Ik dacht er ook zo over. Dat voedingsgeneuzel is voor pro's, zeikerds en meer van die groeperingen. Totdat ik vorig jaar op normaal oefenvolume wel heel veel bijgeluiden had, ruis, sis, brom en feedback zelfs. De instrument- en patchkabeltjes waren van bovengemiddelde kwaliteit, daar lag het niet aan (Evidence Audio). Zelfs een NS2 van Boss bood geen soelaas. Dus toch maar een Voodoo PP2 aangeschaft na zoveel positieve verhalen afgelopen maand. Warempel: bijgeluiden (alle opgenoemde typen) zijn voor 99% weg. De NS2 is voorlopig even werkloos (maar doet z'n werk wel heel goed als je'm niet al te extreem instelt). Merken die ik gebruikt heb aaneen gesloten, al dan niet in de fx-loop: EHX, EBS, Akai, Digitech, Line6, Moog.Thijs zei: Kortom: over voeding heb ik me ook nooit al te druk gemaakt. Het verschil in geluid tussen pak m beet een 1spot en een Burkey Flatliner is marginaal en alleen voor puristen, in ideale omstandigheden, hoorbaar. Ik heb het dus nooit de moeite waard gevonden om daarin te investeren.
Ergo: het puristen argument gaat zeker op voor enkele pedalen in een rijtje, maar worden het structureel meer is er geen ontkomen meer aan.
Wat betreft je true bypass verhaal geef ik je ook een flinke plus. Daar kan ik me nog steeds niet druk om maken. Alsof de gehele keten perfect is.. als je pedaal tb is of 'net niet' (d.w.z.: hij beïnvloedt je signaal niet veel) dan kan het me aan mijn reet roesten. Sommige pedalen doen het extreem, dan is het prettig om in een loopje te gooien (zoals mijn George Dennis Wah, maar zo lekker geluidje...
50% eens, 50% niet dus.![]()
Favorieten/bladwijzers