Ik vergelijk meestal de prijs van het aangebodene met de nieuwprijs en maak voor mezelf uit of het verschil in prijs (ook van de aanwezige extra's zoals koffer en zo) voor mij voldoende is om tot aanschaf van de 2dehandse gitaar over te gaan.
Bij voorbeeld in het geval van deze: kost op thomann.de nieuw 324€ + verzendkosten. Een koffer kan je vinden vanaf ongeveer 50€, hoewel deze wss iets meer waard is. Maw: voor iets meer dan 400€ ligt deze combinatie nieuw bij jou aan je voordeur. Of: voor ongeveer 3/4 van de prijs van een nieuwe heb je een 2dehandse die meestal niet slechter is dan een nieuwe. Het zou zelfs kunnen dat een oude beter is dan een nieuwe, maar dat soort zaken moet je dus trachten te achterhalen door op internet info te vergaren en te lezen, ...
Doch, dit is allemaal heel relatief. In eerste instantie zou ik eerst proberen te achterhalen wat je juist wilt. Er is een heel groot verschil tussen een strat met 3 single coils en een Les Paul met humbuckers. Ik heb geen idee hoe de Nighthawk zich verhoudt tov die anderen (die ik heb, dus waar ik een goed zicht op heb). Daarvoor ben je gewezen op youtube of mensen die deze gitaren wel kennen en dus wel meer uitleg kunnen geven.
Dus kort samengevat:
- achterhaal welk type gitaar je wil (welke gitaar speelt jouw gitaarheld? Kijk op youtube en dergelijken eens naar filmpjes van verschillende types gitaar en luister naar de sound die je wil hebben)
- lees je in over de gitaar die je uiteindelijk wil (wat de zwakke punten zijn, maar ook andere dingen waar je misschien zelf niet aan gedacht hebt. Informeer je gewoon)
- ga op zoek naar een 2dehands-aanbieding die je kwa prijs en staat van het instrument aanstaat en doe een bod.
Veel succes!
Favorieten/bladwijzers