Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 60

Standaard

Snaren kun je ook gewoon doormidden spelen door veel bends/vibrato te gebruiken, ze erg snel te raken (niet hard maar snel) en door als persoon veel zweet/e.d uit je handen te hebben.

Vroeger speelde ik altijd G snaren aan gort. Tegenwoordig is het vaker de A snaar.
    Ooit gestart met flamengo technieken op electrisch los te laten. Dan spatten de kapotte snaren om je oren. Maar het klinkt erg goed. dus dan is het middelen geblazen. Twee optredens met een setje snaren is nu de norm. Dan gaan er geheid snaren breken.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Dat denk ik dus niet. Dunne 009s zijn gewoon kwetsbaar doordat ze dun zijn, maar 013 of dikker staat juist weer erg strak gespannen, waardoor scherpe randjes nog harder snijden...

waar.

ik heb in mijn vroege dagen ook snarenbreekproblemen gehad, overgeschakeld naar dikke snaren, hielp geen moer. Juiste techniek is de oplossing. Billy Gibbons speelt met 007 en kan bezwaarlijk beschuldigd worden van dunne, niet strakke klank...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Nou, dat denk ik niet. Zwaarder wel, maar ik hoef je denk ik niks uit te leggen over de hals van een Les Paul. Ik ben niet per definitie Tele-fan, maar het voelt allemaal dusdanig degelijk dat ik hem met een gerust hart kan laten kletteren.

Kijk anders nog eens naar dat filmpje van Richards.
    hmmm, het ligt uiteraard hoe die valt... de topkam met tuners zijn bij een tele minder kwetsbaar aangezien deze geen hoek heeft, valt een les paul daarop dan is die al snel doormidden dat is waar, (alhoewel dat bij mij al vaak genoeg gebeurt is). Maar 4 schroefjes sterker dan een lijmverbinding bij de body? Overigens zijn die jaren 70 modellen met drie lagen verlijmde hals onverwoestbaar. Maar een 3 lagen hals zou dan ook weer met een tele kunnen. De dunne body van een tele heb ik verder zo doormidden hoor, even als de body hals verbinding. Daar heb ik met een Les Paul toch meer moeite mee, aangezien meer hout en meer lijmlagen. Eerlijk is eerlijk hans
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Wat heb je aan een lijmlaag als het hout doormidden gaat?

En ja, alles kan kapot. Maar Kurt Cobain deed er toch wel een tijdje over om zijn Strats aan gort te slaan. Mijn Jaguar heeft inmiddels ook al de nodige en onnodige klappen gehad.

Maar goed, dat doet er helemaal niet toe. TS wil minder snaren breken, de gitaar zelf blijft geloof ik wel heel tot nu toe.

Senior Member

Standaard

John Fogerty heeft daar de oplossing voor, hij haalde een behoorlijk hoog slaggemiddelde met deze:

Standaard

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Als ik zo alle reacties lees kiezen jullie toch voornamelijk voor fender-achtige gitaren (met name de telecaster)?

Standaard

De gitaar waar ik de minste snaren op breek is toch nog steeds mijn Gretsch Anni eigenlijk. Op al mijn Fenders (Standard Strat/SRV sig & Jazzmaster)wil ik nog wel een snaar doormidden tikken. Komt nooit voor op mijn Gretsch. Maar mocht ik een gitaar nodig hebben die ook inzetbaar is als slagwapen dan neem ik toch mijn SRV strat mee.

Senior Member

Standaard

Is dat zo'n groen/gele? (Gretsch)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jambi Bekijk bericht
    Wil natuurlijk niemand dood maken met een blije mus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mijn moedertje zei altijd al, Gibson's wegen zijn duister en zelden doorgrondelijk
    VINYL GEZOCHT!

Senior Member

Standaard

Allemaal leuk en aardig mannen, maar vergeten jullie niet iets ?
    Bijvoorbeeld dat een Strat en/of Telecaster door z'n langere mensuur sowieso meer snaarspanning heeft en in dit geval dat wel eens zou kunnen betekenen dat de TS alleen maar nog meer snaren gaat breken ?

Ik zou gewoon voor een dikkere set snaren gaan, is vast effe wennen, maar het is wel de meest zekere manier om dit probleem op te lossen, ervan uitgaand dat de snaren breken door het aanslag geweld, en niet omdat er een braampje aan de brug van de gitaar zit ofzo, want dan word het uiteraard niet beter met dikkere snaren.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door .slash. Bekijk bericht
    Is dat zo'n groen/gele? (Gretsch)
    Jag Tan+Gold Sparkle ( de 125TH anni)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten