In principe en technisch gezien zou het met elke tablet moeten kunnen maar het kan op dit moment alleen met de iPad. Apple is zowiezo al veel verder met apps en software voor de muziekindustrie. Als je de iPad enkel en alleen gebruikt als interface voor je modeler, is ruim 1000 euro idd wel prijzig. Anderzijds krijg je wel heeeeel veel gemak terug voor dat geld en alleen dat is mij het geld meer dan waard.
Verder haal je met de iPad, zelfs als je hem alleen voor je gitaar rig gebruikt nog heel veel nuttige en of leuke andere features in huis. Neem bijv. de app Garageband. Deze verandert je iPad in een digitale 8 sporen recording studio waarop je het geluid van de Digtich iPB-10 rechtstreeks kunt opnemen. Geweldig om mee te hobbien! Of je gebruikt hem als opslagmedium voor je muziek-partijen. Zelf val ik regelmatig in bij bands waarbij ik van papier lees. Nu dus van mijn iPad....
Een Ipad zou voor mij ook een optie zijn door het gebruik van Onsong. Met meerdere muzikanten gelinkte Ipads voetcontrollable... Zo heeft iedereen dezelfde teskst en akkoorden voor zich. Transponeren met 1 click en mocht je dat liever willen kan je ook nog auto scrollen.
Voor muzikanten die 5 minuten van te voren welke van de 800 songs ze gaan spelen is het enorm handig! Ik ben er serieus mee bezig ook al haalt het budget weg voor andere dingen!
Screw you guys, I'm going home!!!!
Beetje speciaal willen doen!
Uploaded with ImageShack.us
Kleine update. De eeuwige TU2 - smallstone (de nieuwere verkocht en de oude 70's gehouden, bloedt achterlijk hard door maar gelukkig vind ik de phaser een leuk effect) - prescription electronics experience fuzz - de eeuwige ts9DX - de eeuwige dm3 - sunface bc182/183 - SHO
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Ik heb geen iPad, en dus ook geen Onsong maar heb het van dichtbij mogen aanschouwen, serieuze aanrader, zeker als je nog andere toepassingen voor een iPad hebt (monitormix controleren ofzo)Gedaan met muziekstandaarden, dikke mappen, wegwaaiende papiertjes, wasknijpers en al die ellende!
Te koop:
- Kustom Tuck N Roll PA 300 head, versterker uit 1973 250euro
-Dynacord Twen gitaarcombo, versterker uit 1972 350euro
Tnx!
De Airplane Flanger is zeker tof. Zitten echt goede flanger geluiden in. Wel een klein volume boostje, maar dat is wel te doen.
De take off mode is een gave extra feature en levert live wel toffe reacties op in het publiek.
(ik zou hem gewoon proberen, zo duur is ie ook weer niet)
Favorieten/bladwijzers