Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1027 van 1797 EersteEerste ... 275279279771017102510261027102810291037107711271527 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.261 t/m 10.270 van 17961
    Senior Member

Standaard

Ik vergelijk meestal de prijs van het aangebodene met de nieuwprijs en maak voor mezelf uit of het verschil in prijs (ook van de aanwezige extra's zoals koffer en zo) voor mij voldoende is om tot aanschaf van de 2dehandse gitaar over te gaan.
    Bij voorbeeld in het geval van deze: kost op thomann.de nieuw 324€ + verzendkosten. Een koffer kan je vinden vanaf ongeveer 50€, hoewel deze wss iets meer waard is. Maw: voor iets meer dan 400€ ligt deze combinatie nieuw bij jou aan je voordeur. Of: voor ongeveer 3/4 van de prijs van een nieuwe heb je een 2dehandse die meestal niet slechter is dan een nieuwe. Het zou zelfs kunnen dat een oude beter is dan een nieuwe, maar dat soort zaken moet je dus trachten te achterhalen door op internet info te vergaren en te lezen, ...

Doch, dit is allemaal heel relatief. In eerste instantie zou ik eerst proberen te achterhalen wat je juist wilt. Er is een heel groot verschil tussen een strat met 3 single coils en een Les Paul met humbuckers. Ik heb geen idee hoe de Nighthawk zich verhoudt tov die anderen (die ik heb, dus waar ik een goed zicht op heb). Daarvoor ben je gewezen op youtube of mensen die deze gitaren wel kennen en dus wel meer uitleg kunnen geven.

Dus kort samengevat:
    - achterhaal welk type gitaar je wil (welke gitaar speelt jouw gitaarheld? Kijk op youtube en dergelijken eens naar filmpjes van verschillende types gitaar en luister naar de sound die je wil hebben)
    - lees je in over de gitaar die je uiteindelijk wil (wat de zwakke punten zijn, maar ook andere dingen waar je misschien zelf niet aan gedacht hebt. Informeer je gewoon)
    - ga op zoek naar een 2dehands-aanbieding die je kwa prijs en staat van het instrument aanstaat en doe een bod.

Veel succes!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lander333 Bekijk bericht
    Wat denken jullie van deze gitaar: http://nl.kapaza.be/vi/63517405.htm
    Hij doet hem weg voor 200 euro.
    Hallo Lander.

De bedoeling van dit topic is om gitaren te posten die "twijfelachtig" zijn. Dus mogelijke kopieën met bijv. valse decals, advertenties met (al dan niet bewust geplaatste) onjuistheden etc. Dus in principe geen vragen over aangeboden gitaren, tenzij er twijfel over die gitaar is.

Gr. Coos
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    De bedoeling van dit topic is om gitaren te posten die "twijfelachtig" zijn.
    Zoals deze: http://link.marktplaats.nl/552264248

Senior Member

Standaard

Er staat duidelijk bij dat het geen echte Gibson is. Waar is de twijfel dan?
    ALLES IS VERKOCHT!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Er staat duidelijk bij dat het geen echte Gibson is. Waar is de twijfel dan?
    Er staat duidelijk een Gibson logo op zowel de koffer als de gitaar (als de pickups ).

Volgende week staat hij als echte Gibson op Marktplaats om vervolgens iemand voor $$$ op te lichten, net als Mattanje overkomen is met die van haar: http://link.marktplaats.nl/547039134

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Er staat duidelijk een Gibson logo op zowel de koffer als de gitaar (als de pickups ).

Volgende week staat hij als echte Gibson op Marktplaats om vervolgens iemand voor $$$ op te lichten, net als Mattanje overkomen is met die van haar: http://link.marktplaats.nl/547039134
    Net als deze: http://link.marktplaats.nl/552362342

Senior Member

Standaard

Tsja, na de hausse aan nieuwe chinese "Gibsons" was natuurlijk te verwachten dat ze langzamerhand ook op de tweedehands markt komen. Soms met het eerlijke verhaal, maar zeker als ze al enigszins gebruikt zijn en het wat plausibeler wordt dat bijvoorbeeld de aankoopbewijzen niet meer aanwezig zijn en/of er wat dingen opzitten die op een "echte" net thuis horen, wordt het helaas ook steeds makkelijker om mensen een pootje te lichten.

Het voorbeeld van Mattanje is er bij uitstek eentje waarom ik zo fel tegen deze nepperds ben. het gaat er niet om dat ze misschien wel net zo goed zijn, het gaat erom dat mensen voor honderden euro's het schip in kunnen gaan.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Ik snap alleen de twijfel niet wanneer er een Gibson word aangeboden voor 300,- euro óf minder. Dan moet je wel erg ver in dromenland zitten om te verwachten dat het om een echte gaat?

Het wordt een ander verhaal, wanneer je voor een echte betaald hebt, en het blijkt achteraf een nepper te zijn. Met degene die 300,- euro uitgeven en naderhand gaan klagen dat ze bedrogen zijn, heb ik niet zoveel (géén) medelijden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Het wordt een ander verhaal, wanneer je voor een echte betaald hebt, en het blijkt achteraf een nepper te zijn. Met degene die 300,- euro uitgeven en naderhand gaan klagen dat ze bedrogen zijn, heb ik niet zoveel (géén) medelijden.
    Dat is aan jou. Ik vind het persoonlijk zeer kwalijk als iemand een jochie/meisje/niet-kenner z'n/d'r spaarpot volledig plundert en dat hij later een nepper blijkt te hebben. Vroeger werd daarvoor je hand afgehakt.

Edit: Ik had je opmerking anders geïnterpreteerd, maar mijn opmerking blijft wel staan. 'enablers' voor oplichting moeten ook aangepakt worden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dat is aan jou. Ik vind het persoonlijk zeer kwalijk als iemand een jochie/meisje/niet-kenner z'n/d'r spaarpot volledig plundert en dat hij later een nepper blijkt te hebben. Vroeger werd daarvoor je hand afgehakt.
    Voor zo'n bedrag KAN en MAG je géén echte verwachten, dus dan moeten alle alarmbellen al gaan rinkelen, voordat je tot aanschaf overgaat. Mensen moeten eens realistisch zijn, en stoppen met dromen.

Zoals ik al zei, het is wat anders als je bv. 1500,- euro betaald hebt en het blijkt een nepper te zijn.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten