ALS48 heritage dark cherry, ALS48 violin sunburst en een LC50.
Aardige gitaren voor het geld.
Misschien komt er nog eens een see through red bij met een bigsby erop.
maar eerst een es60.
ALS48 heritage dark cherry, ALS48 violin sunburst en een LC50.
Aardige gitaren voor het geld.
Misschien komt er nog eens een see through red bij met een bigsby erop.
maar eerst een es60.
Laatst gewijzigd door marco v; 25 augustus 2012 om 23:25
Can't have to many Tele's
Ik heb ze er vanmiddag ook eindelijk weer eens allemaal opgezet, resultaat is nog niet super maar ik vond het een leuke bezigheid. Wellicht dat ik de foto's nog ga nabewerken, maar voorlopig (plaatjes zijn klikbaar voor groter):
Van links naar rechts:
1: Santana
Leuk om de lijst mee te beginnen, maar is eigenlijk niet van mij maar van m'n vriendin.
2: Craftsman
Best een fijne nylonsnaar, ooit nieuw in de winkel gekocht voor rond de 160 gulden geloof ik.
3: Takamine EG 400
Met piezo pickup, en momenteel een setje 010 erop - daar lijkt ze het beste mee te klinken voorlopig.
4: Martin DX1RAE
Hoewel niet door iedereen op het forum goed ontvangen, vind ik het een dijk van een gitaar. Ik pakte 'm van het rek in de winkel en was meteen verkocht.
5: Goya 12 string
Oude 12 snaar met gerepareerde head crack - daarom ook voor ca. 120 gulden kunnen kopen in de winkel. Actie verderop de hals ligt ontzettend hoog, bijna fatsoenlijk niet op te spelen. Maar klínken! Hoop ooit nog wel eens een beter bespeelbare 12-snaar aan te schaffen.
6: Ibanez AS-83
Enkele jaren geleden geruild tegen een zelf in elkaar gezette Allparts strat. Ben wel benieuwd of die hier nog ergens op het forum rondzwerft... Alles is nog stock aan deze gitaar, op zich wel apart. Zou nog wel eens de pickups willen upgraden.
7: Ibanez Destroyer II
Voor 180 gulden gekocht van de systeembeheerder op m'n middelbare school. Hij lag in stukken en is de eerste gitaar die ik zelf weer in elkaar heb gezet. Body is helaas erg toegetakeld, er was geprobeerd te schuren, te plakken en weet ik het wat.
8: Legend strat
M'n allereerste gitaar! Gekocht van mijn eigen loon toen ik 15 was en na heel lang aandringen bij m'n moeder dat het geen bevlieging was en dat ik er ook echt op zou gaan spelen.
9: Parts-o-caster
Overgenomen van forumlid Fred Dons. Was uitgerust met een Kinman Hank Marvin set, maar die zijn (deels) overgegaan naar de Fender MIM Roadworn (nr 10). Momenteel zitten er stock pickups van een MIM Standard in, maar ik wil sowieso alle hardware vervangen (goud, bah!) en dan komt er een setje Noiseless Fender pu's in. Heeft overigens ook een lekkere dikke Warmoth hals met scallops!
10: Fender MIM Roadworn
Heerlijke gitaar, geupgrade met een Dimarzio Fast Track in de brug en twee Kinman pickups. Was nog een hele taak om die Dimarzio Fast Track cover er een beetje overtuigend ge-aged uit te laten zien.
11: Fender MIM Telecaster
Overgenomen van forumlid Roger. Mijn laatste aanwinst en eerste Tele ooit. Ben helemaal weg van de directheid van het geluid. Uitgerust met Van Zandt's True Vintage pickups.
12: Ibanez RG2550
Restant uit de echte 'metal'-tijd. Een tijdlang m'n nr. 1 podiumgitaar geweest. De standaard Dimarzio/IBZ elementen hebben plaats moeten maken voor 2x EMG 81 en een EMG SA.
13: Epiphone Les Paul 'Midnight' Custom
Overgenomen van forumlid Tho. Samen met m'n Ibanez (nr.12) een tijdlang vast aangesteld voor podiumdienst ten tijde van In Age and Sadness. Kwam standaard met EMG 81's maar heb de hals pickup vervangen door een EMG 89 om zo ook te kunnen schakelen naar een single coil voor het clean.
14: PRS Custom 24
Verreweg m'n duurste gitaar ooit. Tweedehands gekocht, maar als nieuw. Ik had mezelf altijd beloofd om eens een PRS te kopen en toen ik afgestudeerd was en aan het werk ging heb ik dit prachtexemplaar gevonden. Op de foto zie je helaas de top niet erg goed, maar het is duidelijk quilted maple in real life.
15: Zelfbouw Strat
In de tijden dat ik geen school of (fulltime) werk had heb ik me toegelegd op zelfbouw. Dit is het eerste product daarvan - een Allparts hals en een zelfgemaakte body van essen. Pickups zijn Seymour Duncan JB en Jazz, geschakelt met een 5 standen superswitch van Schaller.
16: Zelfbouw Destroyer
Omdat ik de Destroyer die ik jaren geleden had overgenomen (nr. 7) zo ongelooflijk gaaf vond heb ik deze nagemaakt met enkele wijzigingen. De hals komt van een Ibanez RG270, en de body is 1 piece (!) mahonie met een zebrano top. Het hout had ik gekocht bij (misschien wel de eerste?) DGBM van forumlid Mattia. Pickups zijn EMG 81 & 60.
17: Zelfbouw 7 string
De laatste zelfbouw. Deze heb ik in de weekenden tijdens mijn stage gemaakt, in plaats van me bezig te houden met het stageverslag. Hals komt van een Ibanez RG7321. Body is mahony met een quilted maple top van ca. 6 mm. Vooral het maken van de drop top staat me nog goed bij, theedoek gedoopt in water en een strijkbout erbij. Wonderbaarlijk goed gelukt. Elementen zijn EMG707 en een EMG707TW bij de hals.
18: Swing 5 string bass
Online gekocht. Supermooi ding, alleen zit er een fret niet goed in de hals... Jammer.
19: Yamaha RBX 170
Mijn eerste bas. Bedoelt voor recording, maar dat komt er nooit van.
DA - doet je goed!
Mooie set gitaren DA! Leuk die zelfbouw dingen ook!
PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband
erg mooi.
Ik vind die 5 string bass erg gaaf.
Een nieuwe aanschaf rechtvaardigt een nieuwe bijdrage:
Ik heb ook nog een cheap ass akoestische gitaar van meer dan 20 jaar oud maar die is het eigenlijk niet waard om op foto gezet te worden...
Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2
Hoe bevalt de combinatie van 2x 707 in je 7-string? Heb zelf een 707TWX liggen voor in de halspositie van mijn V maar twijfel of ik de originele 707 naar de brug verplaats of de 81-7 daar laat zitten.Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits;
Favorieten/bladwijzers