Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 31 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 308

Discussie: Thinline Tele Twins

Senior Member

Standaard

wel opletten met de frezing van de brug pu cavity. ik zou eerst de neckfit doen zodat je de brugplate positie exact hebt (en niet op basis van template, maar nadat je de pocket hebt gedaan. de rand van de brugplate komt nl maar een millimetertje ofzo over het gat, dus dat heb je graag op de juiste plaats.

Senior Member

Standaard

Thanks again. Dan wacht ik toch maar even tot de brug binnen is.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Zijkanten donkerbruin stainen? Zoals bij veel acoustische gitaren?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Zijkanten donkerbruin stainen? Zoals bij veel acoustische gitaren?
    Ik denk niet dat dat een oplossing is. Dan maak je de zijkanten wel donker, maar zijn ze nog steeds transparant. Volgens mij zie je de reparaties dan nog steeds (?)

Wel bedankt voor het meedenken

Senior Member

Standaard

ik zou 'm volledig dekkend lakken. nu, laminaatstroken bij een gitaar is mijn persoonlijke smaak niet (die overigens volstrekt onbelangrijk is voor de rest ) . Ach, mss wil ik Ike gewoon ook eens horen vloeken om een dekkende laklaag volledig strak te krijgen en hem alsnog verwelkomen bij mijn clubje

Senior Member

Standaard

Ach, mss wil ik Ike gewoon ook eens horen vloeken ...
    En dan wordt er meer dan 50 jaar ervaring op dat gebied de ether in geslingerd. Daar zou jij nog rooie oortjes van krijgen, en ik zou waarschijnlijk wel direct door de ballotage van de club zijn

Maar, ik denk ook dat dekkend lakken de beste optie is.

Senior Member

Standaard

Ik zie wel eens dat de randen boven en onder quasi doorzichtig gehouden worden met een melkachtig bruine glans om dan meer naar het midden over te gaan op dekkend bruin. Wat dan onder vernislaag eruit ziet als gewoon donker hout..... Ik vond dat altijd mooi. Ik realiseer me nu dat ze minder mooi hout camoufleerden...

Maarre. Als je transparant lakt met een gekleurde beits.... Zou de beschadiging dan niet weg zijn? Nu ja, jij hebt hem gebouwd, dus voor jou is het nooit onzichtbaar... Maar ik vermoed dat ik niet zou weten dat daar een beschadiging heeft gezeten..
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

at muziekschuur: transparante, zelfs heel donkere finishes hebben de eigenschap de onderliggende fouten nog es extra te highlighten. beits, stain en lijmnaden: dat werkt niet goed. Het is zelfs een hele klus ze onzichtbaar te maken met dekkende lak.
    Laatst gewijzigd door barno; 19 mei 2012 om 01:20

Senior Member

Standaard

Alle hardware is ondertussen besteld BEHALVE de pickups. De pups van GFS zijn, vooral prijstechnisch, erg interessant maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet goed uit kom. Met andere woorden: welke moet ik nemen?

Heeft iemand de pups van GFS gebruikt voor een tele en kan hierin advies geven? Heeft iemand ervaring met de Neovin Noiseless pickups? Ik weet dat er een GFS thread op het forum is maar daar zie ik ook door de bomen het bos niet meer

Standaard

Ik heb hier één Fender SCN-element. Soms geeft het signaal en soms niet. De constructie is zo complex als een moderne auto; als er iets mis is, is het bijna onbegonnen werk om zelf iets te repareren.
    Ik zou het liever simpel houden; de een of andere 'standaard' telecasterelementen erin. Enkele spoelen of humbuckers, dat is mijn grove indeling. Of P90's.

Elders is een draadje aan de gang over Angus Young signature spullen. Ik heb er een filmpje bij gezet waarop Angus op een SG met een P90 speelt en 100% als zichzelf klinkt; in den beginne hadden Angus en Malcolm een telecaster als backupgitaar en ik weet zeker dat Angus op een telecaster zijn ding zou kunnen doen, wat voor elementen er ook op zitten.

Ik weet het ook niet met al die elementen; en ik weet wel dat er veel verschil tussen zit. Maar ik krijg ook veel lessers over de vloer die regelmatig hun gitaar maar niet 'aan de praat' krijgen; als ik dan zo'n gitaar bespeel, kan ik er moeiteloos mijn dingen op doen, in welke configuratie dan ook.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten