Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 19 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 189
    Senior Member

Standaard

Vandaag alle groundconnecties en een paar andere draden gelegd. Alles op z'n tijd en met ingebouwde dubbelchecks!

Morgen hopelijk de preamp en de filtercaps bedraden en als het meezit zou ik al de eerste metingen kunnen doen ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Het is 40cm in totaal, valt inderdaad nog wel mee en waar de draden langs gaan liggen alleen 3 verdwaalde ground wires. Ik ga ze dus gewoon recht leggen en binden.
    Het kwam toch beter uit om de ground onderlangs te leggen en het signaal uit de treble pot bovenlangs. Signaal naar PI gaat ook weer een andere kant op

Senior Member

Standaard

Nog een vraag: zijn in een 50 watt/2x EL34 de 5k6 grid weerstand wel nodig? Of kan ik eerst zonder proberen en als ik last van oscillatie heb ze toevoegen?

Edit: na het lezen van dit topic ga ik ze wel monteren: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...JMP-2204-PPIMV

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Gridstopppers vervullen een dubbele rol. Aan de ene kant worden ze gebruikt om oscillatie te voorkomen. Als je het al zou hebben zit het duidelijk buiten het gehoor gebied.
    Aan de andere kant zullen ze wat compressie geven bij max volume. Dit gaat als volgt:
    - Stel de bias is ingesteld op -35V.
    - Op het moment dat het ingangssignaal de 70Vpp overschrijdt, dan gaat de grid geleiden (1/2pp + BIAS > 0V) en gaat er een spanning vallen over de gridstopper. De top van de golf gaat weer dalen. Je krijgt dan een mooie geleidelijke afvlakking van je top en dat levert weer een mooie vervorming op.
    - Let wel dit gaat alleen op als je ingangssignaal op de eindbuis boven de BIAS spanning komt.

Je zou dus die gridstopper kunnen vergroten. Echter het heeft ook een nadeel (of juist voordeel). Binnen de buis zitten er tussen de elementen (grid/kathode/anode) kleine capaciteiten. Die gaan frequentie afhankelijk een grotere dempende rol spelen. Op het audio gebied is het subtiel maar ze doen wel mee. Op de hele hoge frequenties spelen ze ene grote rol waardoor ze oscillatie tegen gaan.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 25 april 2012 om 20:03

Senior Member

Standaard

Hij's af!

Eerst een visuele inspectie en dan snel even kijken of de zekeringen heel blijven

Senior Member

Standaard

Zekeringen zijn heel gebleven, voltages kloppen allemaal (ongeveer) en geen brom/noise/oscillatie bij het opschroeven van de volumes. Controls allemaal geprobeerd: werken!

Koptelefoon aan loadbox, gitaar er in: geluid! Niet zoveel gain als ik hoopte, morgen maar eens op echte speakers uitproberen. Misschien dat dat al scheelt.

Ik kan voldaan naar bed ...

Senior Member

Standaard

Hij klinkt toch wel lekker hoor! Alleen merk ik wel dat de master 'm tegen houdt. Met de loadbox helemaal terug op 15% en de master een stuk verder open wordt hij veel dikker en bruter. Ik heb ook geprobeerd 'm te jumperen, maar dat beviel niet echt: het enige wat je er dan bij draait is "binnesmonds gemompel in het laag".

Ik zit er nu aan te denken om de 'normal channel volume' te laten vervallen (2 inputs gaan straks nergens heen) en in plaats daarvan toch een PostPIMV te maken naast mijn PrePIMV zodat ik 3 volumeregelaars krijg

Ik heb de spullen, een soldeerbout en volgende week ook tijd!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik zit er nu aan te denken om de 'normal channel volume' te laten vervallen (2 inputs gaan straks nergens heen) en in plaats daarvan toch een PostPIMV te maken naast mijn PrePIMV zodat ik 3 volumeregelaars krijg
    Na wat gekrabbel op een stuk papier moet ik de conclusie trekken dat switchen tussen een mastervolume en normal channel volume niet met een DPDT push/pull switch te doen is: ik heb minimaal een 3PDT nodig.

Aangezien het interieur van deze 1987x toch al volledig vervangen is zou ik er ook voor kunnen kiezen een extra gat in de achterkant te boren om een "Draaischakelar 2P6T" te monteren. Misschien wel een paar van die schakelaars om de preamp tussen plexi en bass versies te schakelen?

... even over nadenken ...

Senior Member

Standaard

Interessant topic dit, gaat langzaam aan lijken op mijn ultimate marshall project
    Ik pak de basis van een plexi en maak door middel van een extra buis een soort JCM800 circuit switchbaar.
    Verder gaan er een PPIMV en misschien normale master inkomen. De master wil ik misschien door middel van push/pull een jose master van maken.

Maar waarom wil je kunnen switchen tussen channel volume en master volume? of bedoel je switchen tussen PPIMV en prePIMV?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Interessant topic dit, gaat langzaam aan lijken op mijn ultimate marshall project
    Ik pak de basis van een plexi en maak door middel van een extra buis een soort JCM800 circuit switchbaar.
    Verder gaan er een PPIMV en misschien normale master inkomen. De master wil ik misschien door middel van push/pull een jose master van maken.
    Nice, klinkt goed! Maar een extra buis is voor een JCM 800 niet nodig en om van een Plexi een 2204 te maken moet je meer veranderen dan alleen de V1 cathodes en cascading/parallel.

Maar waarom wil je kunnen switchen tussen channel volume en master volume? of bedoel je switchen tussen PPIMV en prePIMV?
    Om alle 4 de inputs toch nog te kunnen gebruiken zonder mastervolume in het signaalpad.

Misschien dat ik ook wil kunnen schakelen tussen 1987 en 1986 spec, even kijken of ik dat met 1 draaischakelaar op kan lossen.

Senior Member

Standaard

Mijn project zal natuurlijk niet exact spot on JMC800 worden. Ik wil de plexi exact nabouwen en dan door middel van een extra gainstage (met daarbij behorend stuk elektronica, een stukje circuit wat ik parallel aan plexi circuit leg waarnaar ik om kan schakelen). Voor de schema's kun je kijken in mijn 'ultimate marshall' topic. Verder is de poweramp van een JCM800 natuurlijk ook iets anders, en zitten er andere caps in waardoor hij wat gesatureerder is dan de plexi eindversterker.
    Ik ben er nog niet zeker van dat het gaat lukken maar ik ga het zeker proberen

de 1986 is de JTM45 toch? dat lijkt me opzich wel mogelijk, hier delen de eerste gainstages de kathode weerstand en bypass terwijl bij 1987 ze beide los gebiast zijn.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

de 1986 is de JTM45 toch? dat lijkt me opzich wel mogelijk, hier delen de eerste gainstages de kathode weerstand en bypass terwijl bij 1987 ze beide los gebiast zijn.
    1986 is de Bass versie. De JTM45 heeft (erg vaak) een buizen rectifier.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten