Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 85 van 107 EersteEerste ... 3575838485868795 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 841 t/m 850 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    Ik heb een "lead" naar een stel Celestion G12H-90 speakers die uit een Line 6 Vetta komen. Verkoper beweert dat ze UK zijn, kan dat kloppen? En hoe klinken ze vergeleken met bijv. V30 of G12T75?
    vraag om foto's van de plaats van de speaker waar staat: "Made in the UK" of iets dergelijks.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik denk dat tst hier op doelt.
    Ik heb dat wel 's gelezen dat de Heritage-versie niet zo goed beviel, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
    Henry toch, foei! Je weet toch wel dat je niet zomaar aan internet hear-say mag doen?
    Ik heb ze ook gehad, en vond het wel fijne speakers. Ik had ze in een Bogner oversized, en dat was geen goed plan.
    Iets te veel laag, te donker. Maar vond het zeker geen verkeerde speakers!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    Ik heb een "lead" naar een stel Celestion G12H-90 speakers die uit een Line 6 Vetta komen. Verkoper beweert dat ze UK zijn, kan dat kloppen? En hoe klinken ze vergeleken met bijv. V30 of G12T75?
    Nog nooit van een G12H-90 gehoord, eerlijk gezegd.
    Waarom zou je voor die speakers gaan? Zo duur is een stel V30's (als je die wil) 2e hands nou ook weer niet.

Senior Member

Standaard

Celestion G12H-30. Héérlijk!! Ik heb een maandje geleden een Egnater Tweaker head met twee cabs (112 met de G12Hs) erin gekocht. Ik ben altijd een V30-fan geweest en heb een ENGL PRO 212 met V30s. Dat geeft een superbrute metalsound, maar clean is het, voornamelijk door de strakheid van de kast, een beetje kil, koud en plat.
    Dus heb ik eens een vergelijking gemaakt en ik hoorde precies wat ik verwachtte (wat er ook aan kan liggen dat het verre van een blinde test was):
    - Clean is veel warmer met de G12H's; de V30's klinken scherp en plat.
    - Strakke overdrive (ENGL SE) is super met de V30's maar er komt een lelijk schreeuwerig hoog met de G12H's
    - Ik hou van dikke smeuïge solo's en de G12H's zijn daar erg geschikt voor; ze maken het geluid ronder, voller en minder scherp dan de V30's.

De kans bestaat dus dat ik live twee cabs ga gebruiken. Het klankverschil zit natuurlijk voor een groot deel ook in de kast.

G12H Anniversary (denk ik degene die ik heb)

G12V30

Ik heb dit soort grafieken voor speakers nog niet eerder goed geanalyseerd, maar ik zie niet veel verschil. De Heritage's lijken iets meer hoog te hebben rond 5 KHz, terwijl de Vintage meer produceert tussen 10 en 20 KHz.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    - Strakke overdrive (ENGL SE) is super met de V30's maar er komt een lelijk schreeuwerig hoog met de G12H's
    - Ik hou van dikke smeuïge solo's en de G12H's zijn daar erg geschikt voor; ze maken het geluid ronder, voller en minder scherp dan de V30's.
    Verwissel je ze hier nu of niet? Smeuïg maar toch schreeuwerig hoog?
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Henry toch, foei! Je weet toch wel dat je niet zomaar aan internet hear-say mag doen?
    Ik heb ze ook gehad, en vond het wel fijne speakers. Ik had ze in een Bogner oversized, en dat was geen goed plan.
    Iets te veel laag, te donker. Maar vond het zeker geen verkeerde speakers!
    .....
    NOU! Sorry hoor. Dat was mijn indruk van deze speaker door de jaren heen, en niet alleen internet hearsay, ook van meetings e.d.
    Ik heb ze ook 's getest met een 2x12 HOOK kast met mijn toenmalige HOOK Captain, en vond dat tegenvallen.
    De oude (originele) G12-65's die nu in mijn Marshall cabs zitten deden het prima.
    Het zou natuurlijk kunnen hebben gelegen aan het feit dat ze in een HOOK kast zaten. Misschien dat Marshall kasten beter geschikt zijn?

Maar goed, dit is dus mijn indruk/mening, en geen voldongen waarheid, daar heb je een punt.
    Je moet tegenwoordig wel zó uitkijken met wat je zegt hè, alles wordt weer tegen je gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
    Verwissel je ze hier nu of niet? Smeuïg maar toch schreeuwerig hoog?
    Lastig, maar het Egnater cabinet reageerde niet goed op de SE. Het geluid werd heel ongedefiniëerd. Het stond nog niet zo hard dus ik denk dat ik daar live echt niet blij van zou worden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    NOU! Sorry hoor. Dat was mijn indruk van deze speaker door de jaren heen, en niet alleen internet hearsay, ook van meetings e.d.
    Ik heb ze ook 's getest met een 2x12 HOOK kast met mijn toenmalige HOOK Captain, en vond dat tegenvallen.
    De oude (originele) G12-65's die nu in mijn Marshall cabs zitten deden het prima.
    Het zou natuurlijk kunnen hebben gelegen aan het feit dat ze in een HOOK kast zaten. Misschien dat Marshall kasten beter geschikt zijn?

Maar goed, dit is dus mijn indruk/mening, en geen voldongen waarheid, daar heb je een punt.
    Je moet tegenwoordig wel zó uitkijken met wat je zegt hè, alles wordt weer tegen je gebruikt.
    Rustig maar hoor Henry, het is niet kwaad bedoelt
    Het ging me om de term 'negatieve reputatie', want dat heb ik echt nog niet eerder gehoord.

Moderator

Standaard

Ik vind het de minst geslaagde Heritage. Maar misschien klonken de oude 65s toen ze nog nieuw waren ook wel zo aangekoekt in het midlaag en laag en worden ze pas na een jaar of wat lekker vol en open? Geen idee...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

De G12H-90 speakers werden speciaal voor Line6 gemaakt. Omdat Line6 moddeling geluiden produceert, LIJKT mij deze speaker vlak en evenwichtig, edoch niet warm of "lekker" klinken op een normale amp. Maar ja, ik ben bij alles wat met Linesucks te maken heeft, bij voorbaat al zwaar bevooroordeeld.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Moderator

Standaard

Zou alleen maar logisch zijn, als dat redelijk vlakke speakers zijn.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten