Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 447 van 593 EersteEerste ... 347397437445446447448449457497547 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.461 t/m 4.470 van 5928
    Senior Member

Standaard

Destijds duurder mag ik hopen...

Standaard

Hier mijn huidige verzamelingetje, m'n Squier Classic Vibe staat hier niet bij, paste niet op de foto :P

Van links naar rechts:

Tokai Springy Sound 1982
    Fender Jimmie Vaughan Signature Stratocaster 2007
    Fender Custom Shop 60's LTD Relic Stratocaster 2009
    (Gibson Custom ES-339 2011)
    Laatst gewijzigd door SaferSephy; 20 april 2012 om 13:46
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

Senior Member

Standaard

Niemand haalde hem op, dus voor een paar tientjes gisteren opgehaald, als bonus zat er een hele mooie stratkoffer bij en een goed snoer.

Het betreft een Yamaki ST450B uit de tweede helft van de jaren 70 en is een soort van replica van de 69 Strat.

Body is van ash, hals is maple, geen skunkstripe.
    Elementen zijn mooie originele alnico elementen en de gitaar is uitgevoerd met grote 250k potmeters en een drie standenschakelaar.
    Slagplaat is van Fender, uit het jaar 1978 (id sticker zit aan de binnenzijde)
    Tremolo werkt goed en uitgevoerd met een lekker dik tremblok.

Ik had er een paar uurtjes werk aan (frets gevlakt, gecrowned en gepolijst, nieuwe graphtech topkam gemonteerd), maar nu is die weer road ready.
    Morgen het gat in de headstock dichten.

mooie strat met natural relic door jarenlang gebruikt.

de elementkapjes en knoppen zijn in het echt geliger

Mooie grote headstock:

Mooi dik tremblok en ook aan de achterzijde de nodige relic:

door Yamaki gepatenteerd systeem om de trusrod te stellen:

Resumerend: Voor een paar tientjes een dijk van een gitaar gekocht, maakt korte metten met de Squiers etc. die nu uit China komen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Niemand haalde hem op, dus voor een paar tientjes gisteren opgehaald, als bonus zat er een hele mooie stratkoffer bij en een goed snoer.

Het betreft een Yamaki ST450B uit de tweede helft van de jaren 70 en is een soort van replica van de 69 Strat.

Body is van ash, hals is maple, geen skunkstripe.
    Elementen zijn mooie originele alnico elementen en de gitaar is uitgevoerd met grote 250k potmeters en een drie standenschakelaar.
    Slagplaat is van Fender, uit het jaar 1978 (id sticker zit aan de binnenzijde)
    Tremolo werkt goed en uitgevoerd met een lekker dik tremblok.

Ik had er een paar uurtjes werk aan (frets gevlakt, gecrowned en gepolijst, nieuwe graphtech topkam gemonteerd), maar nu is die weer road ready.
    Morgen het gat in de headstock dichten.

mooie strat met natural relic door jarenlang gebruikt.

de elementkapjes en knoppen zijn in het echt geliger

Mooie grote headstock:

Mooi dik tremblok en ook aan de achterzijde de nodige relic:

door Yamaki gepatenteerd systeem om de trusrod te stellen:

Resumerend: Voor een paar tientjes een dijk van een gitaar gekocht, maakt korte metten met de Squiers etc. die nu uit China komen.
    heej geert, die kwam ik gisteren ook nog tegen op marktplaats. ik wilde jou en wietse nog tippen maar dat was ik vergeten tijdens het surfen ..... volgens mij wel echt een degelijke gitaar voor weinig geld. en leuk om te zien dat jij deze dan toch ook hebt gekocht
    hoe kinkt hij unplugged? en hoe zijn de elementen? beetje stemvast?

echt een mooi ding , dat gat in de headstock viel mij ookal op. enig idee hoe dit is gekomen?

groetjes Bram

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    heej geert, die kwam ik gisteren ook nog tegen op marktplaats. ik wilde jou en wietse nog tippen maar dat was ik vergeten tijdens het surfen ..... volgens mij wel echt een degelijke gitaar voor weinig geld. en leuk om te zien dat jij deze dan toch ook hebt gekocht
    hoe kinkt hij unplugged? en hoe zijn de elementen? beetje stemvast?

echt een mooi ding , dat gat in de headstock viel mij ookal op. enig idee hoe dit is gekomen?

groetjes Bram
    Ding is erg resonant, zat vanmorgen even "akoestisch" te spelen en hij klonk behoorlijk luid, body heeft een mooie s-s-s frezing.
    Hij klinkt erg goed, boven mijn verwachting eigenlijk, lekker dik en bassig op halselement en niet schel op het brugelement.

Ik denk dat er ooit een 7e mechaniek op heeft gezeten en later weer is verwijderd.
    Morgen maak ik het gat dicht.

Senior Member

Standaard

Damn, Geert, deze heb ik helemaal gemist. En je had 'm nog wel getipt in het "tweedehands tips" topic. Moet weer eens wat meer op MP surfen.
    Wat voor koffer was het die er bij zat?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Damn, Geert, deze heb ik helemaal gemist. En je had 'm nog wel getipt in het "tweedehands tips" topic. Moet weer eens wat meer op MP surfen.
    Wat voor koffer was het die er bij zat?
    Een oude koffer die er eigenlijk prima uitzag, zal kijken of ik daar een pica van kan schieten.

Senior Member

Standaard

Mijn Nostrat

Alder body
    Maple / RW neck
    fender 57 62 pu set
    fender brug/trem

Senior Member

Standaard

Da's idd No Strat Barno.

Ook mijn Strat (Standard '95) is voorzien van nieuwe snaren:

Standaard

Beste Mensen,
    Via inruil heb ik een Japanse fender Strat verkregen. Ik speel voornamelijk bas, elektr. gitaar ben ik nu weer een beetje aan het oppakken en heb er nog niet heel erg veel kijk op. Ik heb begrepen dat er verschillende typen zijn. het serienummer begint met een T wat zou moeten wijzen op de zogehete ''tribute'' series. Weet iemand misschien wat de tribute series anders maakt dan de E series en welke er nog meer mogen zijn? Ik kan hier op internet vrij weinig info over vinden. De gitaar is zoals gezegd japans en volgens de database geproduceerd in 94/95. Bedankt alvast!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten