Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 245 van 866 EersteEerste ... 145195235243244245246247255295345745 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.441 t/m 2.450 van 8652
    Senior Member

Standaard

Thijs zei: Kortom: over voeding heb ik me ook nooit al te druk gemaakt. Het verschil in geluid tussen pak m beet een 1spot en een Burkey Flatliner is marginaal en alleen voor puristen, in ideale omstandigheden, hoorbaar. Ik heb het dus nooit de moeite waard gevonden om daarin te investeren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    +heel veel. Wijze woorden.
    Ik dacht er ook zo over. Dat voedingsgeneuzel is voor pro's, zeikerds en meer van die groeperingen. Totdat ik vorig jaar op normaal oefenvolume wel heel veel bijgeluiden had, ruis, sis, brom en feedback zelfs. De instrument- en patchkabeltjes waren van bovengemiddelde kwaliteit, daar lag het niet aan (Evidence Audio). Zelfs een NS2 van Boss bood geen soelaas. Dus toch maar een Voodoo PP2 aangeschaft na zoveel positieve verhalen afgelopen maand. Warempel: bijgeluiden (alle opgenoemde typen) zijn voor 99% weg. De NS2 is voorlopig even werkloos (maar doet z'n werk wel heel goed als je'm niet al te extreem instelt). Merken die ik gebruikt heb aaneen gesloten, al dan niet in de fx-loop: EHX, EBS, Akai, Digitech, Line6, Moog.

Ergo: het puristen argument gaat zeker op voor enkele pedalen in een rijtje, maar worden het structureel meer is er geen ontkomen meer aan.

Wat betreft je true bypass verhaal geef ik je ook een flinke plus. Daar kan ik me nog steeds niet druk om maken. Alsof de gehele keten perfect is.. als je pedaal tb is of 'net niet' (d.w.z.: hij beïnvloedt je signaal niet veel) dan kan het me aan mijn reet roesten. Sommige pedalen doen het extreem, dan is het prettig om in een loopje te gooien (zoals mijn George Dennis Wah, maar zo lekker geluidje.. .

50% eens, 50% niet dus.
    Laatst gewijzigd door EBOUE; 11 juli 2012 om 19:17
    You can't be a vet. You rock too much.

Standaard

Een goede buffer in een pedaal doet vaak meer goed dan alleen true bypass pedalen!

Een goede voeding is pas interessant als je meer dan laten we zeggen 4 pedalen op je plank hebt liggen.

De discussie of iemand het verschil (niet) kan horen en dat het één beter is dan het andere vind ik inmiddels zinloos. De verschillen worden pas echt minimaal als je dure voedingen onderling gaat vergelijken of kabels in het hogere segment. Dat iemand positieve ervaringen met bijvoorbeeld de One Spot heeft, en dus hierdoor durft te stellen dat daarom een Burkley of Voodoo Lab voeding niets extra's toevoegd is natuurlijk onzin. Betrouwbaarheid, road proof design en garantie zijn pluspunten die een plastic One Spot niet kent. Ik heb niets tegen de One Spot maar beoordeel alles naar ratio.

Standaard

Ieder board is anders en ik kan me goed indenken dat in veel gevallen een goede voeding onontbeerlijk is. Esthetische overwegingen daargelaten, heb ik nooit de noodzaak gezien van een dure voeding omdat ik geen (hinderlijke) brom, ruis etc ervaar. Ik heb ooit geprobeerd om een vintage Dyna Comp te integreren maar dat werd geen feest. Brom & rook waren het resultaat, maar of dat door de 1spot kwam weet ik niet ... Enfin, ook hier geldt de 80/20 regel: ik had geen zin in enorme inspanningen om kostte wat kost die DC op het board te krijgen, dus heb ik de Custom Comp genomen. Probleem opgelost.

Daar komt nog eens bij dat ik zo 1-2-3 geen blok kan ontdekken dat zowel een M5, een M9 als een Nova Delay van stroom weet te voorzien. Ik heb dus gekozen voor de originele voedingen van deze drie units, plus een 1spot voor de kleine pedaaltjes. Werkt prima in mijn situatie.

Dus, om terug te komen op je post: in mijn geval voegt een Burkey of Brick op PP2+ niets toe. Maar als ik de gitarist van Guus Meeuwis zou zijn, dan liggen de zaken uiteraard anders.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Betrouwbaarheid, road proof design en garantie zijn pluspunten die een plastic One Spot niet kent. Ik heb niets tegen de One Spot maar beoordeel alles naar ratio.
    Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Heb mijn One Spot nou ongeveer vijf jaar en hij heeft 300+ optredens meegemaakt. Still going strong.

Senior Member

Standaard

Een goede voeding is pas interessant als je meer dan laten we zeggen 4 pedalen op je plank hebt liggen.
    Ben ik het zeker niet mee eens: soms is 1 pedaal al genoeg om een goede voeding te hebben en soms gaat het perfect met je one-spot op 20 pedalen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ben ik het zeker niet mee eens: soms is 1 pedaal al genoeg om een goede voeding te hebben en soms gaat het perfect met je one-spot op 20 pedalen.
    Inderdaad. Had eens een EHX holy grail plus. Als je die aan een DC-chain hangt heb je de gekste bijgeluiden (bij mij dan). Aparte adapter, en alles was weg.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Heb mijn One Spot nou ongeveer vijf jaar en hij heeft 300+ optredens meegemaakt. Still going strong.
    Voor ieder argument valt wel een tegenargument te bedenken. En goed voor jou dat de One Spot al 300+ optredens mee gaat toch Op naar de 1000 zou ik zeggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dit is dus precies de reden waarom een discussie omtrend dit onderwerp zinloos is. Je zal helemaal gelijk hebben maar mijn argument was ook een greep uit de gebakken lucht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Inderdaad. Had eens een EHX holy grail plus. Als je die aan een DC-chain hangt heb je de gekste bijgeluiden (bij mij dan). Aparte adapter, en alles was weg.
    Uitzondering bepaald de regel. Probleem opgelost :-)
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 12 juli 2012 om 14:47

Senior Member

Standaard

Uitzondering bepaald de regel. Probleem opgelost :-)
    Ja inderdaad, hele ding verkocht. Draai nu alles op een kapotte pp2, ben bezig om zelf een geïsoleerde voeding te bouwen. Zo kan die pp2 weer op marktplaats voor een paar tientjes.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht

WAT een bevrijding. Tremoloding in de FX-loop, en meer heb ik niet nodig. Amp staat op standje "clean als je subtiel speelt, dikke crunch bij zware aanslag", en daarmee kan ik alles wat van me verlangd word!
    Is die mooie behuizing ergens te koop!

Piet

Senior Member

Standaard

Voor ieder argument valt wel een tegenargument te bedenken. En goed voor jou dat de One Spot al 300+ optredens mee gaat toch Op naar de 1000 zou ik zeggen.
    Heeft niets met argumenten te maken. Jij geeft in je eerdere post aan dat je met een One Spot geen garantie hebt, dat deze niet road proof en niet betrouwbaar is. Waar dat op gebaseerd is, weet ik niet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten