Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Thankz Wim..ik begon te twijffelen..ik dacht meranti
Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...
Merbau ziet er een beetje mahonie-achtig uit, maar daar houd de vergelijking denk ik op. Ik heb er nooit mee gebouwd (gitaren, dan), maar de massa, densiteit, tap tone is gewoon erg anders.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met lacewood. Binnenkort gaat iemand een gitaar hiermee bouwen(hout ligt gezaagd al voor hem klaar). Heb nog een hele stapel liggen dus was gewoon benieuwd wie er al eens wat meegedaan heeft.
Dan zou ik eerst moeten weten wat voor soort gitaar om een redelijke inschatting te kunnen geven.
Hier is een klank sample van een Akoestische gitaar met Lacewood (in Europa de Esdoorn, Acer pseudoplatanus)
Ik ben trouwens bezig met een klassieke gitaar met Esdoorn zij- en achterkanten.
Als je nog goed kwartiers gezaagd heb liggen waar je van af wil hoor ik het wel, ik heb een achterkant verprutst.
Laatst gewijzigd door grizzly; 24 juni 2012 om 11:28 Reden: toevoeging
Beste Grizzly,
Misschien heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd. Het is lacewood (louro faia) . Er komen hier veel mensen langs om hout te halen, ik vind het wel erg leuk wanneer ik wat meer weet over de klankeigenschappen en bouwervaringen van deze houtsoort.
Ik kreeg een tip van een forumlid om niet teveel "sluikreclame"te maken. Heeft hij helemaal gelijk in, ik ga mijn leven beter.....tenminste ik zal het proberen..hahaha
Oh, Ok dat ken ik onder de naam Leopardwood.
Die namen worden regelmatig door elkaar gebruikt.
Nooit mee gewerkt.
Als het echter de zelfde familiare karakteristieken heeft als het broertje Sycamore, kan het met buigen wel wat lastig zijn.
Leopardwood....klinkt ook wel goed !!
Op zoek naar hout ? Stuur een berichtje naar hout@masave.nl
Iemand ervaring met Abachi? Iets zegt me dat het een prima, lichter alternatief is voor elzen.
147-c Guitars
Thijsser heeft een projectje met abachi gedaan.
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Favorieten/bladwijzers