Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 60
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiendish Bekijk bericht
    Allemaal leuk en aardig mannen, maar vergeten jullie niet iets ?
    Bijvoorbeeld dat een Strat en/of Telecaster door z'n langere mensuur sowieso meer snaarspanning heeft en in dit geval dat wel eens zou kunnen betekenen dat de TS alleen maar nog meer snaren gaat breken ?

Ik zou gewoon voor een dikkere set snaren gaan, is vast effe wennen, maar het is wel de meest zekere manier om dit probleem op te lossen, ervan uitgaand dat de snaren breken door het aanslag geweld, en niet omdat er een braampje aan de brug van de gitaar zit ofzo, want dan word het uiteraard niet beter met dikkere snaren.
    Er wordt niks vergeten: strakkere snaarspanning maakt een strakkere attack makkelijker. snaren breek je door te hard te rammen. Hard rammen is gemakkelijker dan gedoseerd (vraag any drummer) en zeker bij electrisch versterkte instrumenten staat de kracht van de slag niet garant voor strakheid; dat komt door techniek.

Senior Member

Standaard

Het snaarbreken zal ook liggen aan wel of geen goede (graphtech) zadels, goede nut, stingguide en (misschien) de tuners.
    Bij mijn ierse rockband (wat dus redelijk hard rammen is) heb ik nog nooit een snaar gebroken op mijn fender strat (geüpgraded met graph tech zadels en een andere string guide. ik gebruik 009 - 046 snaren en de dunlop big stubby 3.00 plectrums). de andere gitarist breekt bijna om de paar repetities wat snaren op zijn squier strat (zonder upgrades/aanpassingen, dunne plectrum en 009-042 snaren en hij let naar eigen zeggen er op dat hij niet te hard aan het rammen is waardoor snaren breken)
    Dus misschien beter voor wat aanpassingen gaan dan een nieuwe gitaar?
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Senior Member

Standaard

Graphtech zadels zijn géén upgrade, maar een downgrade.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Graphtech zadels zijn géén upgrade, maar een downgrade.
    omdat.....?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Klanktechnisch, denk ik. Het is beter voor je snaren, maar je doet wel concessies in je geluid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

hmm.. nooit wat van gemerkt eigenlijk.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Senior Member

Standaard

Nee, jouw geluid wordt vooral gedomineerd door diverse effecten. In die samengedouwde gainbrei die jij hebt, kun je die subtiele verschillen idd niet meer horen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Kort door de bocht om iets af te raden en dan niet te zeggen waarom

Er bestaat misschien wel een kans dat wanneer je graphtech zadels gebruikt je geluid iets minder helder word. Wel was mijn ervaring ( ten minste dat gevoel had ik) dat het je sustain weer ten goede komt. Dit is overigens niet uit de lucht gegrepen, hier adverteerd Graphtech ook mee.
    Als jij telkens je snaren breekt en dat voorkomt door deze aanpassing. Denk ik dat het een concessie is die goed de moeite waard is. Ben je een ontzettende purist die thuis ook zijn audio luisterd op apperatuur van 1000den euro's dan moet je er niet aan beginnen. Ook al omdat je ipv chroom of goud, zwartte brugzadels gaat krijgen.

Senior Member

Standaard

Graphtech zadels zijn een aanslag op je tone: helderheid, spank, twang, strakheid (daar ging het hier toch over?): allemaal een pak minder met die modegrill. Ik heb dat lang geleden eens A/B gestest... Big difference

Okee, voor de ene mss minder belangrijk dan voor de andere. Ifv snaren breken is het overigens typisch een gevalletje symptomen bestrijden ipv oorzaak aanpakken
    Laatst gewijzigd door barno; 27 juli 2012 om 12:00

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Techniek aanleren. Snaren breken is niet nodig om een stevige slagpartij neer te zetten.
    +1

tien tekens
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten