Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 201

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Nee ... daar gaat het niet om. Het gaat om het collectief, de band en niet alleen om jouzelf. Dus de punten die ik heb genoemd betreffende het soundchecken, je eigen vaste soundguy èn de change-over zijn eigenlijk al genoeg redenen.
    Leuk... voor jou. Ik maak muziek in de eerste plaats voor mezelf en niet voor het publiek dat ernaar luistert. Het is niet zo zwart-wit maar ik sta op het podium voor m'n plezier en voel me lekker met een goede sound. Hoe ik die neerzet is helemaal aan mij; opbouwtijd, soundchecks en dergelijke moeten in overweging genomen worden maar zolang andere mensen er geen last van hebben ben ik degene die bepaalt of een dergelijke setup het waard is. Het collectief zal zeker niet slechter worden door zo'n complexe setup als het opbouwen en afbreken niet extreem wordt. Tot nu toe ben ik nooit de vertragende factor geweest.

Ik heb een discussie met Hole gehad en we kwamen met een tof idee. De Lexicon en Axe FX beschikken over IRs en zouden een delay-only signaal via output 1 naar mijn eigen monitor kunnen sturen (ziehier post-speaker Wet) en een delay+dry-signaal naar output 2 voor FoH/monitors. In situaties waar een compacte setup nodig is zou ik poweramp en cabinets thuis kunnen laten en het signaal van output 2 naar m'n eigen monitor kunnen sturen voor een "normale" routing. Bijkomend voordeel is dat er op deze manier geen microfoons nodig zijn om de set uit te versterker: ik hoor dry via de cabinets maar FoH krijgt netjes een line in van mijn hele sound. Qua opbouwtijd natuurlijk makkelijker.
    De cabs van de Lexicon vind ik so far niet geweldig, maar ik wil het eigenlijk op een goede (of in ieder geval echte) monitor/PA-speaker horen want de vergelijking is lastig.

Vanmorgen heb ik eindelijk ook eens de preamp vergeleken over beide speakers (ENGL PRO 212 met V30's en Egnater 112x met G12H-30 speakers). Overdrive wil ik via de ENGL hebben want dat klinkt veel strakker (de Egnater heeft een vervelend schreeuwend hoog) en clean over de Egnater (klinkt warmer en met meer bas tegenover kilheid van de ENGL). Voor lead twijfel ik nog een beetje maar ik denk dat ik de Egnater fijner vind; die maakt de sound organischer en dikker, wat ik lekker vind voor leads.
    Ik denk dat ik live graag in staat ben om Dual Amp patches te gebruiken (crossfading waarin ik gradueel overga van clean Amp 1 naar dirt amp 2, of amp 1 over speaker 1 en amp 2 over speaker 2). Het is dan een logische keuze om de stereo poweramp met cabs in ere te houden (in plaats van andere preamps/poweramps/heads/cabs te overwegen).
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 26 mei 2012 om 11:54

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten