in welk deel zit het dan waarschijnlijk? V1 is toch 12AY7?
in welk deel zit het dan waarschijnlijk? V1 is toch 12AY7?
nee hoor als die eruit is en ik heb 12ax7 er in zitten is er voor het eerst een brom te horen, als ik die 12ay7 erbij zet wordt hij pontificaal meer (plus wat ruis).
V1 er uit laten, volgens jouw zeggen heb je dan een beetje brom. Houd dan even pin 2 tegen massa en kijk of de brom weg is.
soort van, de brom valt wel weg, maar er komt een andere wat hogere brom voor terug. (ik heb gewoonweg een schroevedraaier op chassis gezet en tegen pin 2 aangehouden).
Je methode is goed en bewijst ook dat de brom wordt opgepikt aan pin 2. Wel lastig om voor te stellen wat jij hoort. Een scoop is ook wel nodig bij dit soort storingen.
Heb je nu de 100 Ohm weerstanden op de kathodeweerstand van de eindbuizen en gaf dat een verbetering?
kan het wel opnemen hoor en dan op filedropper zetten, doen? Die weerstanden inderdaad in eerder stadium verplaatst dat veranderde dacht ik niets in de brom als ik het me goed herinner.
Oke, je kan even proberen één van de gloeidraadaansluitingen van V1 aan massa te leggen. Doe dit niet te lang want de 100 Ohm weerstanden zitten er nog aan. Omdat je niet met meetapparatuur het probleem kan tackelen zul je dit soort probeer maar wat dingetjes moeten doen.
met V1 erin en pin 4/5 of 9 toch? en wat moet ik dan wel/niet horen?
Alle tubes er in en dan zorg je dat je de brom goed kan horen. Dan even 4-5 met het chassis verbinden. Helpt nix dan met 9 proberen. Misschien doet het wat.
Favorieten/bladwijzers