Een tijdje geleden een Martin onderhanden gehad van een kennis om het geheel goed af te stellen (op alle punten).
Waarom? Hij vond de mijne veel beter klinken terwijl het toch twee "identieke" gitaren zijn.
Zelf heb ik op al mijn gitaren D'Addario snaren liggen, zowel op akoestische als elektrische gitaren.
Uiteraard is dit een persoonlijke voorkeur dus geen geschreven wet.
De Martin van de betreffende kennis had ook een Martin- snarenset aan boord.
Ik heb aangegeven eens de D'Addario snaren uit te proberen en daar wilde hij wel in mee.
Dus zo geschieden.
Resultaat; Hij vond zijn Martin gitaar beter klinken dan ooit, als ook de speelbaarheid na een goede afstelling.
Uiteraard en nogmaals, persoonlijke voorkeuren en zal voor een ieder anders zijn.
Gewoon experimenteren met diverse merken snaren en men komt vanzelf de set tegen waar men zich het prettigste bij voelt.
Wat de keuze betreffende een nieuwe gitaar zal zijn, dat is al door diverse mensen aangegeven.
Gewoon op je oren afgaan.
Jammer dat de meeste muziekhandelaren gitaren zo uit de doos aan de muur hangen zonder er iets aan te doen.
Hiermee wil ik aangeven dat een nieuwe gitaar heel anders zal zijn in speelbaarheid en klank na een serieuze afstelling.
De handelaren zouden dan ook betere verkoopresultaten hebben.
Maar goed, we wijken af van het geen hier gevraagd word.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers