverb

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    zou nog best wel eens een populair model kunnen worden, mijns inziens
    Dat lijkt mij ook. Vreemd dat de oude DSL wel nog altijd in hun gamma staat.

Vraag me af of je het verschil tussen spring en digital reverb zo makkelijk zou horen...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Vraag me af of je het verschil tussen spring en digital reverb zo makkelijk zou horen...
    Ik heb de dsl reverb nooit gebruikt. Heb hem uitvoerig getest met de vpzonder de verb aangeraakt te hebben, De vm heb ik gehad, en de yjm ook uitvoerig getest. Die digitale verb is bruikbaar, maar helaas niet zo bijzonder. Alles met een echte veer klinkt naar mijn oren beter, hoogstwaarschijnlijk die van de dsl dus ook.

En aangezien ie ook nog in het middenoosten gemaakt wordt, niet dat daar wat mis mee is maar ik betaal liever een beetje etra voor een echte britse, nee dankje, i'll pass.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lespaulnmarshall Bekijk bericht

En aangezien ie ook nog in het middenoosten gemaakt wordt, niet dat daar wat mis mee is maar ik betaal liever een beetje etra voor een echte britse, nee dankje, i'll pass.
    Wist niet dat Irak zo bedreven was in versterkerproductie

Standaard

Wist niet dat Irak zo bedreven was in versterkerproductie
    Nee, Iran denk ik....
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

Dacht nu echt dat ze daar genoeg zouden hebben aan olie .

Weet er iemand was deze versterkers zouden kosten?

Standaard

De DSL50 is één van mijn all-time favs en heb er vele jaren zeer tevreden gebruik van gemaakt. Heb m al een paar jaar niet meer omdat ik nu twee 800s heb. Daar haalt de dsl het toch niet bij wat betreft mijn smaak. Maar ik zal niet schromen om nog eens een DSL50 te kopen. Maar nee, geen nieuwe dus.
    En reverb op een Marshall? No thanks! Knop eraf, weg ermee. Hou ik niet van.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

een marshall koop je niet voor de reverb...

ik heb de ouwe DSL gehad en nu een JVM... de ene had veren de andere was digitaal... aangezien ik ze alleen gebruikte voor een beetje ambience, is er voor mij geen verschil... behalve dat die verengalm een bloed-irritante "doink" had, zodra ik van kanaal overschakelde... de digitale heeft dat niet...

de nieuwe DSL wordt niet gemaakt in het midden-oosten maar in het verre oosten... dwz vietnam, waar de MA-serie werd/wordt gemaakt... tot op heden zeer weinig rapporten gelezen van ernstig falende MA's, dus dat zit mijns inziens wel snor

Senior Member

Standaard

Dacht nu echt dat ze daar genoeg zouden hebben aan olie .

Weet er iemand was deze versterkers zouden kosten?
    heb wel een vergelijking van een UK shop...
    de ouwe kost 989 pond en de nieuwe 699 pond... dus ongeveer 70% prijsverschil met een nieuw oud model ()

de DSL15 head doet 399 pond, de combo 497 pond
    DSL40 combo gaat daar de deur uit voor 569 pond
    Laatst gewijzigd door big dooley; 3 september 2012 om 12:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten