Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 19 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 189
    Senior Member

Standaard

Ik begin steeds minder last te krijgen van m'n RSI, dus de plannen beginnen te borrelen!!!

Ik zit er nu aan te denken om de 'normal channel' pot te vervangen door een dual en de 'bright channel' te vervangen door een push/pull pot waarmee ik kan kiezen of de 'normal channel' PrePIMV of channel volume regelt. Waar nu de PrePIMV zit (naast de aan/standby/on switch) komt dan een PostPIMV.

Zo kan ik de 4 ingangen in ere laten en hoeft er geen enkele pot aan de achterkant (ipv speakerjack) te komen.

Toch?

Senior Member

Standaard

hmmm, klinkt interessant....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    hmmm, klinkt interessant....
    Ja, maar het lukt volgens mij net niet met een DPDT. Het enige wat ik dan kan schakelen van de PrePIMV is wiper of vol signaal, maar het signaal gaat ook over de pot (1M) naar GND. Of is dat niet erg?

Optie 2: DPDT gebruiken om PrePIMV volledig uit te schakelen en als ik het normal channel dan niet wil gebruiken moet ik daar maar de plug er uit trekken.

Senior Member

Standaard

Net weer wat lopen draaien: ik wil toch een extra knop, dan maar 1 normal channel gat minder!

PostPIMV komt naast de on/standby/off schakelaar en de PrePIMV komt dan rechtsonder ipv een input.

Senior Member

Standaard

Gisteren begonnen aan het verplaatsen van de PrePIMV, bedraden van de PostPIMV en ik heb de tonestack aangepast naar 47K/400pF ipv 56K/250pF.

Ik heb nog wel van iemand een waarschuwing gekregen dat ik met de cathode-lift-bypass een te hoog voltage op m'n filtercaps zou kunnen krijgen. Ook maar eens goed nameten zodra hij weer aan kan.

Senior Member

Standaard

Alles werkt, maar de PrePIMV staat stevig te oscilleren Als ik het draad beweeg verandert de toonhoogte.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Alles werkt, maar de PrePIMV staat stevig te oscilleren Als ik het draad beweeg verandert de toonhoogte.
    Opgelost!

De PrePIMV en de normal channel volume zijn nu van plaats verwisseld: ~20cm minder master volume draad!

Senior Member

Standaard

Ik heb nog wel van iemand een waarschuwing gekregen dat ik met de cathode-lift-bypass een te hoog voltage op m'n filtercaps zou kunnen krijgen. Ook maar eens goed nameten zodra hij weer aan kan.
    Daar zit ook een kern van waarheid in: het voltage stijgt van 467 naar 482VDC als ik 'm op standby zet ... Maar dat lijkt me geen probleem?

Nu nog beslissen of ik de LCR elco's ga vervangen door het setje F&T's wat ik nog klaar heb liggen ...
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 29 juni 2012 om 15:21

Senior Member

Standaard

Nu nog beslissen of ik de LCR elco's ga vervangen door het setje F&T's wat ik nog klaar heb liggen ...
    Jep: morgen gaan ze er in. De LCR's zitten er ook al weer 20 jaar in en nu hij toch open ligt ...
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 29 juni 2012 om 15:21

Senior Member

Standaard

Jep: morgen gaan ze er in. De LCR's zitten er ook al weer 20 jaar in en nu hij toch open ligt ...
    Na wat Internet-speurwerk blijken de LCR's o.a. "plenty of techs, builders and players at the metro board and plexipalace hold the LCRs to be one of the greatest marshall caps of all time" als complimenten te krijgen en wordt vervangen door F&T's afgedaan als "I could hear no difference between LCR caps and replacement F&Ts or TADs on any Marshall I've worked on, 2203s, 1959s, 1987s etc. The difference tends to be more punch/definition and less noise."

Dat "more punch/definition and less noise" klinkt wel weer veelbelovend, maar dat verschil zal marginaal zijn.

Ik ga de F&T's bewaren voor waar ik ze voor gekocht heb: nieuwe caps in m'n 10 jaar oudere JMP 2204

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten