Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1076 van 1797 EersteEerste ... 7657697610261066107410751076107710781086112611761576 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.751 t/m 10.760 van 17961
    Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Ik zeg ook een neppert,
    serie nummer is uit 2010 de meneer zegt uit 2012.
    plus die sticker op de achterklep, ik heb ook de indruk dat er geen lak in het serie nummer zit
    Het trussrod plaatje veels te dicht op de topkam
    als ik de serienr. check op de site van the guitar dater project zeggen ze dat ie gemaakt is op 31/03/2011 en in de headstock staat 2012 gestempeld.

Dus ik heb ook zo'n vaag vermoeden van nep.

Senior Member

Standaard

Een jaar verschil kan wel. Soms worden gitaren al gemaakt. En pas later(zeg 2012) uitgegeven. Dan hebben ze al een voorraad opgebouwd.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Een jaar verschil kan wel. Soms worden gitaren al gemaakt. En pas later(zeg 2012) uitgegeven. Dan hebben ze al een voorraad opgebouwd.
    ????

In het serienummer zit het jaar van productie. Als het serienummer 2012 zegt dat is ie in 2012 afgewerkt. Als er dan op de stempel eronder een ander jaartal staat dan klopt er gewoon iets niet, want die stempel 'made in USA' wordt tegelijk gezet met de stempel van het serienummer.

Member

Standaard

http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...ter-relic.html

Kan iemand me vertellen of een verstandige ruil is voor mijn Epiphone LP Black Beauty 3?
    Neck is van een '60's classic uit mexico, jaar 2000.
    Ben niet erg bekend met relics

Senior Member

Standaard

Lijkt me wel een redelijke deal. Je koopt geen echte fender! Dat moet je je wel realiseren. Ik denk dat de prijs wel oke is. Als je het ding uit elkaar schroeft en allen onderdelen apart verkoopt maak je winst

P.s. Er was ooit ergens een ander topic meer voor dit soort vragen, maar die kan ik zo even niet vinden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    ????

In het serienummer zit het jaar van productie. Als het serienummer 2012 zegt dat is ie in 2012 afgewerkt. Als er dan op de stempel eronder een ander jaartal staat dan klopt er gewoon iets niet, want die stempel 'made in USA' wordt tegelijk gezet met de stempel van het serienummer.
    Stel;

Gibson brengt in 2013 een nieuwe lijn met standards uit. Dan zullen ze die dit jaar al gemaakt hebben om volgend jaar grote oplages naar alle dozenschuivers te kunnen sturen en erg snel de hele wereld van hun nieuwe standard te kunnen voorzien. Daar is je verschil. Staat er 2012 op de gitaar, maar de gitaar is een 2013 model.

Er is toch nergens gezegd dat er verschil is in de stempels is? Meneer geeft een ander jaartal aan.

Daarnaast wil ik hiermee niet beweren dat het om een echte gibson gaat!
    Laatst gewijzigd door Buzzel; 13 augustus 2012 om 20:28
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Zengers Bekijk bericht
    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...ter-relic.html

Kan iemand me vertellen of een verstandige ruil is voor mijn Epiphone LP Black Beauty 3?
    Neck is van een '60's classic uit mexico, jaar 2000.
    Ben niet erg bekend met relics
    Kan best een goede gitaar zijn , maar heeft niet zoveel waarde , iets van €250 ,meer zou ik er in ieder geval niet voor over hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht

Stel;

Gibson brengt in 2013 een nieuwe lijn met standards uit. Dan zullen ze die dit jaar al gemaakt hebben om volgend jaar grote oplages naar alle dozenschuivers te kunnen sturen en erg snel de hele wereld van hun nieuwe standard te kunnen voorzien. Daar is je verschil. Staat er 2012 op de gitaar, maar de gitaar is een 2013 model.

Er is toch nergens gezegd dat er verschil is in de stempels is? Meneer geeft een ander jaartal aan.

Daarnaast wil ik hiermee niet beweren dat het om een echte gibson gaat!
    Oke, stel dat ze in dat theoretische geval een nieuwe lijn Standards uitbrengen. Dan worden er misschien al een paar in 2012 gemaakt maar dan wordt er geen serienummer van 2012 op gezet.
    Maar je snapt denk ik niet helemaal waar het om ging. Die nep Gibson had een serienummer van 2010, maar daar vlak onder stond een stempel Made in USA 2012. Dat is dus onmogelijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Kan best een goede gitaar zijn , maar heeft niet zoveel waarde , iets van €250 ,meer zou ik er in ieder geval niet voor over hebben.
    Kom op, die is wel wat meer waard. Wat Buzzel ook al postte heb je ook nog zoiets als de som van de onderdelen. Probeer maar eens een goede hals, body, hardware en PU's te scoren voor 250,- incl. een koffer. Jammer dat er mensen zijn die denken dat datgene wat op MarktPlaats staat "te geef" is.

Wat betreft de discussie over het jaartal: Veel mensen houden het jaar van aanschaf aan als bouwjaar, terwijl de gitaar misschien wel meer dan één jaar in de winkel heeft gehangen.

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Kom op, die is wel wat meer waard. Wat Buzzel ook al postte heb je ook nog zoiets als de som van de onderdelen. Probeer maar eens een goede hals, body, hardware en PU's te scoren voor 250,- incl. een koffer. Jammer dat er mensen zijn die denken dat datgene wat op MarktPlaats staat "te geef" is.

Wat betreft de discussie over het jaartal: Veel mensen houden het jaar van aanschaf aan als bouwjaar, terwijl de gitaar misschien wel meer dan één jaar in de winkel heeft gehangen.
    Maar is het qua waarde ongeveer gelijk aan mij Epiphone LP Black Beauty uit 2007, die overigens nog in perfecte staat is? Of is er toch wel een (relatief gezien) groot verschil in waarde.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Veel mensen houden het jaar van aanschaf aan als bouwjaar
    Die moet ik nog tegenkomen. Hoe dan ook, wie denkt dat aanschaf- en bouwjaar het zelfde zijn zal wel niet een al te hoog IQ hebben.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten