Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 60
    Senior Member

Standaard

Iemand zei ooit eens: "Als het leger een gitaar zou moeten gebruiken, zou het een Tele zijn." Zoals je ziet in dat filmpje kun je er iemand flink mee voor z'n kanis rammen en daarna gewoon doorspelen.

Maar goed, dat gaat om de constructie van de gitaar zelf. Als je je snaren niet wil breken, zul je gewoon minder lomp moeten aanslaan. Techniek aanleren. Snaren breken is niet nodig om een stevige slagpartij neer te zetten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Tele is goed vanwege de single coils, daarnaast klinkt een tele wat feller. Hierdoor komen agressieve slagjes er mooi uit.

Als we het over bouwkwaliteit hebben vind ik dat je de uitspraken van de tele fans hier met een korreltje zout moet nemen. Een goede Les Paul is een stuk steviger. Doe er wat dikkere snaren op, en een wrap-around bij de brug, en nagenoeg nooit gebroken snaren, ongeacht je techniek.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Ik sluit me daar bij aan. Goede ervaringen met Graphtech. Komt ook de sustain nog ten goede. Dikkere snaren kan maar is dan misschien niet eens een must. Houd even in de gaten waar je snaar steeds breekt.

Senior Member

Standaard

Dat je de dikkere snaren breekt is natuurlijk vervelend, maar het grootste probleem van zo hard aanslaan lijkt me toch dat je kut klinkt.

Toch maar wat aan je techniek doen? Of zit je bij onrust nv in de band?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Tele is goed vanwege de single coils, daarnaast klinkt een tele wat feller. Hierdoor komen agressieve slagjes er mooi uit.

Als we het over bouwkwaliteit hebben vind ik dat je de uitspraken van de tele fans hier met een korreltje zout moet nemen. Een goede Les Paul is een stuk steviger.
    Nou, dat denk ik niet. Zwaarder wel, maar ik hoef je denk ik niks uit te leggen over de hals van een Les Paul. Ik ben niet per definitie Tele-fan, maar het voelt allemaal dusdanig degelijk dat ik hem met een gerust hart kan laten kletteren.

Kijk anders nog eens naar dat filmpje van Richards.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Da's daarna van de grond rapen, zien dat de riem er nog aanhangt en voortaggen... Doe je dit met een LP, dan heb je dit:

Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Zo'n boomstam van een Zakk Wylde Les Paul met 013 snaren ofzo werkt ook prima

Senior Member

Standaard

Dat denk ik dus niet. Dunne 009s zijn gewoon kwetsbaar doordat ze dun zijn, maar 013 of dikker staat juist weer erg strak gespannen, waardoor scherpe randjes nog harder snijden...

Senior Member

Standaard

Sluit me aan bij velen, een fender gitaar met een goede techniek.... of je nu op 9 of 12 staat te rammen. Een gitaar met een goede setup breekt niet zomaar snaren!

Senior Member

Standaard

Ik weet niet hoor.. maar ik speel gewoon op een Epi LP met een setje EB slinky top heavy bottoms (010-052) op het moment (gewoon in standaard E, ik hou van strakke bassnaren) en ik breek nooit een snaar.. terwijl ik ook graag agressief ritme speel. Wat trouwens niet betekent dat ik de snaren nodeloos mishandel, dat is echt niet nodig voor een agressieve sound. Als je veel snaren breekt zou ik toch eens kritisch naar je brug en topkam kijken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten